2007-05-24, 16:59
  #3181
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Undrar också lite varför gnaget valde att köpa honom, vem ska han placera på bänken. Mittbackarna har väl fungerat rätt bra ändå? Det som jag ser som mest troligt är att han kan lyfta laget med sin närvaro, men annars vet jag inte. Har hört att han är rätt seg i steget, stämmer detta?

DIF testar finsk talang: http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter.asp?action=view&id=7795&typ=1

Får se om det blir något lån att placera på bänken. 180 lång och endast 68 kg. Styrketränar man inte på Chelseas ungdomsakademi?

Nu är det inte långt kvar till derbyt. Hoppas att:
1. Det går bättre än förra året.
2. Jonson är med.
3. Gnaget inte börjar rycka i grinden så att man får se hela matchen.
4. Gnaget inte får någon straff.
5. Figureido har gått vilse på BB.

Om man är mittback så är man alltid 'seg' undantaget är väl Fabio Cannavaro eftersom han är kortare så är han också 'snabb'.

Och nej AIK's mittbackar har inte fungerat, inte om man jämför med 05 eller 06 säsongen i alla fall, ifjol så hade vi förvisso en Daniel Arnefjord som backup som var ok innan självmålet och Sandberg/Carlsson spelade bra varje match.

Nu försöker NC på sig spektakulära passningar och grejer och det går åt helvete, därför är det konstigt att inte Rönning fått spela något, det är ju förvisso lång tid tills NEJ kommer men det är verkligen upp till bevis för mittbackarna nu att kämpa om sina platser.

Figuiredos fru har redan fött barn, så sorry .
Citera
2007-05-24, 17:10
  #3182
Medlem
Made of stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Menar du att anders dömde för eller emot Stockholmslagen??

Mot NATURLIGTVIS.
Citera
2007-05-24, 17:13
  #3183
Medlem
Made of stones avatar
[quote=karlsberg]Undrar också lite varför gnaget valde att köpa honom, vem ska han placera på bänken. Mittbackarna har väl fungerat rätt bra ändå? Det som jag ser som mest troligt är att han kan lyfta laget med sin närvaro, men annars vet jag inte. Har hört att han är rätt seg i steget, stämmer detta?

Som sagt så har inte backarna funkat särskilt bra denna säsong hittils. 2005-2006 var dom mycket bättre..
Citera
2007-05-24, 18:42
  #3184
Medlem
Vagabondens avatar
Fan för att dagens cupmatch inte visas på tv. Eller ens sänds i radio!
Citera
2007-05-24, 19:38
  #3185
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Fan för att dagens cupmatch inte visas på tv. Eller ens sänds i radio!

Klaga inte! Alla andra AIK:s matcher har väl sänts på tv detta året? Majoriteten av dessa har antagligen visats på 4:an, som ALLA kan se.
Citera
2007-05-24, 19:42
  #3186
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Klaga inte! Alla andra AIK:s matcher har väl sänts på tv detta året? Majoriteten av dessa har antagligen visats på 4:an, som ALLA kan se.

Mycket vill ha mer.

Nej, men allvarligt kan man väl få någon form av sändning? Oavsett om det är sportexpressen, svt24 eller tv400...

Kan inte Viasat sport ta över det hela? De verkar ju gilla/kunna det här med cuper.

Edit: Får nöja mig med denna: http://1.nt.se/sport/matchendirekt/match.aspx?id=405998
Citera
2007-05-24, 22:05
  #3187
Medlem
Nån som vet hur läget ligger till med biljetter till norra nedre/mellan ligger till just nu? Till Derbyt naturligtvis!
Citera
2007-05-24, 22:07
  #3188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pucca
Nån som vet hur läget ligger till med biljetter till norra nedre/mellan ligger till just nu? Till Derbyt naturligtvis!

Tror det är slut. Står på dif.se att det finns ett fåtal på södra, norra övre och lite överallt på sittplats. 27000 sålda.
Citera
2007-05-24, 22:12
  #3189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pucca
Nån som vet hur läget ligger till med biljetter till norra nedre/mellan ligger till just nu? Till Derbyt naturligtvis!
Norra Nedre är slut sedan någon dag tillbaka, drygt 500 biljetter kvar på mellan vad jag har hört enligt biljettansvarige från Djurgården. Slutsålt blir det i vilket fall och det är ju grymt skönt. En härlig inramnig!

Men nu jävlar... ENA trupperna, mina vänner. Fram med sköldarna! Det är nu eller aldrig som det gäller. Det är snart årets match och det kommer vara en härlig tillbakablick på Norra med ett antal gamla fina rasmor. Det kommer bli ett sådant jävla drag så det icke går att beskriva. Det kommer att kastas grejer, det kommer att buas, det kommer att skrikas och det kommer att vrålas. Det är NU eller ALDRIG! Den delen av mina polare som hejar på APA går enbart på denna match och det vore så underbart, att dagen efter, komma gåendes med ett fet leende på läppen. Det vore så underbart att inte behöva säga något dagen efter, bara gå där och le.

27000 biljetter sålda totalt ikväll, och det är tre dagar kvar till avspark. Det blir en siffra över 30000. Totalt 7000 gårdare som innehar årskort, vilket gör att det blir en hel del Gnagare på långsidorna också. Det kommer bli grymt!

Ursäkta det jag ksrives. Jag är så tänd, så fruktansvärd laddad. Det finns inga ord som beskriver denna känsla jag har just nu.
Citera
2007-05-24, 22:41
  #3190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ery3
Ursäkta det jag ksrives. Jag är så tänd, så fruktansvärd laddad. Det finns inga ord som beskriver denna känsla jag har just nu.


Tro mig, du är inte ensam.
Citera
2007-05-24, 23:00
  #3191
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Mycket vill ha mer.

Nej, men allvarligt kan man väl få någon form av sändning? Oavsett om det är sportexpressen, svt24 eller tv400...

Kan inte Viasat sport ta över det hela? De verkar ju gilla/kunna det här med cuper.

Edit: Får nöja mig med denna: http://1.nt.se/sport/matchendirekt/match.aspx?id=405998

Hur gick det?
Citera
2007-05-24, 23:01
  #3192
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiloop
Hur gick det?

Åt helvete. Förväntar mig en kompensation på måndag. 4-0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in