2007-06-26, 23:39
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Om en klubb är något som folk lever med så borde det innebära ganska mycket folk, så stort är faktiskt Malmö.

Vi har störst antal supportrar, högst snitt, ett bra spelarmatrial (även om det just nu inte syns) och ganska bra med stålar. Om allting bara klaffar så kan vi bli "hur stora som helst".

Vi har överlägset mest pengar, snart sveriges modernaste arena, förmodligen allsvenskans bästa spelartrupp ( en dagen vi skaffar en tränare som kan behärska den ) och en sportchef som tjänat ihop fler miljoner än vad de andra sportcheferna tillsammans gjort, någonsin.

Men vad gör det när man har bäst publiksnitt?
Citera
2007-06-26, 23:45
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Poängen är att om ni är så stora som ni säger så skulle ni kunna ha ett Råsunda och fylla det.

F.ö. har jag hellre en arena som ibland kan vara lite tom för att fyllas på stårmatcher, hellre det än att massvis med folk blir utan biljett till dessa matcher.

Ehum? Från det jag sett så ser er låda ut precis som den kommande Göteborgsarenan. Samt Kalmars.

Men men. Välkommen 2011. Hoppas du inte blir rädd för det höga trycket.

Det blir andra gången jag citerar detta inlägget. Det sätter pricken på i:et

Hade det varit gratis att bygga ytterligare 6 000 platser för att komma upp i 30 000 så ok, men nu är det inte det och att lägga ut hundratals miljoner på folk som kommer ett par gånger per år känns som ekonomiskt vansinne. 24 000 kommer att täcka våra behov för en lång tid framöver och jag är beredd att ta att vi vid enstaka tillfällen kommer att stötat på matcher där efterfrågan är långt större än 24 000 platser eftersom det kommer att vara undantag och inte vardag.
Citera
2007-06-26, 23:50
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Det blir andra gången jag citerar detta inlägget. Det sätter pricken på i:et

Hade det varit gratis att bygga ytterligare 6 000 platser för att komma upp i 30 000 så ok, men nu är det inte det och att lägga ut hundratals miljoner på folk som kommer ett par gånger per år känns som ekonomiskt vansinne. 24 000 kommer att täcka våra behov för en lång tid framöver och jag är beredd att ta att vi vid enstaka tillfällen kommer att stötat på matcher där efterfrågan är långt större än 24 000 platser eftersom det kommer att vara undantag och inte vardag.

Då har vi olika syn på arenor och hur de ska byggas. Jag ser hellre att det alltid finns plats för tillökning, du gör det inte.
Citera
2007-06-26, 23:51
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Vi har överlägset mest pengar, snart sveriges modernaste arena, förmodligen allsvenskans bästa spelartrupp ( en dagen vi skaffar en tränare som kan behärska den ) och en sportchef som tjänat ihop fler miljoner än vad de andra sportcheferna tillsammans gjort, någonsin.

Men vad gör det när man har bäst publiksnitt?
Men ni har inte Sveriges bästa fotbollslag, sen spelar det egentligen ingen roll hur många miljoner man har.
Det såg vi ju inte minst på Blåvitt i mitten av 90-talet som hade för mycket pengar och för stark trupp.
Citera
2007-06-26, 23:53
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Då har vi olika syn på arenor och hur de ska byggas. Jag ser hellre att det alltid finns plats för tillökning, du gör det inte.

Skulle vi mot förmodan bli för stora för arenan så bygger vi bara ut den. Det är dock långt ifrån aktuellt i dagsläget.
Citera
2007-06-26, 23:55
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Skulle vi mot förmodan bli för stora för arenan så bygger vi bara ut den. Det är dock långt ifrån aktuellt i dagsläget.
Utbyggnation är riktigt svårt med morderna nordliga arenor. Då de idag byggs för att bli så täta som möjligt (klimatet you know) så byggs de som en enhetlig byggnad. Att en dag flytta på väggarna för att bygga till platser är riktigt svårt och kräver i princip en ny konstruktion och kommer kosta multum.
Citera
2007-06-26, 23:55
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ehum? Från det jag sett så ser er låda ut precis som den kommande Göteborgsarenan. Samt Kalmars.

http://www.higab.se/fotbollsarenan/storaimgs_hog/4.jpg

http://www.mff.se/nyastadion/bilder_new.asp?strImg=Bild1.jpg

Enda likheten är väl att båda är fyrkantiga.
Citera
2007-06-26, 23:56
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
http://www.higab.se/fotbollsarenan/storaimgs_hog/4.jpg

http://www.mff.se/nyastadion/bilder_new.asp?strImg=Bild1.jpg

Enda likheten är väl att båda är fyrkantiga.

Lika stora, tar ungefär lika mycket folk... Vad skiljer sig konceptuellt?
Citera
2007-06-27, 00:30
Medlem
Alltid skönt när "vinnarklubben" MFF viker ner sig hehe
Citera
2007-06-27, 01:07
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Det kan jag hålla med om, men i grund och botten är AIK ett oändligt mycket bättre lag än Gais. Att AIK just nu är lika kassa som skräckåren 03-04 och ändå spelar jämt med er är ett bevis på detta. Bara att 'fejsa' att det blir fokus på att hänga kvar, därför blir man lite orolig när spelarna verkar tro att det ska lossna huxflux och 3-poängarna ska rasa in. Samma mentalitet rådde -04.

Nästa år - då jävlar.

Så grunden och bottnen i AIK är bättre? Jag förstår inte ditt resonemang här. Är inte ett lag lika bra som de presterar? Om du vill framställa oss som någon form av 'överaskning' i årets allsvenska så är du lika dum som de individer som ligger bakom aftonhoran m.m.
Personligen är jag besviken på GAIS, visst vi har ett gediget och välspelande försvar -och mittfält, men på anfallsfronten är det EXTREMT tunnsått.
Detta konstaterade jag redan i slutet av 06 och min besvikelse ligger i min laglednings oförmåga att hitta en enda bra anfallare under en hel silly season, detta har slutligen lett till en idiotchansning på Megelli som hitils persterat sig till en plats på läktaren.
Vad jag däremot gillar (vilket ni AIK:are speciellt varit drivande i) är hur folk trissat upp våran förlust utav både Stephenson och hor-Keene. Jag jublade när ni pröjsade 7 mille, och i dagsläget har vi en mittfältare (Epkong) som bokstavligt talat åt up Stephenson i slaget om mitten... Vi skrattar hela vägen till banken.
Så hur, exakt hur, om vi bortser från ert publikstöd är ni just nu bättre än oss?
Citera
2007-06-27, 01:10
Medlem
Allt vänder borta mot Elfsforg.
Citera
2007-06-27, 01:27
Medlem
Giggis avatar
Vad fan händer!?!? Malmö gör sin överlägset sämsta insats denna säsong. Detta till trots bjöd kvällen på säsongens bästa fotboll på Malmö Stadion. Kalmar glänste och ska ha all cred! Första halvlek var en fröjd att se rent fotbollsmässigt enligt mig.

Men, hur kan Sören sitta på sin feta röv en hel match igenom när hans "anställda" gör bort sig gång på gång? Varför står han inte upp och visar sitt missnöje och eldar på dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in