2007-07-04, 10:29
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
IFE inponerade verkligen i Halmstad, utan sitt jävla plastgräs
hade dom legat i botten på allsvenskan. Har dom 15 raka utan
förlust hemma? Borta är dom verkligen borta.
IFE var Allsvenskans bästa bortalag 2006 och näst bäst i år. Men det är kul att du försöker i alla fall.
Citera
2007-07-04, 11:05
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
IFE var Allsvenskans bästa bortalag 2006 och näst bäst i år. Men det är kul att du försöker i alla fall.

Bry dig inte om denne man, han är en hycklande pajas. Hur han har blivit moderator övergår mitt förstånd.
Citera
2007-07-04, 11:16
Medlem
OBOLO! VIlken GUD!

Aik mot SM-guld!
Citera
2007-07-04, 11:32
Medlem
Shuyins avatar
Tungt för Elfsborg att falla med 3-0 dessutom Jon Jönsson såld och Samuel Holmén avstängd i nästa match. Hoppas på en skräll av AIK, det kändes ju senast vi möttes på Råsunda.
Citera
2007-07-04, 12:07
Medlem
Citat:
Stabil insats av AIK, guldet är nog klart nu.

Bara jag som tycker att Nils-Erik såg tjock ut?
Han måste ha lagt på sig en del. Nyförvärven såg väl
bra ut även om jag nog vill se dom lite till innan man
kan dissa dom.

IFE inponerade verkligen i Halmstad, utan sitt jävla plastgräs
hade dom legat i botten på allsvenskan. Har dom 15 raka utan
förlust hemma? Borta är dom verkligen borta.

Hata Malmö
Låt oss hålla oss till hockeyn vf ok
Eftersom det sagts tidigare Elfsborg tar mer poäng borta än hemma.
Citera
2007-07-04, 12:22
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Låt oss hålla oss till hockeyn vf ok
Eftersom det sagts tidigare Elfsborg tar mer poäng borta än hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny

Jag försöker igen, IF Elfsborg har 15 raka utan förlust hemma.

Är det någon vettig människa som tror att dom skulle ha haft det
utan plastgräs. Plastgräset ger IFE fördelar mot andra lag.
Citera
2007-07-04, 12:59
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:

Ja. Jag tror inte det är nått unikt pga deras konstgräs. Men jag kanske inte är vettig.
Citera
2007-07-04, 13:07
Medlem
Möppens avatar
Citat:

Okej, vi kan jämföra med tex Nya Ullevi. Hur fan ser den mattan ut? Hade den varit fin kanske IFK och GAIS kunde dragit nytta av hemmaplan med, men som den ser ut nu blir ju som att lotta matcherna!
Elfsborg har alltid en bra plan, men du kanske föredrar och spela på leråkrar på våren och hösten också?
Citera
2007-07-04, 13:18
Medlem
Obolo var bra, inget snack, men att börja snacka om frälsare är ju dömt att misslyckas. Valdemarin såg ut som en kopia av Daniel Mendes och det är ju inte direkt ett positivt betyg...
Nils-Erik såg lite trög ut (matchtempo?) men stark i luften och bra i närkampsspelet. Allt som allt en ganska svag match men skönt med en seger och förhoppningsvis ger det lite självförtroende.
I nästa match vill jag dock se Pavey och Özkan på kanterna, igår blev det i stort sett fyra man centralt då både Stephenson och Özkan gärna drar sig in mot mitten. Med Obolos huvudspel behövs ett kantspel som kan dunka in inlägg...
Citera
2007-07-04, 13:20
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:

Du skrev "Borta är dom verkligen borta." vilket var totalt fel.

Att seriens bästa bortalag även spelar in 33 av 45 poäng på hemmaplan är väl inte helt konstigt, oavsett underlag.
Citera
2007-07-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Okej, vi kan jämföra med tex Nya Ullevi. Hur fan ser den mattan ut? Hade den varit fin kanske IFK och GAIS kunde dragit nytta av hemmaplan med, men som den ser ut nu blir ju som att lotta matcherna!
Elfsborg har alltid en bra plan, men du kanske föredrar och spela på leråkrar på våren och hösten också?
IFK hade ju chansen att spela in tre poäng på det du anser är fuskplan när de mötte Elfsborg. Varför tog de den inte? Enda svaret är förstås att laget är för dåligt och att skylla på underlaget lär knappast hjälpa. Spelar man på en arena som tar 40 000 pers och det är 3/4 lediga platser under matcherna är det klart att den måste finansieras på andra sätt och då prioriterades helt enkelt Monster Trucks. Det är inte de andra klubbarnas problem.
Citera
2007-07-04, 13:31
Medlem
Mr.Wongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Nej, Elfsborg har alltid en skitplan av plast där spelet blir annorlunda. Andra lag har iaf en riktig plan ~2/3 av året. Sen att politiker och eventmuppar i göteborg gör allt för att fucka upp den enda tillgängliga planen är bara tragiskt. Men men, allt det är draget förut. En "plast-vs-riktigt-gräs"-debatt känns inte direkt fräsch.

Angående matchen igår tyckte jag AIK spelade stundtals riktigt bra. Var ju spel mot ett mål första 25-30 och vi hade fler målchanser efter 10 minuter än vi haft på hela säsongen. Trist att se Khari så malplacerad och vilsen, det är inte hans fel att han får slita på en kant. Och som vanligt blir vi riktigt bra först när Tjerna kommer in. Ny roll som super-sub där?

Óbolo kan bli riktigt nyttig, men jag avvaktar lite till efter dubbelmötet med IF Plast nu innan en första utvärdering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in