2007-03-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson2
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1015391,00.html
Står en bit ner

Tack, dags att skriva på namninsamlingslistan "Stanna Tony" tror ja.
Citera
2007-03-09, 15:02
Medlem
feldgraus avatar
Vad fan snackar killen om?

"Djurgården har de senaste åren legat minst ett steg före sina konkurrenter. När klubben under förra säsongen förlorade sin plats som ohotad etta bytte ''Dubbel-Bosse'' strategi och satsar i år på unga spelare som Kebba Ceesay, Christoffer Karlsson och Mikael Dahlberg. Även andra klubbar har plockat till sig intressanta ynglingar. Jag längtar att få se Alexander Gerndt, Hjalmar Öhagen och hajpade Mathias Ranégie i aktion."

Djurgården ett steg före när det gäller att satsa på unga spelare? Är det inte Hammarby, Elfsborg och IFK som legat ett steg före alla andra klubbar på den fronten? Wow, Dif satsar på Ceesay (född 1987), Karlsson (1988) och Dahlberg (1985) i år. IFK gav Bjärsmyr (1986), M. Berg (1986), Wernbloom (1986) och Wendt (1985) chansen redan år 2005, och Vasquez (1987) förra året, för att nämna några. Det samma gäller Eflsborg och Bajen som också gett många unga chansen. Men då drar Daniel Bogefors till med Djurgården, som knappt fått fram en enda ung spelare de senaste åren...

Suger Djurgårdsledningen av hela jävla mediasverige, eller hur fan går det till?

/feldgrau
Citera
2007-03-09, 15:53
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

"Djurgården har de senaste åren legat minst ett steg före sina konkurrenter. När klubben under förra säsongen förlorade sin plats som ohotad etta bytte ''Dubbel-Bosse'' strategi och satsar i år på unga spelare som Kebba Ceesay, Christoffer Karlsson och Mikael Dahlberg. Även andra klubbar har plockat till sig intressanta ynglingar. Jag längtar att få se Alexander Gerndt, Hjalmar Öhagen och hajpade Mathias Ranégie i aktion."

Djurgården ett steg före när det gäller att satsa på unga spelare? Är det inte Hammarby, Elfsborg och IFK som legat ett steg före alla andra klubbar på den fronten? Wow, Dif satsar på Ceesay (född 1987), Karlsson (1988) och Dahlberg (1985) i år. IFK gav Bjärsmyr (1986), M. Berg (1986), Wernbloom (1986) och Wendt (1985) chansen redan år 2005, och Vasquez (1987) förra året, för att nämna några. Det samma gäller Eflsborg och Bajen som också gett många unga chansen. Men då drar Daniel Bogefors till med Djurgården, som knappt fått fram en enda ung spelare de senaste åren...

Suger Djurgårdsledningen av hela jävla mediasverige, eller hur fan går det till?

/feldgrau

Djurgården är ju alltid först verkar det som, patetiskt

Dom var iaf först med att fylla truppen med massa usla utlänningar
Citera
2007-03-09, 16:02
Medlem
Vryzass avatar
Citat:

/feldgrau

Jag tror att det är dåligt formulerat, det finns två sätt att tyda texten på. Du ser att DIF skulle ligga ett steg före med satsning på unga spelare. Jag ser att DIF byter "strategi" (inte helt då vi under början av 2000-talet satsade på unga spelare), då man har tappat positionen med att ligga ett steg före. Därmed inte sagt att man ligger först i satsningen på unga spelare.

Dessutom är "fackens" (kommer inte på något bättre ord) makt stor. DIF är innovativa även när vi inte är det, IFK spelar långbollar även när ni inte gör det, och bajen spelar underhållande sambafotboll även när dom inte gör det.
Citera
2007-03-09, 16:59
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Jag tror att det är dåligt formulerat, det finns två sätt att tyda texten på. Du ser att DIF skulle ligga ett steg före med satsning på unga spelare. Jag ser att DIF byter "strategi" (inte helt då vi under början av 2000-talet satsade på unga spelare), då man har tappat positionen med att ligga ett steg före. Därmed inte sagt att man ligger först i satsningen på unga spelare.

Mycket möjligt, fast då stämmer den övriga texten i artikeln inte riktigt överens med just det urklippta citatet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Dessutom är "fackens" (kommer inte på något bättre ord) makt stor. DIF är innovativa även när vi inte är det, IFK spelar långbollar även när ni inte gör det, och bajen spelar underhållande sambafotboll även när dom inte gör det.

Väldigt sant. Tyvärr. Får se om SteReO kan hjälpa IFK att byta fack i år.

/feldgrau
Citera
2007-03-09, 18:29
Medlem
Madchilds avatar
Åkeby från fotbolldirekt.com:
"- Jag brukar säga att varje spelare ska bli minst fem procent bättre. Om laget totalt sätt blir 55 procent bättre så blir vi slutändan ett mycket bättre lag."

Intelligent.
Citera
2007-03-09, 18:46
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Åkeby från fotbolldirekt.com:
"- Jag brukar säga att varje spelare ska bli minst fem procent bättre. Om laget totalt sätt blir 55 procent bättre så blir vi slutändan ett mycket bättre lag."

Intelligent.

Hahaha, brutalt bra räknat. Undrar om han börjar bli lite senil?
Citera
2007-03-10, 10:57
Medlem
frankensteins avatar
Mmmmm... mumma

http://sydsvenskan.se/sport/mff/article223608.ece
Citera
2007-03-10, 13:17
Bannlyst
Citat:

IFK gav Bjärsmyr (1986), M. Berg (1986), Wernbloom (1986) och Wendt (1985) chansen redan år 2005, och Vasquez (1987) förra året, för att nämna några.

/feldgrau

Och hur bra lyckades dessa spelare? Ingen av dessa är någon superstjärna idag.
Citera
2007-03-10, 13:34
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Dem kanske blir det en vacker dag, med tanke på att dem fortfarande är unga.
Citera
2007-03-10, 13:40
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:

Superstjärnor? AIK-spelare menar du?

Wendt är ju betydligt mer framgångsrik är spelarna i AIKs nuvarande trupp.
Citera
2007-03-10, 13:44
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Öhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Jag vet att du bara är ute efter att provocera Klevis, så det biter inte på mig. Sen har du ju som vanligt inte något rätt någonstans heller. Att någon av dem skulle vara någon superstjärna har aldrig påståtts. Däremot har alla lyckats bra. Wendt har spelat i Champions League med nordens bästa lag, och har liksom Wernbloom debuterat i A-landslaget, och båda var dessförinnan givna i U21-landslaget tillsammans med Bjärsmyr som utsågs till årets nykomling 2005. Även Marcus Berg och Vasquez har spelat i U21-landslaget.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in