2007-05-27, 20:36
Medlem
Nowhere Hills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Jag har väntat och väntat med att köpa biljett till derbyt imorrn (väntat på svar ifrån kompisar om dom ska gå eller inte) och nu står jag utan. Har gått och mått dåligt hela dagen över hur jag kommer missa matchen, tittat på gamla klassiska AIK-ögonblick på YouTube och fått rysningar.

Nu undrar jag om det är någon som vet med säkerhet att man kan köpa en biljett för södra och sedan gå in på norra? Många har pratat om att detta är möjligt och jag tror också det om man har tur, dem i biljettluckan kan väl rimligtvis inte börja tjaffsa när en kö på flera tusen väntar utanför... Eller?

Södra verkar inte vara slutsålt så där kan man fortfarande köpa från Ticnet.
Det andra alternativet är visserligen att köpa från Blocket men där får man ju pröjsa överpris tyvärr.

KROSSA d.o!
För fan grabben, det är väl bara att sträcka med armen mot plånboken, förstår att kanske inte alla har råd att tjacka en plåt från kroknäsorna utanför men det har iochförsig nyss varit löning, låna om du måste, en lax o du sitter på Råttis imorgon med alla dina bröder och ler när vi mosar apa ! Kan vill inte påstå att en lax är mycket för en match som imorgons
Citera
2007-05-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
För fan grabben, det är väl bara att sträcka med armen mot plånboken, förstår att kanske inte alla har råd att tjacka en plåt från kroknäsorna utanför men det har iochförsig nyss varit löning, låna om du måste, en lax o du sitter på Råttis imorgon med alla dina bröder och ler när vi mosar apa ! Kan vill inte påstå att en lax är mycket för en match som imorgons

Råd har jag... Det är som du säger, en match som denna har inget pris Men det är inte det, jag går hellre in med en biljett från södra än betalar svinen utanför. Så om det är möjligt gör jag gärna det, annars betalar jag 350 kr till någon på Blocket vilket visserligen inte är så mycket, det är bara principen...

EDIT: Att jag kommer gå själv en match som denna är fan otroligt... Fattar inte hur de jag brukar gå med helt plötsligt bangar. Detta är andra matchen jag går ensam på sen Royal League sejouren senast. Man kommer ioförsig inte känna sig så ensam med 10 000 likasinnade...
Citera
2007-05-27, 20:43
Medlem
Nowhere Hills avatar
Juuni :en grej till,finns en anledning det är biljetter kvar till södra imorgon...det är DIFs läktare....
Föreslår att du inte ställer dig där med din svartgula yllesjal.Eller förresten gör det, gör det
Citera
2007-05-27, 20:44
Medlem
Bombardirs avatar
För första gången på länge känner jag mig olustig inför ett derby mot dif. AIK:s insats så här långt i allsvenskan (och cupen med för den delen) har varit under alla jävla helvetes kritik!

Förhoppningsvis taggar laget till som fan innan och visar samma inställning som i derbyna mot dif förra säsongen. 3-1, 1-0
Citera
2007-05-27, 20:45
Medlem
Nowhere Hills avatar
Juuni , du behöver ju inte tjacka från Barsoms bröder, gå in på east, turpin eller lg förre matchen och pejla läget, kommer nog undan för en femhundring om du har lite flyt och hamnar på norra.
Citera
2007-05-27, 20:49
Medlem
Allt annat än en seger imorgon är ett enormt misslyckande och kommer förmodligen att knäcka mig totalt.
Citera
2007-05-27, 20:49
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Kalmar FF är inget lag som ska vara i toppen efter vad de visade ikväll på Fredriksskans. Trelleborg hade inget passningsspel de heller utan det var bara höjdbollar matchen igenom. Kalmar hade väldigt slappt försvar och den som höll på kalmar måste ha varit nervös så fort bollen var på egen planhalva.

Enda spänningen var när spelarna helt plötsligt sprang in till omklädningsrummen så vi trodde det var bombhot eller liknande på g.

Har Kalmar svårt att föra matcher?
Prestationerna verkar ha kommit från lag som fört bollen.
Citera
2007-05-27, 20:51
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Har Kalmar svårt att föra matcher?
Prestationerna verkar ha kommit från lag som fört bollen.

Gäller inte det exakt alla allsvenska lag?
Citera
2007-05-27, 20:56
Bannlyst
Om vi säger som såhär; tre poäng borta mot Kalmar var en lika välkommen bonus om tre poäng mot Malmö och en pinne mot Göteborg var. Eftersom TFF inte verkar kunna knyta ihop säcken mot bottenlag som BP och ÖSK så får vi slå topplagen istället. Det är inte mycket att välja på.

Skönt att få hålla nollan också, första nollan i år.

Nu gäller det nästa vecka, tre poäng mot Gefle är ett måste. Sen måste vi ta sex poäng i dubbelmötet mot GAIS och minst en pinne mot BP borta.

// Roger P.
Citera
2007-05-27, 20:57
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Gäller inte det exakt alla allsvenska lag?

Inget annat lag har en tränare som Nanne
Världens bästa eller vilka superlativ han nu använde?
Citera
2007-05-27, 20:59
Medlem
Nowhere Hills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Om vi säger som såhär; tre poäng borta mot Kalmar var en lika välkommen bonus om tre poäng mot Malmö och en pinne mot Göteborg var. Eftersom TFF inte verkar kunna knyta ihop säcken mot bottenlag som BP och ÖSK så får vi slå topplagen istället. Det är inte mycket att välja på.

Skönt att få hålla nollan också, första nollan i år.

Nu gäller det nästa vecka, tre poäng mot Gefle är ett måste. Sen måste vi ta sex poäng i dubbelmötet mot GAIS och minst en pinne mot BP borta.

// Roger P.
Jag har siat i min magiska pipa, ni får sex pinnar av 12 möjliga!
Citera
2007-05-27, 21:02
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Säker på att du såg matchen? Ulrichs första halvlek var rätt bra och han försökte och sprang hela matchen. Sen att han stoppas ett par gånger betyder inte att han gör en plattmatch. Herregud, Ulrich tillsammans med Safari och Johan var bäst på plan ju.

Och det säger i princip ingenting. Johan Andersson gjorde i princip ingenting, förutom ett par sköna framspelningar. Men absolut inget som fick en att höja på ögonbrynen. Safari gjorde sin sämsta match iår och Ulrich var inte mycket bättre. Så fort han fick bollen var det tjongboll eller hemåtpass som gällde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in