2007-05-21, 13:13
Medlem
East Clintwoods avatar
Jaha, DIF stapplar vidare mot okända mål i tillvaron. Kvällens begivenhet å Vångavallen missar man, men som obotlig optimist och motgångssupporter så kan man inte tro på annat än en poäng.

Skönt dock att poplagen tappade flera fina poäng.
Citera
2007-05-21, 13:18
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Blåvitt var där för några veckor sedan, då kunde Vaquez vrida kroppen på ett mycket imponerande sätt utan att bli skadad.
Men allvarligt, det måste vara något fel i Malmös träningsupplägg, det kan inte finnas något annat lag som åker på så sjukt mycket skador hela tiden. Kanske är dags att sluta skylla på underlagen och titta in i klubben för att hitta felet?

Nu har vi ju rannsakat klubben i över ett år och träningsupplägget iår har sett mycket bättre ut än ifjol, då Bergwall har hand om fysträningen. Ifjol var det mycket bristningar och överbelastningar som man lätt kunde skylla på träningen, men iår har de flesta skett under matcher eller matchövningar.

Sedan att det är ett faktum att man lättare skadar sig på konstgräs är det inget att jiddra om. Konstgräs förstår svensk fotboll och borde förbjudas med detsamma.
Citera
2007-05-21, 13:19
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Blåvitt var där för några veckor sedan, då kunde Vaquez vrida kroppen på ett mycket imponerande sätt utan att bli skadad.
Men allvarligt, det måste vara något fel i Malmös träningsupplägg, det kan inte finnas något annat lag som åker på så sjukt mycket skador hela tiden. Kanske är dags att sluta skylla på underlagen och titta in i klubben för att hitta felet?

Johan Andersson, Litmanen och Skoog(på väg tillbaka) har lidit av långtidskador under en längre tid nu och har knappast med träning att göra både Jari och Johan har ju lidit av skadeproblem långt innan dom kom till Malmö.

Sen har vi några yngre spelare som lätt skadar sig som inte är med i första elvan iaf, men det är knappast unikt för MFF... Det verkar som att dom flesta yngre spelare får problem med skador när dom kommer till allsvenskan och sen har svårt att blomma ut till etablerade spelare.

Ofere och Dixon har ju inte blivit skadade inann matchen och det känns troligast att det var mattan som gjorde det. Att Junior blev skadad var ju riktigt olyckligt för MFF men jag vet inte riktigt varför egentligen...

Det är möjligt och troligt att MFF tränar på ett omodernt och dåligt sätt, men jag är tveksam till om dom andra lagen är mycket bättre... Eftersom vi har världens längsta försäsong med överdrivet mycket fys så borde vi ju vara bättre en andra ligor på just den biten men det är istället sämre så något fel gör dom ju.
Citera
2007-05-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Nu har vi ju rannsakat klubben i över ett år och träningsupplägget iår har sett mycket bättre ut än ifjol, då Bergwall har hand om fysträningen. Ifjol var det mycket bristningar och överbelastningar som man lätt kunde skylla på träningen, men iår har de flesta skett under matcher eller matchövningar.

Sedan att det är ett faktum att man lättare skadar sig på konstgräs är det inget att jiddra om. Konstgräs förstår svensk fotboll och borde förbjudas med detsamma.

Jag är verkligen ingen förespråkare av konstgräs (även om jag kan tänka mig Grassmaster på NyagamlaUllevi, där det är 5-10% gummi som man binder gräsrötterna runt), det är helt fel väg att gå. Men jag tycker att många spelare drar till med argumentet lite väl rutinmässigt ibland.

Ok, jag har ju inte direkt kollat på era träningar i år, så jag litar på att du har rätt. Men det är ju lite märkligt att det fortsätter år efter år.
Citera
2007-05-21, 13:44
Medlem
Vryzass avatar
Jonson borta inför dagens match. Sedan tidigare är även Lance Davids borta.
Brakförlust torde då vara det enda rimliga resultatet, då vår framgång vilar på just dessa två.
Men inte fan att vi förlorar tre matcher i rad, 1-1/2-2 blir det.
Citera
2007-05-21, 16:16
Medlem
Elfsborg - IFK Göteborg 15702 biljetter sålda hittills. Ser bra ut.

Bara att kolla på lite gnagetvideos för att se och lära så klacken är igång med.
Citera
2007-05-21, 18:17
Medlem
feldgraus avatar
Dagens stora garv bjuder Elfsborgs SvenskaFans-skribent Adam Kalin på, i sin Krönika: Årets match, även i Göteborg.

"Morgondagens match är lika stor i Borås som vanligt, men i Göteborg är det helt annorlunda. I år är det Elfsborg som är storebror och förebild, och för första gången är detta årets match även för pojkarna på kamratgården."

/feldgrau
Citera
2007-05-21, 18:27
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Dagens stora garv bjuder Elfsborgs SvenskaFans-skribent Adam Kalin på, i sin Krönika: Årets match, även i Göteborg.

"Morgondagens match är lika stor i Borås som vanligt, men i Göteborg är det helt annorlunda. I år är det Elfsborg som är storebror och förebild, och för första gången är detta årets match även för pojkarna på kamratgården."

/feldgrau

Boråsare, inbilla er inget. För mig är Elfsborg i paritet med Kalmar eller Halmstad. Faktum är att jag var mer nervös för några år sedan då Elfsborg hade ett sämre lag men alltid råkade slå oss ändå. Nu är vi obesegrade i traktorladan
Citera
2007-05-21, 18:30
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau

Det kan bara vara "Den Gule" som skrivit den där smörjan... Tragiskt.

"Elfsborg är förebilden för många lag i allsvenskan i dagsläget med en målmedveten strategi på såväl styrelsenivå som nere på plan."

"Det räcker med att säga att Elfsborg var först, och nu hakar de andra lagen på. Även Göteborg."
Citera
2007-05-21, 18:36
Medlem
superwears avatar
Borås away, love it!
Citera
2007-05-21, 19:18
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Ja den där skribenten blev väl lite väl carried away i sitt skrivande, men faktum är att Elfsborg i allra högsta grad är en förebild för IFK. Efter SM-guldet i höstas kontaktade IFK:s styrelse Elfsborgs dito och ville veta hur man jobbade i vissa frågor.

Dessutom försökte Blåvitt i vintras värva Johan Sjöberg, skadedrabbad mittbacksreserv som nu knappt ens platsar på bänken i Elfsborg. Tidigare var det tvärtom, då var det istället Elfsborg som värvade skadedrabbade bänknötare från IFK (Pär Karlsson, Jonas Lundén).

Och visst rör Elfsborg upp känslor för IFK:arna, oavsett hur ogärna de vill erkänna det. Om man till exempel kollar på Baraben.com så handlar 6 av de 9 senaste artiklarna om Elfsborg eller Borås, varav majoriteten någon sorts hån/hat-reportage på bonde- eller traktortemat.
Citera
2007-05-21, 19:28
Medlem
Fortsätter på kvällens tema - Elfsborgs-humor:

Citat:
"Stå upp för Elfsborg" - sjungs av 17 000 på Borås Arena innan avspark i matchen
http://www.youtube.com/watch?v=qaagiOBsSJM

Är det någon här som hör något mer än poplådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in