2007-04-25, 11:40
Medlem
P3RK3L3s avatar
Bajen är ju egentligen bättre stora delar av första då de enklare kommer in djupare i vårat straffområde då våra spelare inte verkar vara så jätteintresserade av att gå på kropp utan bara backar och backar. Örlund räddar oss många gånger med resolut agerande. På kanterna kommer vi inte fram som vi vill heller, varför det vore trevligt om Özkan kunde tillfriskna snart och Rubarth komma i bättre form. Man borde också spela Bengtsson mer.

Efter rockaden försvinner sen Mendes helt och i andra kommer AIK:s snabbaste Hulsker in samt den fortfarande lite skakige Patrik Karlsson istället för Vågan Rönning, som var helt okej i första men antagligen utgick p.g.a. skada.
Men i andra börjar vi ta mer och mer närkamper samtidigt som Niklas Sandberg gör sin kanske bästa match i AIK-tröjan och Örlund fortsätter storspela. Tjernström och Dulee sliter på mitten och Bajen börjar tröttna mer och mer. Lance Davids har ju några farliga lägen men den killen är nog mer än sprinter än en målgörare... Nervösa slutsekunder med frisparken i livsfarligt läge i 93:e men den tjuvande muren såg till att 3 poäng hamnade i Solna.

Kvällens roligaste är ju annars Zengin som blev helt utpsykad vid hörnläggningen och som lägger sig ner och kvider efter att ha fått en tändare på handen från 10 meters avstånd när Bajen har lite tryck i slutminuterna. Någon borde förklara för honom att det här med maskning är en fördel för ens lag om man leder, inte om man ligger under...

"Erkan bor i Fittja oh oh oh oh oh" (till tonerna av Vamos a la playa)
Citera
2007-04-25, 11:54
Medlem
MeatAbstracts avatar
Skönt med en rättvis trepoängare.
Helt okej tryck på läktaren igår. Bara 4 000 mer än vad vi brukar ha på hemmamatcherna.

Ännu skönare att Djurgårdarna fortsätter prata om AIK.

Åtminstone har Bajarna det förnuftet att de inte har lillebrorskomplex.

FORZA GNAGET!
Citera
2007-04-25, 12:04
Bannlyst
Härligt att se aik'arna lyriska över att storebror - tillika serieledarna - nämner dem.
Citera
2007-04-25, 12:09
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Skönt med en rättvis trepoängare.
Helt okej tryck på läktaren igår. Bara 4 000 mer än vad vi brukar ha på hemmamatcherna.

Ännu skönare att Djurgårdarna fortsätter prata om AIK.

Åtminstone har Bajarna det förnuftet att de inte har lillebrorskomplex.

FORZA GNAGET!

Tja, vad jag förstått ägnade gnhet-supportrarna större delen av matchen med att sjunga om DIF.

Här även förstått att det var den fullständigt lysande "för det är inte ni", en text endast värdig gnhet.

Citera
2007-04-25, 12:51
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Tja, vad jag förstått ägnade gnhet-supportrarna större delen av matchen med att sjunga om DIF.

Här även förstått att det var den fullständigt lysande "för det är inte ni", en text endast värdig gnhet.

Ni är viktigare för oss än Bajen
Citera
2007-04-25, 12:56
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Ja, jag förstår mig faktist inte på det. DIF borde inte bli nämnda i några ramsor så länge det inte är DIF vi möter.

En stolt Solnatattare
Citera
2007-04-25, 13:19
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Tjernström och Dulee sliter på mitten och Bajen börjar tröttna mer och mer. Lance Davids har ju några farliga lägen men den killen är nog mer än sprinter än en målgörare...

Vad det är det för svammel? Lance är visst en målgörare. Tror dock han var ute och körde intervallträning på Kaknäs igår kväll, snarare än på Råsunda.

Det är som folk säger, AIK:arna kan inte sluta tänka på Djurgården.

- F.G
Citera
2007-04-25, 13:40
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Vad det är det för svammel? Lance är visst en målgörare. Tror dock han var ute och körde intervallträning på Kaknäs igår kväll, snarare än på Råsunda.

Det är som folk säger, AIK:arna kan inte sluta tänka på Djurgården.

- F.G

Vad fan heter han då? Edgar Davids? David Beckham? Lance Armstrong?

Ska du gå på Bajen-BP på söndag?
Citera
2007-04-25, 13:46
Medlem
pettson2s avatar
Citat:

Ska du gå på Bajen-BP på söndag?

Charlie Davies heter han nog,
Citera
2007-04-25, 13:48
Medlem
FrkHögers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson2
Charlie Davies heter han nog,

eller så menar han Edgar Davids
Citera
2007-04-25, 13:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Nej, att gå och se BP-Bajen skulle vara en såpass komplicerad upplevelse känslomässigt att jag avstår. Möjligen i Sanktan

Jag kommer inte heller ihåg vad han heter i Hammarby, Joe Davies eller något... en haschrökare är han i alla fall. Lance Davids är sån blårand att han fick en specialgjord tröja i present av DIF-fansen innan matchen i lördags.

Stockholm i topp, för övrigt. Kanske blir som det året när guld, silver och brons alla gick till 08-lag. Fast nu med DIF som etta och BP som 4:a.

Kanske inte.

- F.G
Citera
2007-04-25, 14:02
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Nej, att gå och se BP-Bajen skulle vara en såpass komplicerad upplevelse känslomässigt att jag avstår. Möjligen i Sanktan

Jag kommer inte heller ihåg vad han heter i Hammarby, Joe Davies eller något... en haschrökare är han i alla fall. Lance Davids är sån blårand att han fick en specialgjord tröja i present av DIF-fansen innan matchen i lördags.

Stockholm i topp, för övrigt. Kanske blir som det året när guld, silver och brons alla gick till 08-lag. Fast nu med DIF som etta och BP som 4:a.

Kanske inte.

- F.G

Jag tror fan inte jag heller pallar stå på Söderstadion (ramlar ner) en gång till, får åka till nån sylta i Grimsta och se den på burken med lokala alkisar istället.

Som det sett ut hittills så har ju faktiskt 08-lagen sett väldigt starka ut. BP håller knappast för en topp 4-placering men jag tror nog vi kan se AIK, Djurgården och Bajen på topp 5. AIK har vunnit 2 svåra matcher i rad nu med inte särskilt imponerande spel och Djurgårdens vändning mot Heif visar ju på väldigt stark moral och erat anfallsspel såg också väldigt inspirerat ut. Om Dembo kan pricka storformen så är ni klara guldkandidater och han var ju väldigt bra mot just Heif.

Bajens spel mot Trelleborg såg ju inte sådär jättehett ut men ändå lyckas man vinna med 3-0. TFF är ändå ganska farliga med sina kvicka omställningar. Bajen såg fysiskt starka ut igår och den här Charlie Chaplins djupledningslöpningar kommer att riva djupa sår i alla allsvenska backlinjer. Börjar han sätta sina skott också så är Bajen helt klart att räkna med. Är väl mest deras defensiv som sett ganska tveksam ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in