2007-05-22, 15:11
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Med tanke på att Fotbollsdirekt ägs av Agenturen IMG, som jag antar representerar Oremo nu eftersom han är intervjuad, så tycker man ju att de borde tagit en snygg kille. Som Gamle Lennart Nilsson eller någon.

Satt och led mig igenom sändningen Gefle-IFK när dom hela tiden lovordade Oremo när det var Svarte-Marcus som regerade. Oremo kommer aldrig att bli något annat än en ny mjölkbonde på sin höjd
Citera
2007-05-22, 15:57
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Och den subjektiva bedömmelsen är att om handen är utanför kroppen är det avsiktligt.

Det är din subjektiva bedömning. Varför skulle det vara avsiktligt så fort armen/handen inte är tätt mot kroppen? Den normala människans (en kategori som fotbollsspelare tillhör) naturliga position är inte med armarna mot kroppen, utan har istället dessa en bit ut från kroppen, speciellt i rörelse. Nu minns jag inte hur situationen i IFE-DIF gick till, men rent allmänt kan man knappast förutsätta att spelarna avsiktligen använder arm/hand i straffområdet så fort bollen tar på arm/hand som är en bit utanför kroppen. Är spelaren redo att täcka ett skott eller inlägg kan det vara befogat att anse att det är avsiktligt om man har armen en bit utanför kroppen, men är spelaren inte beredd på en sådan aktion kan man knappast anklaga honom för avsiktlig hands.

Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Och tydligen var AIK Allsvenskans målfarligaste lag i fjol enligt Lasse Sandlin.

"I fjol var AIK allsvenskans målfarligaste lag med 46 mål på 26 matcher; i snitt 1,77 mål per match."

Och 2005 gjorde Djurgården 60 mål och Hammarby 43, 2004 gjorde Halmstad 53 och Malmö 44, 2003 gjorde Djurgården 62, Hammarby och Malmö 50, 2002 gjorde Malmö 52, Djurgården 51, Örgryte 49 och Hammarby 43, 2001 gjorde Halmstad 50, Örebro 48, Helsingborg 47, AIK och Hammarby 45, 2000 gjorde Helsingborg 51, Halmstad 47, IFK Göteborg 46, Örebro 44 och Elfsborg 43. Förra året var en ganska jämndålig serie och därmed var ni målfarligast trots en ganska medelmåttigt produktion framåt. Men inte fick något av de uppräknade lagen sju straffar trots denna offensiv.

/feldgrau
Citera
2007-05-22, 16:27
Medlem
P.Gs avatar
Detta med avsiktlig/oavsiktlig hands är så svårtolkat, skulle vilja se att de skrev om den regeln helt därför att domaren inte ska försöka agera psykolog och på avstånd försöka bedöma vad som var medvetet eller inte. Frispark/straff ska blåsas om bollen tar på handen när den är "utanför" kroppen och på så sätt ändrar bollens bana vore bra enligt mig, och detta är ju ofta såhär domare resonerar i dagsläget.
Citera
2007-05-22, 16:34
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Frispark/straff ska blåsas om bollen tar på handen när den är "utanför" kroppen och på så sätt ändrar bollens bana vore bra enligt mig...

Såg en spansk match i söndags. Där hade en spelare armen intill kroppen, men när bollen kom lutade han hela kroppen för att avsiktligt styra bort den med armen... Ska han fria då?
Citera
2007-05-22, 16:42
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Såg en spansk match i söndags. Där hade en spelare armen intill kroppen, men när bollen kom lutade han hela kroppen för att avsiktligt styra bort den med armen... Ska han fria då?
Han skulle ha blåst om armen/handen ändrade bollens bana i mitt tycke. Situationer där domaren ska fria är i mitt tycke de gånger då spelarens arm/hand är mellan bollen och spelarens kropp, dvs hade den inte tagit på armen/handen hade den ändå tagit på spelarens kropp.
Citera
2007-05-22, 18:00
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Och Gais har visst medgångare, utan dom är dom inte många, som när dom spelade i div 2 och superettan.

Tja, det är en kärna på ca 2500 personer som alltid kommer, oavsett division.

-07 Allsvenskan 4740
-06 Allsvenskan 7072
-05 Superettan 3875
-04 Superettan 3126
-03 Div 2 V Göt 3378
-02 Div 2 V Göt 2363
-01 Superettan 2441

Det är inte pjåkigt med en sån kärna. Dessvärre lockar vi inte marginalåskådare. Och inte blir det bättre av resultat som gårdagens.
Citera
2007-05-22, 18:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Hur var det nu igen man skulle göra för att se Blåvitt - Elfsborg live här på min dator?
Citera
2007-05-22, 20:49
Medlem
Treehorns avatar
3-1 till Elfsborg just nu, tydligen har storebror Elfsborg återigen visat vem som är störst, och Hattrick av Taco... Är det kris i IFK nu?
Citera
2007-05-22, 20:56
Medlem
Uppätna. Helt klart. Bara att inse att kvalitet saknas på stora delar av planen.
Citera
2007-05-22, 21:10
Bannlyst
BP har en sjuhelvetes tur, 1-1 idag mot Helsingborg. BP´s kvittering inslagen i slutminuterna, precis som man gjorde mot Trelleborg.

Hur länge ska turen hålla i sig?

// Roger P.
Citera
2007-05-22, 21:13
Medlem
3-1 mot ICA, inte illa av några bönder från Borås
Citera
2007-05-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
3-1 till Elfsborg just nu, tydligen har storebror Elfsborg återigen visat vem som är störst, och Hattrick av Taco... Är det kris i IFK nu?

Varför skulle det va kris, utveckla gärna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in