2007-05-29, 01:17
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Senaste Öster låg i Allsvenskan spöade dem oss på sin hemmaplan i nångång i de sista omgångarna ifjol.

Det var kallt och jävligt, men ändå en sådär skön underbar gemenskap med bara ett par hundra SUPPORTRAR som hoppade matchen igenom till Johnny Cash - I walk the line-melodin på en tom arena vars temperatur låg under +-tecknet. Nostalgi!
Är detta sant jag tyckte det verkade som alla spöade Öster den säsongen :O
Efter Gefle matchen som slutade i katastrof så slutade jag hoppas på ett mirakel att laget skulle hålla sig kvar. Och som det är nu så ska laget vara glada om dom håller sig kvar i ettan.
Citera
2007-05-29, 01:20
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Trevligt.
Traska över till någon anglofiltråd, för gillar du inte Allsvenskan är det onödigt att vara här.

Trots att man försökt ta livet av sig 37 ggr sen slutsignalen kanske det finns ett ljus ändå. Om en säsong eller två.
Samtliga försök misslyckades tyvärr
Man har blivit lite mer ödmjuk - bara lite, inte mycket - sen debaclet 2004.

Grattis DIF. Den här förlusten sved hästpung.
Varför tror du att jag är anglofil??
Sedan vill jag också ha en bra allsvensk liga men som den är idag så är det en Kalle Anka liga. Kolla bara på en jämförelse med andra ligor i jämförbara länder som Grekland, Tjeckien och Portugal.
Citera
2007-05-29, 01:22
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Varför tror du att jag är anglofil??
Sedan vill jag också ha en bra allsvensk liga men som den är idag så är det en Kalle Anka liga. Kolla bara på en jämförelse med andra ligor i jämförbara länder som Grekland, Tjeckien och Portugal.

Då är du bara dum i huvudet om du tror att Allsvenskan spelar bra fotboll. Det handlar inte om det.
Man älskar inte frugan för att hon e snygg, utan för att hon sväljer. Lär dig skillnaden.

AVGÅ!

Gå på bio eller nått.
Citera
2007-05-29, 01:23
Bannlyst
Sluta gnälla, Relay. Duger inte allsvenskan åt dig är du varmt välkommen att välja ut valfritt internationellt topplag och hålla på detta som den plastiga människa du verkar vara.
Citera
2007-05-29, 01:26
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Sluta gnälla, Relay. Duger inte allsvenskan åt dig är du varmt välkommen att välja ut valfritt internationellt topplag och hålla på detta som den plastiga människa du verkar vara.
Varför kalla det för gnäll det är ju inte bara jag som tycker så.
Citera
2007-05-29, 01:31
Bannlyst
Citat:

Jaha, det är på den nivån du ligger. OK, då lämnar jag diskussionen. Du tappade ett popcorn förresten.
Citera
2007-05-29, 01:33
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Jaha, det är på den nivån du ligger. OK, då lämnar jag diskussionen. Du tappade ett popcorn förresten.
Du får inte glömma att kl är 01:37 och jag är lite trött för att börja skriva tegelstensinlägg. Istället för att bemöta mig på detta sätt så borde väl vi kunna mötas på halva vägen i denna diskussion?
Citera
2007-05-29, 01:33
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:

För att det känns ganska obefogat att hela tiden påpeka hur dålig Allsvenskan är! Det är inte spelkvaliten som nästan lockat 100 000 människor till allsvenska arenor denna måndagskväll.
Citera
2007-05-29, 01:35
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
För att det känns ganska obefogat att hela tiden påpeka hur dålig Allsvenskan är! Det är inte spelkvaliten som nästan lockat 100 000 människor till allsvenska arenor denna måndagskväll.

Faktum är ju att det känns som att när Göteborg började gå sämre i slutet på 90-talet var samma period när Allsvenskan ökade i popularitet. Det är inte så jävla kul att se matcher med givna resultat. Det är bra mycket roligare att se matcher som på förhand är helt öppna, typ DIF-AIK eller Malmö-Gefle
Citera
2007-05-29, 01:37
Medlem
Relays avatar
Citat:
Det var inte spelkvaliteten i dom enskilda matcherna jag tänkte på utan ligans svaghetstecken. Varför klarar inte allsvenska lag längre att komma ut i Europa? För det är där skom klämmer, det är där jag riktar in min kritik.
Citera
2007-05-29, 01:39
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Faktum är ju att det känns som att när Göteborg började gå sämre i slutet på 90-talet var samma period när Allsvenskan ökade i popularitet. Det är inte så jävla kul att se matcher med givna resultat. Det är bra mycket roligare att se matcher som på förhand är helt öppna, typ DIF-AIK eller Malmö-Gefle
Det behöver ju inte vara ett lag som dominerar, men det behöver ju inte vara så att Kalmar FF kan vinna allsvenskan? Jag ser det som ett svaghetstecken och jag värderar en liga i hur lagen klarar av att ta sig ut i Europa det är min måttstock.
Citera
2007-05-29, 01:43
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Jag håller med.

Den dagen Malmö FF skaffar sig en kompetent ledning och utnyttjar sin ekonomi kommer klubben dra ifrån de övriga svenska lagen, och då är jag övertygad om att allsvenskans publiksnitt kommer minska markant.

På något tragiskt jävla sätt är jag faktiskt nöjd med den situationen vi har i Sverige idag. Att ett svensk lag skulle ordna framgångar i Europa känns så avlägset att man inte ens orkar tänka på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in