2007-05-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Jaha, det var därför det gick åt helvete med 3-4-3?

Indirekt frispark kanske.

För att gaisaren av en olyckshändelse trampar på en liggande Lance?
Citera
2007-05-15, 18:15
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
GAIS fick med sig varenda 50-50-situation.

Var det straff? Tveksamt va? Nä, vi skippar den. Offside på Kusi-Asare? Nja, kanske... Men visst - vi dömmer offside. Den där bollen... vem rörde den egentligen sist? En Djurgårdare måste det ha varit. Den där tacklingen var väl inte helt rätt va? Nä, gult kort på Djurgårdarn.

Och alla dessa avblåsningar och spelavbrott... GAIS-spelarna gick verkligen ut för att ha ihjäl Djurgårdsspelarna. Det var tacklingar, armbågar i ryggen, knän i ryggen, skor i ansiktet, sparkar mot knän...

När vi väl har tryck på GAIS och målet ligger i luften, ja då blir Davids nersparkad och liggandes i 10 min. Kort därefter gör GAIS 1-0. Maximalt oflyt för DIF.

Dålig domare = dåliga spelare = dålig publik = förlust mot GAIS.

Jag hoppas Håkan Jonasson har dömt sin sista DIF-match.

MANA!
Citera
2007-05-15, 18:27
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Nej, usch, jag börjar bli ett jävla troll.
Nu när man kan börjar få ett perspektiv från gårdagen är det dags för lite självransakan.
Vi spelar riktigt usel fotboll, tack gode gud så spelar gårdarna nästan omöjligt ännu sämmre.
Att Lance blir trampad (inte sparkad) i plytet är självklart en olycka men det är så att man muttrar lite gott för sig själv att 'så går det om man försöker sig på sånt man inte kan', självklart skal inget straff utdömmas om skadan inte var menad med flit eller att man varit oaktsam. Lance hade oflyt, men man kan inte kräva av GAIS-spelarna att de ska ta extra hänsyn och ge extra utrymme i boxen bara för att gårdare skal kunna få göra bica-skott.
Ang. straff-situationen har jag själv svårt att se, hade det drabbat ens egna lag så hade jag självklart varit partisk, precis som jag är nu.
Men det heter väl trots allt 'hellre fria än fälla'.
Nu gäller det att vi åtminstånde plockar ett poäng mot Kalmar hemma som kommer ha en svår defensiv för vårt hitils klena anfall, sedan bär det av.
Då jävlar!
Citera
2007-05-15, 18:59
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Trodde Arneng var populär i djurgårdskretsar?

Mja, han var inget särskilt starkt kort när vi var som bäst, och att han skulle vara någon sorts Pirlo nu är ju riktigt rubbat. Han kan gott dra.

Vi har ett -- trodde jag -- mycket starkt offensivt mittfält med Komac/Davids/Enrico, men det har bara visat sig i 2 matcher hittills. Vete fan... det är uppförsbacke igen

- F.G
Citera
2007-05-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mja, han var inget särskilt starkt kort när vi var som bäst
Samtidigt blev han ju uttagen till landslaget säsongen efter så han kan väl inte ha varit så dålig. Krävs ju en hel del som allsvensk spelare för att få spela i Lagerbäcks trupp även om det inte blir så många matcher.
Citera
2007-05-15, 19:12
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
GAIS fick med sig varenda 50-50-situation... Och alla dessa avblåsningar och spelavbrott... GAIS-spelarna gick verkligen ut för att ha ihjäl Djurgårdsspelarna. Det var tacklingar, armbågar i ryggen, knän i ryggen, skor i ansiktet, sparkar mot knän...

Orsaken till att ni inte vann några 50-50-situationer kan ju bero på att ni är så klena? Speciellt Komac flög lätt som en fis i vårbris. Sorgligt.

Du får gärna vara partisk, det är ju trots allt ganska charmigt, men att påstå att GAIS spelade medvetet fult i matchen är ju barockt. Fast det är klart - när spelare inte tål en tackling eller riskerar att dö av en armbåge i ryggen kanske man skall fundera kring om dessa borde ägna sig åt elitfotboll överhuvudtaget.
Citera
2007-05-15, 19:13
Bannlyst
Citat:
Mja, han var inget särskilt starkt kort när vi var som bäst, och att han skulle vara någon sorts Pirlo nu är ju riktigt rubbat. Han kan gott dra.

- F.G

Om det är något som är rubbat så är det ditt uttalande. Arneng bra när han kom från VIF och han var grym 2005.
Citera
2007-05-15, 19:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Djurgårdens starka lag på den tiden fick nog Arneng att se lite bättre ut än han var; jag såg ett gäng serie-matcher med honom under den här perioden och han höll sin plats i laget, men var knappast en nyckelspelare a la Kongo eller Lill-Hajsen.

Inför nuvarande säsong var det flera artiklar av typen -- "Siggis nya modell för DIF; Arneng är nyckeln". Min reaktion var "Öhh... OK...?"

Ska dock inte säga att det är Arnengs fel att det gått som det gått de sista matcherna. Hade Jonson varit på plan igår så hade vi vunnit. Kanske.

Fotboll är inte roligt!

- F.G
Citera
2007-05-15, 19:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Om det är något som är rubbat så är det ditt uttalande. Arneng bra när han kom från VIF och han var grym 2005.

Jag tyckte inte det, nej. OK, men inte grym.

- F.G
Citera
2007-05-15, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Orsaken till att ni inte vann några 50-50-situationer kan ju bero på att ni är så klena? Speciellt Komac flög lätt som en fis i vårbris. Sorgligt.

Situationer. Inte dueller.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Du får gärna vara partisk, det är ju trots allt ganska charmigt, men att påstå att GAIS spelade medvetet fult i matchen är ju barockt. Fast det är klart - när spelare inte tål en tackling eller riskerar att dö av en armbåge i ryggen kanske man skall fundera kring om dessa borde ägna sig åt elitfotboll överhuvudtaget.

Förstår att du förespråkar denna typ av spel för något annat klarar inte GAIS av. Jag säger som Tauer: "Det var det sämsta laget jag sett på tio år".

Och ändå vann ni. Ja, tungt för DIF att lira i uppförsbacke i 90 min och ni hade turen att få in ett flytmål efter en längre tids avbrott efter att nån GAIS'are stampat Davids i ansiktet.

Citat:
Jag tyckte inte det, nej. OK, men inte grym.

- F.G

Nej, men du verkar ju inte ha så bra koll i övrigt heller. När var det CL-finalen mellan Liverpool och Milan gick nu igen? Och är det inte du som håller på MoDo eller dylikt i hockey?
Citera
2007-05-15, 19:47
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Förstår att du förespråkar denna typ av spel för något annat klarar inte GAIS av. Jag säger som Tauer: "Det var det sämsta laget jag sett på tio år".

Smidigt att fälla krokben på sig själv sådär.
Bättre lycka nästa gång DIF. Då kanske ni möter ett lag som är det bästa Tauer sett på tio år så kanske ni vinner?

Längtar tills derbyt. Känner mig onekligen optimistisk nu. Har på känn att Jonsson ej kommer till spel då heller.
Men man har ju haft fel förrut.
Citera
2007-05-15, 20:01
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Ofere, Ofere. Börjar bli dags att göra ett mål nu annars kan missarna bli ödestigra. Men jag är glad att han får chansen från start. Han behöver speltid för att utvecklas.

Målet är ingen större idé att uttala sig om då jag är partisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in