2007-05-29, 12:28
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Om det stämmer varför så förvånade över att det kan bli Rumänien?
Det är ju en bra fotbollsliga med lag som ofta spelar Uefa-cup spel.

Rumänien är ett U-land.
Finns det ens vägar där?
Citera
2007-05-29, 12:30
Medlem
Vryzass avatar
Säsongen är räddad (nåja, en match kvar)! Finns fan inte ord nog att beskriva hur jävla skön gårdagskvällen var!
Citera
2007-05-29, 12:31
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Du menar det lag som kom tvåa förra året framför t.ex MFF?
Säger väl en hel del om Allsvenskan istället för ett enskilt lag. Eller hur går det för MFF med stora stolta Åkeby?

För den delen vill jag gärna ha länk på att Sandberg ska till Rumänien. Låter ganska osannolikt.

Tre poäng efter Elfsborg med en match mindre, tre poäng mer en AIK MFF-AIK 4-0.

Nej men allvarligt Rumänien, det känns verkligen som att det är ett tecken på att allt görs fel i Allsvenskan... Sandberg är väl ändå en av dom bättre backarna i allsvenskan?
Citera
2007-05-29, 13:28
Medlem
Relays avatar
Citat:
Rumänien är ett U-land.
Finns det ens vägar där?

Möter Elfsborg ett Rumänskt klubblag så är det nog ajöss för Elfsborg.
Citera
2007-05-29, 13:33
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay

Möter Elfsborg ett Rumänskt klubblag så är det nog ajöss för Elfsborg.

Och det skulle ta ifrån Rumänien U-stämpeln?

Grattis Pelle.
Citera
2007-05-29, 13:53
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Du kan inte mena allvar med att försöka ta upp den disskusionen igen? Kan du inte även fråga varför Göteborgslagen har varsin arena också?

Varför har du ett Liverpoolemblem förresten din gamla HCbajenfan.

Det var bara ett litet internt skämt riktat till Vf då han har mobbat mig sönder och samman angående mina bajen/Leksand sympatier. Jag HATAR själv den här löjliga diskussionen.

Liverpool har varit mitt favoritlag sedan typ -75.
Citera
2007-05-29, 13:57
Medlem
Relays avatar
Citat:
Och det skulle ta ifrån Rumänien U-stämpeln?

Grattis Pelle.
Har du varit i Rumänien??
Om inte så kanske du inte ska uttala dig?
Hur många Europacup vinster har Rumänien?? jämfört med Sverige??
Citera
2007-05-29, 14:01
Medlem
Citat:
Du såg inte heller Tyska cupfinalen gissar jag på?

Dina argument är fruktansvärt usla. Så bara för att det naturligtvis går att skapa bra stämning utan bengaler så är inte bengaler en stämningshöjare? Jaja, du kan väl inte hjälpa att du saknar förmågan att tänka logiskt samt att förstå vad du läser.
Citera
2007-05-29, 14:02
Medlem
Citat:
Jag såg båda på TV därför är den jämförelsen relevant. Om nu stämningen kommer fram bättre på en av matcherna när man ser det på TV, måste det ju betyda att det faktiskt var bättre stämning? Eller vad säger experterna?

Det var antagligen bättre stämning på tyska cupfinalen än på DIF-AIK men stämningen i derbyt var väldigt mycket bättre än vad man kan tro efter att ha sett matchen på tv. Jag blev riktigt förvånad över hur skickligt canal+ hade lyckats döda stämningen när jag såg matchen i repris.
Citera
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Rumänien är ett U-land.
Finns det ens vägar där?

Nej, men gott om kloaker där det bor barn. Annars ser väl Rumänien ut som Italien om man räknar bort Milano, Rom, någon större stad till.
Citera
Medlem
Citat:
Har du varit i Rumänien??
Om inte så kanske du inte ska uttala dig?
Hur många Europacup vinster har Rumänien?? jämfört med Sverige??

Hur många spelare blev misshandlade av cauceskou (hur han nu stavade?) på den tiden Rumänien vann Europacuper? Jämfört med Sverige?

Du gränsar på Klevis klass för tusan!
Citera
2007-05-29, 14:03
Medlem
Polackjävels avatar
AIK är bra första 30 minuterna, dock alldeles för uddlösa. Snacka om att vi har problem med att komma till avslut. Vi gör ett ganska så billigt mål och sedan en ribbträff, men det är väl allt? Med tanke på vårt stora bollinnehav så är det tunt. För många bollar går högt på Mendes. Han ska ha bollen vid fötterna! Jag har klagat lite på honom tidigare, men igår var han faktiskt (trots många höga inlägg) hyfsat bra mot Difs ganska stabbiga backlinje. Sedan så drälls det på vårt mittfält och givetvis bjuder vi (som vanligt 2007) på billiga mål. Dif såg nästan ut att hänga med huvudet innan dess men får då en jävla massa energi och kan hålla undan i takt med att AIKs spel tappar i kvalitet. Wilton dras längre och längre ner i banan och jag förstår tanken - han är ju bra där med, men vi tappar mer styrka framför deras mål än vad vi får ut av det i spel på mitten. Det känns som att Norling försöker göra något, men det som hade behövts är mer kvalitet på bänken (eller i startelvan, för den delen. Inget ont om dessa spelare, men när vi startar med ungtuppar som RÅP och Bengtsson, då har vi ingen optimal situation i laget. Dessa startar för att vi inte har några andra att spela där, så är det tyvärr.) AIK fortsätter att försöka föra spelet och skapa något i andra men det händer typ inget alls och istället så åker vi på en kontring, 3-1, ridå.

Får väl säga grattis till Dif till en välförtjänt seger. Knappast en utspelning som vissa vill få det till här, snarare en arbetsseger med en del flax. Ni skapade inte heller mycket men det ni skapade kändes alltid farligare än AIKs anfall. Det är aldrig smärtfritt att torska ett derby men jag är trots det inte allt för bitter. Tycker att det var en underhållande match. Jag förstår att vissa AIKare irriterar sig på Norling just nu, (eller Nebo [citat] "Jag är glad."[/citat]) men vi har åtminståne ett grundspel att fortsätta jobba på och "utveckla". Det är långt mycket mer än vad vi haft tidigare år då vi förlorat matcher. Om vi bara kan sluta upp med att bjuda så mycket bakåt så skulle mycket vara vunnet. Ofta känns det som att vi är allt för bekväma och stillastående när vi försvarar, vi inser inte att vi håller på att bli överspelade. Det är bara för motståndarna att ha tålamod, sätta lite press, ligga och fiska, och så kommer bjudningarna. Det här kanske inte gällde matchen igår i första taget, där vi framförallt dräller med boll i avgörande lägen och så Örlunds kalastavla, men jag tror ändå att det är det som AIK bör lägga energin på att i första taget förbättra. Det blir inget SM-Guld i år men kanske en topplacering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in