2007-06-19, 00:02
Medlem
Saknar verkligen Burgic nu.
Citera
2007-06-19, 01:42
Medlem
Vagabondens avatar
Fan...

Depression storlek större numera.
Citera
2007-06-19, 10:25
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
De får väl ses som den största konkurrenten till Elfsborg i årets Allsvenska [...]

Menar du att AIK skulle vara Elfsborgs största konkurrent? Eller vad menar du?
Citera
2007-06-19, 10:47
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Menar du att AIK skulle vara Elfsborgs största konkurrent? Eller vad menar du?
Av de lag som spelade igår, ja.
Citera
2007-06-19, 10:54
Medlem
Weird. En sak att sitta och räkna poängen i de sista omgångarna men låter som sagt ganska skumt att rangordna lagen man ändå inte håller på och bli olika tillfredsställd.
Citera
2007-06-19, 11:05
Medlem
Nowhere Hills avatar
Avdelning "why does it always rain on me?"
Börjar med det positiva, Gabriel Özkan- Oturligt att han fick utgå i halvlek då han var heltklart vassast av gnagarna på plan i första igårkväll,ett par finter som defintivt inte förekommer annars i AS, Gabbes vilja att våga kan räcka hur långt som helst om RN och NN inte stramar åt tyglarna för mycket. Till och med fotbollspreseen verkar inse Gabbes potentiell, fina lovord i flera krönikor idag.Det som är synd är jag får den där "skadebenägna" vibben över honom, samma vibb som man har sett manifestera sig till verklighet hos ett antal talanger ner för åren.
Konstaterar att utan Danne Ö mellan stolparna skulle vi ligga näst sist i AS strax ovanför BP.
Kenny Pavey kommer att hitta formen snart,såg tendenser igår att svackan är på väg att passera,synd om målchansen
Backlinjen var tätt och såg inte alls lika darrig och stillastående/trög ut som mot Ösk senast.

Negativt då- Att Daniel Mendes fick spela från start säger väl mycket om nuvarande styrkan i truppen,bort,bort,bort.Hulsker-tack och hej,bort,bort,bort
Att från att älska Dulee ena stunden kan man i nästa stund bli lika glad över faktum att han kan vara på väg bort för en bra sudd.

En forward är på gång,NEJ är snart spelklar men det krävs mer djup ändå om denna trupp ska på något sätt utmana om sm guld i år.
Tror att RN och NN resonerar att dom kan börja ta itu med mittfältet så snart NEJ har solidifierat försvarsdelen, skulle inte förvåna mig om dom släpper Dulee och sen börjar bygga runt Khari med Özkan ett permanent inslag till höger,en vänsterbreddare till känns också viktigt och det ryktas löst om alternativ som har synats från bägge England och Argentina.

Observation: Det där Kinabygget vid e4an ser ju för festligt ut,ser det som ett förtecken för en nostradamsk profecia om att Kineserna kommer att ta över världen.
Citera
2007-06-19, 14:29
Medlem
Shuyins avatar
Varför är folk missnöjda med 0-0? Okej, matchen i sig var inte så rolig att kolla på, men i de här läget så är ju resultat oerhört viktigt (det är klart att det alltid är det.. men ja) och att ta en poäng borta mot ett lag som hittils är obesegrat hemma är väl ingen skam?

Väldigt synd dock att inte Kenny Pavey kunde få en bättre träff på läget som sedan ledde till boll på buren. Självklart så saknades både RÅP och Figueriedo igår, men det var ändå ganska okej på mitten, men problemet som jag ser det är.

Ingen som kan ta emot boll och leverera förutom Figuieredo, kanske kan Özkan och Stephenson bli sådana spelare. Igår slogs många höjdbollar mot Khari men han nickade till.. ingen. Så, bättre samspel i anfallet och inte tokrusa på varje kontring.

