2007-04-30, 09:19
Medlem
ElBorbas avatar
Våra tidningar

Allsvenskan måste vara den mest överskattade liga som någonsin existerat i våran värld.
Nu är ju inte det allsvenskans fel utan bovarna i det här fallet är våra tidningar.
Har följt den svenska fotbollen på nära håll under 10 år och jag tror att varje år ska bli bättre men så är det inte.
Det jag inte förstår är hur våra tidningar och för den delen vissa tv-kanaler kan låtsas att det bra klass på våran liga? Allt detta är ju något som kan liknas med att försöka hjärntvätta ett folk.

Nä fy fan vad jag är sur på allt
Citera
2007-04-30, 09:44
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Antar att du håller på KFF? Ja, ni är ju inte bortskämda med bra spel, så jag förstår ju om ni tycker att dagens match var helt OK.

När man skummar igenom tidningarna i dag verkar de flesta anse att det var en bra match. ”En fartfylld och underhållande match”, skriver t ex TT.

Men visst, har man losat och dessutom förlorat skottstatistiken med genanta 2—16 har man kanske svårt att glädja sig åt en rörlig och kombinationsrik matchbild.
Citera
2007-04-30, 10:05
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElBorba
Allsvenskan måste vara den mest överskattade liga som någonsin existerat i våran värld.
Nu är ju inte det allsvenskans fel utan bovarna i det här fallet är våra tidningar.
Har följt den svenska fotbollen på nära håll under 10 år och jag tror att varje år ska bli bättre men så är det inte.
Det jag inte förstår är hur våra tidningar och för den delen vissa tv-kanaler kan låtsas att det bra klass på våran liga? Allt detta är ju något som kan liknas med att försöka hjärntvätta ett folk.

Nä fy fan vad jag är sur på allt

Om du följer Allsvenskan för att du vill se fotboll i internationell toppklass så är du ju mer än lovligt naiv. Allsvenskans storhet ligger naturligtvis i att vi känner för de olika lagen. Svårt att förstå kanske...

Sen håller jag inte med om att tidningarna låtsas alls. Det är VÅR liga och det är klart att de skriver om den. Ju mer desto bättre, om du frågar mig.
Citera
2007-04-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Några reflexioner från gårdagens derby:

* Antalet män i 25-50-årsåldern med invandrarbakgrund som säljer "bästa platserna på arenan" var oväntat högt. Antingen går jag på fotboll för sällan eller så beror det på att jag inte är stockholmare ursprungligen. Man får lust att skälla ut parasiterna. Skulle hellre vända och gå hem än köpa av dem.

* BPs sejour verkar bli ettårig.

* Varför byter man in en mittback i halvtid när man leder med 2-0? Nåt jag missat där?

* Erkan Zengin känns långsam.

* Charlie Davis kan bli riktigt farlig ifall han får rätt bollar att jobba med.

På punkt två hörde jag att Mointero (visst var det han) hade problem med en tidigare nackskada och därför valde Tony att "safe;a". Klokt.
Citera
2007-04-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
När man skummar igenom tidningarna i dag verkar de flesta anse att det var en bra match. ”En fartfylld och underhållande match”, skriver t ex TT.

Men visst, har man losat och dessutom förlorat skottstatistiken med genanta 2—16 har man kanske svårt att glädja sig åt en rörlig och kombinationsrik matchbild.

Såg vi samma match? Den var ju skittråkig?
Citera
2007-04-30, 12:58
Medlem
ElBorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Om du följer Allsvenskan för att du vill se fotboll i internationell toppklass så är du ju mer än lovligt naiv. Allsvenskans storhet ligger naturligtvis i att vi känner för de olika lagen. Svårt att förstå kanske...

Sen håller jag inte med om att tidningarna låtsas alls. Det är VÅR liga och det är klart att de skriver om den. Ju mer desto bättre, om du frågar mig.

Ja du har rätt när du skriver "Ju mer desto bättre" och jag är naiv när jag förväntar mig underhållning i form av ett bra spel. För spelet är ju så dåligt så det går inte att prata om.
Det jag retar mig på är att sådana som Banks och allt vad de heter låtsats att de förmedlar något bra och fantastikt.
De får helt enkelt börja skriva på kultursidora istället och berätta om att någon har färgat håret eller att korven är god.
Citera
2007-04-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Några reflexioner från gårdagens derby:

* Antalet män i 25-50-årsåldern med invandrarbakgrund som säljer "bästa platserna på arenan" var oväntat högt. Antingen går jag på fotboll för sällan eller så beror det på att jag inte är stockholmare ursprungligen. Man får lust att skälla ut parasiterna. Skulle hellre vända och gå hem än köpa av dem.

* BPs sejour verkar bli ettårig.

* Varför byter man in en mittback i halvtid när man leder med 2-0? Nåt jag missat där?

* Erkan Zengin känns långsam.

* Charlie Davis kan bli riktigt farlig ifall han får rätt bollar att jobba med.

* Jag tror nog mer på trelleborg även om BP:s insats igår inte var någon höjdare

*Jag tyckte han fick några bra bollar. Vad han måste lära sig det är att trycka till bollen och inte försöka lobba två meter från målvakten. Det ser förstås bra ut om man lyckas med lobben! han fixade i alla fall till en straff som sedan Eguren inte sätter.

*Först trodde jag det berodde på att han(TG) ville börja spela in Traore i backlinjen men sedan läste jag att Monteiro hade ont i nacken.

* Lite långsam kanske han känns men jag tror det neror på att han försöker göra en dragning för mycket. Han gillar att dribbla!

Micke

Edit: La till stor bokstav.
Citera
2007-04-30, 13:10
Bannlyst
Ut med Arneng och in med Komac på hans ställe. Ta sen in Batan på yttermittfältet.

Komac
Davids - Enrico - Batan

Fast det draget får vänta ett tag iom Stålhammars horribla utvisning av Komac. Hoppas DIF överklagar.
Citera
2007-04-30, 15:22
Medlem
williamwallaces avatar
Har sett lite bilder från KFF-DIF och får väl hålla med en del, att det är väligt tveksamma domslut. (Tänker på straffen och utvisningen.) Kalmar verkade vara det lag som mest förtjänade vinsten, synd bara att det var domaren som avgjorde det hela.
Citera
2007-04-30, 16:52
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
synd bara att det var domaren som avgjorde det hela.

Det vet vi ju inte. Kontrafaktisk historieskrivning blir alltid spekulativ. Man kan lika gärna hävda att KFF sannolikt hade gjort mål ändå med tanke på att DIF var helt nermanglat i andra halvlek.
Citera
2007-04-30, 18:46
Medlem
"Jag har inte sett något lag i Sverige spela så bra som vi gjorde i dag."

Nanne Bergstrand - Allsvenskans José Mourinho?
Citera
2007-04-30, 18:49
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
"Jag har inte sett något lag i Sverige spela så bra som vi gjorde i dag."

Nanne Bergstrand - Allsvenskans José Mourinho?

Gubben har fått hybris och tror det är Real Madrid han tränar, men om några omgångar vaknar han nog upp i bottenstriden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in