2007-04-17, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Sedan när blev man mittegäng när man kommer tvåa?

Dessutom är en klassisk match mellan IFK-AIK bra mycket intressantare än Postorder-McDonalds.

Pajas!

Jag menar förväntade mittenlag. Visst kittlar det mer med nykomlingar och svenska mästare?
Citera
2007-04-17, 22:14
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
Jag menar förväntade mittenlag. Visst kittlar det mer med nykomlingar och svenska mästare?

Nej. Inte när man har en klassisk batalj mellan IFK-AIK men C+ får skylla sig själva, jag var nöjd och såg matchen så jag ska väl inte klaga.
Citera
2007-04-17, 22:16
Medlem
karlsbergs avatar
Hur många straffar blev aik bestulna på under denna match?
Åtminstonde tre va?

För att återigen kommentera aftonbladets zoomfunktion, så ser det rätt lustigt ut när alla prickar av samma färg springer ned mot hörnflaggan (vid mål), av de gånger jag nu sett detta (typ 2), har scenariot varit det exakt samma, fan så man inte undrar om hela grejen är fejk.
Citera
2007-04-17, 22:17
Medlem
Madchilds avatar
Trist och dålig match men tre poäng. AIK måste ändå upp flera snäpp om det ska bli mer än mitten. Det kommer när de skadade är tillbaka. Det är lite roligt att alla verkar tro att de hittat en universallösning för att slå AIK, om 'vi' får igång passningsspelet kommer hög press bara gynna oss. Som göteborgare skulle jag vara orolig. Ingen riktig profil på laget (var intrycket efter dagens match), känns som tränarna vill spela mer kortpassningsspel och efter marken men inte spelarna. Men nu har det visserligen bara gått 2 omgångar.
Citera
2007-04-17, 22:35
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Ahahahaaa, gnagar-forum innehåller en del humor om man verkligen letar:

Namn: Jorre Visa profil
Hemort: Årsta
Sänt: 2007-04-17 21:14:00
Vill också sända ut ett "fuck you very much" till brajjaren på Comhems kundtjänst som envisades med att kalla min PPV-beställning för "bottenmötet" under hela vårt samtal trots min märkbara ilska.

Det måste fan vara dagens Kung
Citera
2007-04-17, 22:36
Medlem
feldgraus avatar
Jag slänger ut en fråga i luften: Varför är alla AIK:are här på forumet när det har spelats en match i Göteborg för ett par timmar sedan? Pinsamt.

Sen var det annat som var pinsamt i dag också men det orkar jag inte tänka på just nu. Ni hade dock jävligt tur som fick med er tre poäng i dag, glöm inte det.

/feldgrau
Citera
2007-04-17, 22:43
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag slänger ut en fråga i luften: Varför är alla AIK:are här på forumet när det har spelats en match i Göteborg för ett par timmar sedan? Pinsamt.

Sen var det annat som var pinsamt i dag också men det orkar jag inte tänka på just nu. Ni hade dock jävligt tur som fick med er tre poäng i dag, glöm inte det.

/feldgrau

Hört talas om något som kallas j-o-b-b? Tyvärr är man inte 18 längre och kan dra iväg en tisdag hur som helst. Men det räckte ju ändå till att dominera läktaren idag.
Ifk:arna hördes inte mycket framför TV-soffan.

'Jävligt tur'? Visst, ett kryss hade också vart rimligt, men 8-3 i avslut på mål i AIK-favör säger väl en del.
Citera
2007-04-17, 22:43
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Hybris?

För övrigt fick Elfsborg en man felaktigt utvisad samt blev bestulna på en straff.
ÖSK var knappt över mittlinjen i andra halvlek.
HA!
Elfsborg hade första halvlek, ÖSK dominerade andra.
ÖSK fick ett mål bortdömt, IFE försökte filma till sig en straff.

Utvisningen var solklar.
Citera
2007-04-17, 22:46
Medlem
Heinzes avatar
När ska IFK inse att en fotbollsmatch sträcker sig över 2 halvlekar?

Som vanligt är vi ineffektiva framåt, inte mycket nytt sedan förra året således.
Citera
2007-04-17, 22:48
Moderator
vfs avatar
Mängder med enradare och annan skit raderat, höj nivån
eller skriv inget. /Mod
Citera
2007-04-17, 22:53
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Hört talas om något som kallas j-o-b-b? Tyvärr är man inte 18 längre och kan dra iväg en tisdag hur som helst. Men det räckte ju ändå till att dominera läktaren idag.
Ifk:arna hördes inte mycket framför TV-soffan.

Åh fan, trodde alla i Solna var hemlösa tattare. Sång eller avsaknaden av sång kan vi diskutera bättre i någon annan tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
'Jävligt tur'? Visst, ett kryss hade också vart rimligt, men 8-3 i avslut på mål i AIK-favör säger väl en del.

11-13 i avslut totalt. 50-50 i bollinnehav, 4-5 i hörnor. Men visst, kolla du på avslut på mål-siffran och tro att den bevisar att AIK spelade ut IFK. I verkligheten så spelar ett par andra saker in också. AIK var inte speciellt bra idag, skapar ytterst få vassa lägen, men å andra sidan var IFK ännu sämre.

/feldgrau
Citera
2007-04-17, 22:56
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau

Ja vart var alla göteborgare? 18 000?
Det har vi på försäsongen

Ni orkade pressa i 25-30min sen tog AIK över matchen och ni hade enbart 3 avslut på mål. Läs mål. Okej defensivt fast Sandberg och Carlsson spelade dåligt. Målet skall Örat ta.
Som egentligen borde ogillas då Berg inte skall spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in