2007-04-13, 23:56
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
En fråga till alla sillstrypare:

Vart har de olika lagen primärt sina suportrar? Att Häcken kommer från Hisingen visste jag, men övrigt?

IFK Göteborg
GAIS
Örgryte IS

IFK= Över hela stan hittar du dem som tog det mest framgångsrika laget i stan.

GAIS= Systemet vid Linnégatan som är närmast Haga

Örgryte= Avenyn
Citera
2007-04-14, 00:49
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69

Örgryte= Avenyn

Är det något som alla göteborgare skriver under på?
Citera
2007-04-14, 01:50
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69

Örgryte= Avenyn

IFK finns överallt, Gaisare i Majorna och Haga, Öisare i Örgryte...
Citera
2007-04-14, 02:51
Medlem
ArneIIIs avatar
edit...
Citera
2007-04-14, 05:36
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
IFK finns överallt, Gaisare i Majorna och Haga, Öisare i Örgryte...
Öh?
Va?
Jag som GAIS:are och uppväxt i Majorna kan säga att det var väldigt ensamt.
Kan nog säga att GAIS precis som IFK är allmänt utspritt, men IFK har merparten av supportrarna och även kranskommunerna.
Dock tror jag nog att Torslanda är ett riktigt starkt IFK-nästen om man ser på procentenheten.
De flesta ÖIS:arna kommer faktiskt från Örgryte, men de finns vissa sporadiskt utspridda supportrar runt hela staden.
Citera
2007-04-14, 05:42
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Kan förövrigt tillägga att GAIS kommande vinst emot pyjamasbananerna skal firas i ett haschrus på wandas, kom dit vetja!
Citera
2007-04-14, 05:50
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Kan förövrigt tillägga att GAIS kommande vinst emot pyjamasbananerna skal firas i ett haschrus på wandas, kom dit vetja!

Ha ha ha! det kommer att bli ett kladdigt runkbås på Video Look.
Citera
2007-04-14, 09:46
Bannlyst
Törs man hoppas på poäng mot Hammarby idag? Jag tror inte att det är omöjligt sett till Hammarbys senaste resultat (bl.a. 1-5 mot BP(!) och 1-1 mot bottengänget GAIS). Håller bara TFF´s ramstarka försvar ihop och Mensah får lite löpbollar så är inte 0-0 eller 1-1 omöjligt. TFF inleder serien med tre svåra matcher (Göteborg, Hammarby och MFF) och poäng i två av tre är helt klart nåbart.

// Roger P.
Citera
2007-04-14, 09:51
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Törs man hoppas på poäng mot Hammarby idag? Jag tror inte att det är omöjligt sett till Hammarbys senaste resultat (bl.a. 1-5 mot BP(!) och 1-1 mot bottengänget GAIS). Håller bara TFF´s ramstarka försvar ihop och Mensah får lite löpbollar så är inte 0-0 eller 1-1 omöjligt. TFF inleder serien med tre svåra matcher (Göteborg, Hammarby och MFF) och poäng i två av tre är helt klart nåbart.

// Roger P.

Ingenting är väl omöjligt med tanke på vad Bajen presterat på sistone, dock har Trelleborg haft väldiga problem med Hammarby tidigare år. Charlie Davies är tillbaka och ska bli intressant att se "på riktigt".
Citera
2007-04-14, 10:21
Moderator
vfs avatar
Citat:

// Roger P.

Jag hoppas verkligen att Bajen kammar noll.

Visst finns det stor chans till poäng för TFF, Bajen ser inte direkt
jättebra ut i år.
Citera
2007-04-14, 12:34
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

// Roger P.

Japp, Trelleborg vinner nog.

Hammarby känns väldigt osäkra såhär i början, kommer nog växa in mot slutet på säsongen, men det är bra läge att vinna.
Citera
2007-04-14, 13:51
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Öh?
Va?
Jag som GAIS:are och uppväxt i Majorna kan säga att det var väldigt ensamt.
Kan nog säga att GAIS precis som IFK är allmänt utspritt, men IFK har merparten av supportrarna och även kranskommunerna.
Dock tror jag nog att Torslanda är ett riktigt starkt IFK-nästen om man ser på procentenheten.
De flesta ÖIS:arna kommer faktiskt från Örgryte, men de finns vissa sporadiskt utspridda supportrar runt hela staden.

Crooken nämnde ju Haga, är det mycket GAIS där?

Btw, varför har Häcken så usla publiksiffror? Det bor ju ändå en hel del på Hisingen, vad hejar dessa på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in