2007-05-15, 23:30
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.
Fan va härligt med 3 poäng!
Satte hjärtat i halsgropen ett antal ggr i slutet av andra halvlek. Visst var HIF bra men förstår inte varför MFF faller ihop så, det är ju inte som om detta var första gången.

+ Höiland tillbaka. Ofere får chansen. Anders Andersson återigen en bra insats som mittback.

- Oferes missar, värsta Yngvesson-stilen. Och en sak utanför själva matchen, Helsingborgarna som attackerade familjer, barn och alla andra MFF:are som stod vid centralen.
Självklart var resultatet rättvist, vi gjorde målet.

Helsingborgarna slutar aldrig att göra bort sig...
Citera
2007-05-16, 01:17
Medlem
Cruachans avatar
Fyfan va polisen är hårda i Helsingborg. Vi gick bara förbi något bråk och det slutade med att vi blev gripna för våldsamt upplopp tydligen (?) och fick sitta med benen runt andra MFF:are i en timme på den kalla marken.

Iaf jag gottar mig i att det var en ganska orättvis vinst och att Sandqvist äntligen storspelade. Jag tar tillbaka allt jag sagt om honom innan. Minst sagt en minnesvärd kväll iaf.
Citera
2007-05-16, 11:45
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Vilka var det som apade efter 4-3-3 när vi körde det framgångsrikt? Vilka var det som började med fys i större skala med Lindholm?
Precis som jag säger, det finns många likheter .

Haha, du är för rolig du.

Killen understryker din poäng och förstår det inte ens själv.
Vilket självmål!!!
Citera
2007-05-16, 11:52
Bannlyst
Yksel och Ofere hade inte ett rätt igår! Men tja 3p till Malmö var väl ganska rättvist ändå. HBG hade inte mycket fören i slutet och då hade Sandquist spelat upp sig rejält!
Citera
2007-05-16, 12:25
Medlem
ubersantas avatar
Intressant att kolla på löpmetersiffrorna från Aftonbladet Zoom

MFF spelare som sprang mest
Daniel Andersson 14977
Ola Toivonen 14499
Yksel Osmanovski 14092

Kan de inte kämpa så mkt varje match? i tidigare matcher är det knappt någon som är över 12000 meter (riktigt löjliga siffror mot TFF t.ex.).

En stor eloge dock till:
Andreas Jakobsson 15794

Måste väl vara den längsta distansen hittills av alla matcher?
Citera
2007-05-16, 12:42
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Yksel och Ofere hade inte ett rätt igår! Men tja 3p till Malmö var väl ganska rättvist ändå. HBG hade inte mycket fören i slutet och då hade Sandquist spelat upp sig rejält!

Tycker Yksel gör ännu en riktigt jävla bra match. En artist och slitvarg på samma gång, han är flera klasser bättre än ifjol.
Citera
2007-05-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Vad tycker du skulle utdömts för straff för den "förseelsen" då?

Rött kort och landsutvisning, minst.
Citera
2007-05-16, 15:55
Medlem
Rätt bra match igår mellan HIF - MFF, Malmö drog det längsta strået som jag trodde. Men som någon medlem skrev, känns oroväckande att MFF blir såpass stillastående och handlingsförlamade sista 20 min.

Läste att den grupp "supportrar" (avdelning onda element) som gick nedanför läktarn var civilare? Stämmer detta, isf komiskt!

Det negativa med allt det här är att man får hoppas att det går bra för Malmö i år, allt för att stoppa att guldet går till något av Bajen, Aik eller IFK G.
Citera
2007-05-16, 17:33
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Rätt bra match igår mellan HIF - MFF, Malmö drog det längsta strået som jag trodde. Men som någon medlem skrev, känns oroväckande att MFF blir såpass stillastående och handlingsförlamade sista 20 min.

Läste att den grupp "supportrar" (avdelning onda element) som gick nedanför läktarn var civilare? Stämmer detta, isf komiskt!Det negativa med allt det här är att man får hoppas att det går bra för Malmö i år, allt för att stoppa att guldet går till något av Bajen, Aik eller IFK G.
Det var civilare, men vad är det som är komiskt med det om jag får fråga?
Citera
2007-05-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooners
Det var civilare, men vad är det som är komiskt med det om jag får fråga?

Därför att det provocerade HIF-klacken och fick folk att tycka att Malmöfans är idioter?
Man fick säkert en annan uppfattning om man såg den live men om man såg den på TV så trodde man att det var några tuffa firmagrabbar från Malmö som studsade bakom polisen.
Citera
2007-05-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Därför att det provocerade HIF-klacken och fick folk att tycka att Malmöfans är idioter?
Man fick säkert en annan uppfattning om man såg den live men om man såg den på TV så trodde man att det var några tuffa firmagrabbar från Malmö som studsade bakom polisen.

Tyckte inte folk malmöfans är idioter sen innan?
Troddde själv först också att det var MFF-Supportarar som blev jagade av polisen, men när dem sedan inte blev bortskickade så fattar man ju dirket att det var civilare, var nog bara puckona till komentatorer i Canal+ som inte fattade det.
Citera
2007-05-16, 23:33
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
www.makrill.com

för fan, bättre än så kan ni väl? förra årets var ju åtminstånde rolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in