2007-05-29, 01:46
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Jag håller med.

Den dagen Malmö FF skaffar sig en kompetent ledning och utnyttjar sin ekonomi kommer klubben dra ifrån de övriga svenska lagen, och då är jag övertygad om att allsvenskans publiksnitt kommer minska markant.

På något tragiskt jävla sätt är jag faktiskt nöjd med den situationen vi har i Sverige idag. Att ett svensk lag skulle ordna framgångar i Europa känns så avlägset att man inte ens orkar tänka på det.
En ligas styrka defenieras ju bäst med hur många av dess lag som orkar ta sig ut i Europa Malmö FF mot FC Thun jag skäms än idag över fiaskot.
Citera
2007-05-29, 02:22
Bannlyst
Bara jag som satt och väntade på att aftonhoran skulle klaga på bananerna som dem gjorde förra året då bajen kasstade in dem? Verkar vara helt tyst och folk skrev:

-supportrarna själva säger "öhh det är tradition va"
-Racister! Djurgårdens målvakt är ju inte vit!

detta har förekommit innan men just förra året tog dem upp det och skulle göra nyheter av att. Men idag? Schhh
Citera
2007-05-29, 08:43
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
En ligas styrka defenieras ju bäst med hur många av dess lag som orkar ta sig ut i Europa Malmö FF mot FC Thun jag skäms än idag över fiaskot.

Kan fortfarande inte se att det är ett fiasko. Vi hade precis sålt Mackan och Skoog var skadad, att sätta Pode på topp då,, jaa..
Thun var totalt jävla underskattade, de spelade fan jämt med Arsenal.
Citera
2007-05-29, 08:59
Medlem
ubersantas avatar
Hasse Backe är ju så otroligt pinsam den mannen.

Jag kollade på fotbollsprogrammet på 4:an med min tjej som inte alls är fotbollsintresserad, och direkt efter Hasse Backes analys av DIF-AIK så frågade hon mig

- Men var det inte DIF som vann?

Det var sättet som Hasse ville diskutera AIK, och endast AIK som fick henne att reagera. AIK gjorde allt rätt men förlorade ändå... typ. Inte ett enda ord om DIF's prestation.
Citera
2007-05-29, 09:12
Moderator
vfs avatar
En mindre väförtjänt straff, men ändock en straff såg till att
Blåvitt ligger tvåa med en match mindre spelad. Gott så.
Men GAIS stängde till mitten bra, lite har Rolle lärt sig.

Hata GAIS.

Såg sista av AIK-DIF och kan plocka fram den gamla klyshan
igen att andra året alltid är svårast för nykomlingar.

Professorn såg handlingsförlamad ut.

Hata AIK.

Citera
2007-05-29, 09:46
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
En mindre väförtjänt straff, men ändock en straff såg till att
Blåvitt ligger tvåa med en match mindre spelad. Gott så.

Håller du på Västra Frölunda OCH IFK Göteborg.

Annars kunde man i denna omgång se skillnaden mellan att vara ett etablerat lag och ett mindre etablerat lag. Örebro blir blåsta på årets klaraste straff mot Helsingborg (tror ni domaren hade friat om det hade varit henke?) och IFK får straff när en spelare halkar i en närkamp. Grattis!

Är det inte dags för de tuffa grabbarna kring AIK att boka in ett kvartssamtal snart?
Alternativet är väl att kasta bajs på Norlings dörr.
Citera
2007-05-29, 11:36
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69

Annars kunde man i denna omgång se skillnaden mellan att vara ett etablerat lag och ett mindre etablerat lag. Örebro blir blåsta på årets klaraste straff mot Helsingborg (tror ni domaren hade friat om det hade varit henke?) och IFK får straff när en spelare halkar i en närkamp. Grattis!

Är det inte dags för de tuffa grabbarna kring AIK att boka in ett kvartssamtal snart?

Är det inte dags för brajen att skicka fram katastrof-sparven till runar sögaard igen?
http://www.svenskafans.com/fantv/player/dev_flash.asp?clip=3247&cat=0&list=all

----
Sandberg på väg till.. Rumänien..! Det säger väl lite om Allsvenskans klass nuförtiden.
Citera
2007-05-29, 11:53
Medlem
Citat:
Du kan inte mena allvar med att försöka ta upp den disskusionen igen? Kan du inte även fråga varför Göteborgslagen har varsin arena också?

Varför har du ett Liverpoolemblem förresten din gamla HCbajenfan.

Citat:

Ja vad tycker ni aikare förresten om "sveriges bästa tränare" "professorn" osv nu när det visar sig att andra säsongen visade sig vara lite svårare?
Citera
2007-05-29, 12:05
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Sandberg på väg till.. Rumänien..! Det säger väl lite om Allsvenskans klass nuförtiden.

VA?
Länk.
Citera
2007-05-29, 12:14
Medlem
Treehorns avatar
Rumänien är det sant? Jag tror inte på det från jag ser det
Visar väl klassen på Aik
Citera
2007-05-29, 12:21
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Rumänien är det sant? Jag tror inte på det från jag ser det
Visar väl klassen på Aik

Du menar det lag som kom tvåa förra året framför t.ex MFF?
Säger väl en hel del om Allsvenskan istället för ett enskilt lag. Eller hur går det för MFF med stora stolta Åkeby?

För den delen vill jag gärna ha länk på att Sandberg ska till Rumänien. Låter ganska osannolikt.
Citera
2007-05-29, 12:23
Medlem
Om det stämmer varför så förvånade över att det kan bli Rumänien?
Det är ju en bra fotbollsliga med lag som ofta spelar Uefa-cup spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in