2007-04-14, 14:03
  #1345
Medlem
Jag är gaisare och bor i Långedrag, finns en hel del gaisare härute, dock är inte alla så "starka" supportrar...

Ifkare finns som sagt överallt, sen öisarna finns i örgryte och även i hovås och askim. Öisarna i hovås å askim håller mest på öis för det är det "fina"..

IFK förknippar jag dock starkt med torslanda, ale komun och alla hålor utanför göteborg...
Citera
2007-04-14, 14:59
  #1346
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinkeldonk
Jag är gaisare och bor i Långedrag, finns en hel del gaisare härute, dock är inte alla så "starka" supportrar...

Ifkare finns som sagt överallt, sen öisarna finns i örgryte och även i hovås och askim. Öisarna i hovås å askim håller mest på öis för det är det "fina"..

IFK förknippar jag dock starkt med torslanda, ale komun och alla hålor utanför göteborg...

IFK= Wt. Föreningen hade sina bästa rekryteringsår av fans mellan 1982 och 1996. Det är ju alltid tryggare att börja hålla på ett lag som vinner.

GAIS= Rödvinsflummare som drar en jordholk i Slottsskogen ibland.

ÖIS= Pappa betalar

Det var väl den beskrivningen jag skulle ha gjort i natt antar jag.
Till dagens match.
Jag är fan glad om vi kan plocka åt oss en 1-0 vinst då det ser allt annat än bra ut just nu. Davies är med i truppen men jag vill se att killen kan leverera i Allsvenskan innan jag börjar se honom som en bra kollega till Paulinho. Grabben behöver säkert ett år på sig och sådana spelare är väl inet direkt vad bajen behöver just nu.
Citera
2007-04-14, 15:21
  #1347
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Crooken nämnde ju Haga, är det mycket GAIS där?


Btw, varför har Häcken så usla publiksiffror? Det bor ju ändå en hel del på Hisingen, vad hejar dessa på?

Häcken grundas 1940, har aldrig haft nån riktig framgång. Försöker sen slå sig in på "marknaden" i Göteborg där IFK, Gais och Öis har alla supportrar redan.
Till skillnad från i Sthlm där man kan peka ut fasta stadsdelar för vissa lag så går inte det att göra i Göteborg, mest för att IFK är "för stora". Stora IFK-fästen blir ju i princip hela stan. Dom som vill vara annorlunda håller på Gais, dom som tror sig vara överklass håller på Öis, dom som vill vara väldigt udda håller på Häcken, alla andra är IFKare.
Citera
2007-04-14, 15:41
  #1348
Bannlyst
Nu jävlar, om tjugo minuter börjar matchen på TV4. Sätt på TV:n allihopa...

// Roger P.
Citera
2007-04-14, 15:45
  #1349
Medlem
Made of stones avatar
Japp! Heja heja Treeleeboorg!!
Citera
2007-04-14, 15:50
  #1350
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Sätt på TV:n allihopa...

// Roger P.

Det är väl Tvn eller grisen som alkoholiserade skånska rassebönder sätter på.
Citera
2007-04-14, 15:53
  #1351
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Häcken grundas 1940, har aldrig haft nån riktig framgång. Försöker sen slå sig in på "marknaden" i Göteborg där IFK, Gais och Öis har alla supportrar redan.
Till skillnad från i Sthlm där man kan peka ut fasta stadsdelar för vissa lag så går inte det att göra i Göteborg, mest för att IFK är "för stora". Stora IFK-fästen blir ju i princip hela stan. Dom som vill vara annorlunda håller på Gais, dom som tror sig vara överklass håller på Öis, dom som vill vara väldigt udda håller på Häcken, alla andra är IFKare.

Ja, jag tror knappast det finns en del av staden där gaisare dominerar, men störst är vi nog i Linné/Masthugget (i procent räknat, då)

Lustigt att Torslanda känns så mycket blåvitt... detta trots att Fredrik "Bring 'em on" Lundgren är därifrån...
Citera
2007-04-14, 15:56
  #1352
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Häcken grundas 1940, har aldrig haft nån riktig framgång. Försöker sen slå sig in på "marknaden" i Göteborg där IFK, Gais och Öis har alla supportrar redan.
Till skillnad från i Sthlm där man kan peka ut fasta stadsdelar för vissa lag så går inte det att göra i Göteborg, mest för att IFK är "för stora". Stora IFK-fästen blir ju i princip hela stan. Dom som vill vara annorlunda håller på Gais, dom som tror sig vara överklass håller på Öis, dom som vill vara väldigt udda håller på Häcken, alla andra är IFKare.

Det förklarar ju en del. Så även Hisingen är blandat?
Citera
2007-04-14, 16:01
  #1353
Bannlyst
Ska varje omgång vara uppdelat i 4 speldagar nu?
Citera
2007-04-14, 16:11
  #1354
Medlem
Rocky69s avatar
Härligt va Roger Persson?

Sätt på grisen istället

Citera
2007-04-14, 16:13
  #1355
Medlem
P.Gs avatar
Kan Martin Hansson vara mer patetisk? Detaljstyra var inkast vid mittplan ska tas
Citera
2007-04-14, 16:14
  #1356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Blaha blaha blahaaaaa

Vad är det egentligen som gör att en sådan göteborgshatare som du är bosatt i staden du så innerligt avskyr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in