2007-04-24, 15:03
Medlem
actionbikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrhY
Det har du rätt i men nu var det kanske inte det meterologiska jag hade i åtanke i första hand...

Det hade inte east clintwood heller, han/hon är trots allt djurgårdare.

Derby! Kan någon komma och rätta till min mage? frivolter är en mild beskrivning av vad den ägnar sig åt. Härligt att Nirre tror på 4-0, då har vi kommit ikapp fjolåret ^^
Citera
2007-04-24, 15:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
F.a.i.: Det har alltid blåst kallt på Råsunda.

När Djurgården besegrade AIK med 4-0 och Fula Gubben stod på läktaren blåste det jävligt varmt på Råsunda.

- F.G

PS 1978
Citera
2007-04-24, 16:23
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
När Djurgården besegrade AIK med 4-0 och Fula Gubben stod på läktaren blåste det jävligt varmt på Råsunda.

- F.G

PS 1978

Nix. Man känner sig alltid som en lite sämre människa sedan man satt sin fot där. Oavsett. Dock, det skall medges att ljusglimtar, solstrålar och värmevågor får kylan att inte bita fullt så hårt.

Lycka till ikväll säger jag till ...

... domaren.
Citera
2007-04-24, 18:10
Bannlyst
0-0, sju skadade spelare, fem röda kort och två stormande klackar. Vågar man hoppas på det?

Ska bli kul att se trumbröderna gå en match ikväll. Givetvis ser jag den på TV. När ni sitter där i soffan, liksom mig, kan ni tänka "Fan, de där två dynggängen har TILLSAMMANS lika många SM-guld som Djurgården. TILLSAMMANS..."

För det är så det ligger till.
Citera
2007-04-24, 18:24
Medlem
CS-bögens avatar
Fyfan vad besviken jag är, finner inga ord för det.
Värdelösa Gefle som får in ett jävla turmål och sedan backar hem och bildar en jävla köttmur där nere.
Vi borde fan vunnit matchen med 5-0.

Angående publiksiffran kan jag bara hålla med om att den är pinsam, extra pinsamt är det eftersom Elfsborg bjöd in massa ungar att se matchen för endast 20kr, det kom 2000, alltså är den "riktiga" siffran 7400.
I år har vi inte lika stor hjälp av arenan som tidigare år och snart sjunker väl snittet ner till ~7000 som på gamla Ryavallen.

Till råga på allt har man gått och skaffat sig feber med, KUKEN!
För övrigt hoppas jag på ett trevligt derby ikväll.
Citera
2007-04-24, 18:30
Medlem
Fula Gubbens avatar
Nu intresserar jag mig betydligt mer för Man U - Milan än 2 snedsparkande allsvenska lallar-klubbar, men Kahnweilers prognos inför matchen känns ändå positiv! Oavgjort, gärna mycket skador, gärna dåliga vibbar i eftersnacket. Ska någon vinna så hoppas vi på Brajen, t ex en feldömd straff.

Blev fint väder nu här i Sthlm för övrigt.

- F.G
Citera
2007-04-24, 19:12
Medlem
LastCaresss avatar
På tal om annat, varför börjar alltid (sthlms?)derbyn alltid kl 20.00 ?
Citera
2007-04-24, 19:20
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Angående publiksiffran kan jag bara hålla med om att den är pinsam, extra pinsamt är det eftersom Elfsborg bjöd in massa ungar att se matchen för endast 20kr, det kom 2000, alltså är den "riktiga" siffran 7400.
I år har vi inte lika stor hjälp av arenan som tidigare år och snart sjunker väl snittet ner till ~7000 som på gamla Ryavallen.

Jaha, det var därför det var så mycket folk på Knalleland-läktaren jämfört med läktaren där "klacken" står.
Citera
2007-04-24, 19:20
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

Kanske har något att göra med att lokaltrafiken skulle bli översvämad om man spelade matchen kl. 19.00, och folk skulle vara tvunga att åka till Råsunda under rusningstiden. Annars skulle väl det kanske kan ha något med polisen att göra?
Citera
2007-04-24, 19:21
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

Beror det inte på att Canal + styr när matchen ska starta?
Citera
2007-04-24, 19:39
Medlem
CS-bögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Jaha, det var därför det var så mycket folk på Knalleland-läktaren jämfört med läktaren där "klacken" står.

Korrekt, ungarna och Gefle-klacken huserade på sjuhäradsläktaren.
Citera
2007-04-24, 19:45
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Korrekt, ungarna och Gefle-klacken huserade på sjuhäradsläktaren.

Riktigt illa att ett mästarlag inte drar mer folk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in