Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Det kan jag hålla med om, men i grund och botten är AIK ett oändligt mycket bättre lag än Gais. Att AIK just nu är lika kassa som skräckåren 03-04 och ändå spelar jämt med er är ett bevis på detta. Bara att 'fejsa' att det blir fokus på att hänga kvar, därför blir man lite orolig när spelarna verkar tro att det ska lossna huxflux och 3-poängarna ska rasa in. Samma mentalitet rådde -04.
Nästa år - då jävlar.

Så grunden och bottnen i AIK är bättre? Jag förstår inte ditt resonemang här. Är inte ett lag lika bra som de presterar? Om du vill framställa oss som någon form av 'överaskning' i årets allsvenska så är du lika dum som de individer som ligger bakom aftonhoran m.m.
Personligen är jag besviken på GAIS, visst vi har ett gediget och välspelande försvar -och mittfält, men på anfallsfronten är det
EXTREMT tunnsått.
Detta konstaterade jag redan i slutet av 06 och min besvikelse ligger i min laglednings oförmåga att hitta en enda bra anfallare under en hel silly season, detta har slutligen lett till en idiotchansning på Megelli som hitils persterat sig till en plats på läktaren.
Vad jag däremot gillar (vilket ni AIK:are speciellt varit drivande i) är hur folk trissat upp våran förlust utav både Stephenson och hor-Keene. Jag jublade när ni pröjsade 7 mille, och i dagsläget har vi en mittfältare (Epkong) som bokstavligt talat åt up Stephenson i slaget om mitten... Vi skrattar hela vägen till banken.
Så hur, exakt hur, om vi bortser från ert publikstöd är ni just nu bättre än oss?