Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Crooken nämnde ju Haga, är det mycket GAIS där?
Btw, varför har Häcken så usla publiksiffror? Det bor ju ändå en hel del på Hisingen, vad hejar dessa på?
Häcken grundas 1940, har aldrig haft nån riktig framgång. Försöker sen slå sig in på "marknaden" i Göteborg där IFK, Gais och Öis har alla supportrar redan.
Till skillnad från i Sthlm där man kan peka ut fasta stadsdelar för vissa lag så går inte det att göra i Göteborg, mest för att IFK är "för stora". Stora IFK-fästen blir ju i princip hela stan. Dom som vill vara annorlunda håller på Gais, dom som tror sig vara överklass håller på Öis, dom som vill vara väldigt udda håller på Häcken, alla andra är IFKare.