Sedan så är det ytterbackarna som måste våga trycka på trots att de har dålig form för tillfället. Jag förstår inte hur Tamandi kan vara bänkad två matcher på raken när han är bäste backen vi har i laget. Faktum är också att PK överglänser MJ nu om man får använda sådana ord, således så bör man antingen spela PK eller Rönning på vänsterbacken och Tamandi till höger.

Jag förstår inte hur man resonerar när man sagt hela vintern att man vill ha en vänsterfotad mittback och så låter man Rönning sitta på bänken? Jag tycker förvisso att Arnefjord var duktig igår, alla hatar honom dock för självmålet så han blir ju hackkycklingen.

Lite lång utläggning, jag skulle kunna skriva mer. Men jag tvivlar inte på att tränarna klarar detta, de har haft de värre. T.ex. inledningen på Superettan 2005.
Citera
2007-06-19, 16:30
Medlem
P.Gs avatar
2-0 till Djurgården samt lätta åskskurar är kvällens prognos.
Citera
2007-06-19, 16:40
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
. Faktum är också att PK överglänser MJ nu om man får använda sådana ord, således så bör man antingen spela PK eller Rönning på vänsterbacken och Tamandi till höger.

Jag försöker och försöker få PK till något annat än Patrik Karlsson men lyckas inte. Är det samma person som när jag ser honom personligen håller på att vomera sönder mig?

Större kärring har vi inte haft sen Kåmark lämnade.
Citera
2007-06-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Varför är folk missnöjda med 0-0? Okej, matchen i sig var inte så rolig att kolla på, men i de här läget så är ju resultat oerhört viktigt (det är klart att det alltid är det.. men ja) och att ta en poäng borta mot ett lag som hittils är obesegrat hemma är väl ingen skam?

Väldigt synd dock att inte Kenny Pavey kunde få en bättre träff på läget som sedan ledde till boll på buren. Självklart så saknades både RÅP och Figueriedo igår, men det var ändå ganska okej på mitten, men problemet som jag ser det är.

Ingen som kan ta emot boll och leverera förutom Figuieredo, kanske kan Özkan och Stephenson bli sådana spelare. Igår slogs många höjdbollar mot Khari men han nickade till.. ingen. Så, bättre samspel i anfallet och inte tokrusa på varje kontring.

Sedan så är det ytterbackarna som måste våga trycka på trots att de har dålig form för tillfället. Jag förstår inte hur Tamandi kan vara bänkad två matcher på raken när han är bäste backen vi har i laget. Faktum är också att PK överglänser MJ nu om man får använda sådana ord, således så bör man antingen spela PK eller Rönning på vänsterbacken och Tamandi till höger.

Jag förstår inte hur man resonerar när man sagt hela vintern att man vill ha en vänsterfotad mittback och så låter man Rönning sitta på bänken? Jag tycker förvisso att Arnefjord var duktig igår, alla hatar honom dock för självmålet så han blir ju hackkycklingen.

Lite lång utläggning, jag skulle kunna skriva mer. Men jag tvivlar inte på att tränarna klarar detta, de har haft de värre. T.ex. inledningen på Superettan 2005.
Arnefjord bäst igår.
Citera
2007-06-19, 19:40
Bannlyst
Det är ganska lustigt, AIK skrivs upp av de som sitter här och diskuterar som ett av Sveriges allra bästa lag och en högst potentiell guldkandidat. Trots det så har AIK bara 12 poäng när nästan halva serien är spelad och huserar på en tiondeplats bara en poäng ovanför TFF och på samma poäng som GAIS. Skitlaget Gefle har en pinne mer än Solnaklubben. AIK har även fyra minusmål. Ändå låter det på Er som om det bara är en tidsfråga innan AIK stampar gasen i botten och plockar hem pokalen.

Verkligheten är inte rolig ibland...

// Roger P.
Citera
2007-06-19, 19:49
Medlem
Kalleos avatar
Det finns ingen stream någonstans till Bajen - DIF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in