2007-03-25, 15:30
Medlem
AT4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Uppmaning till alla med Com Hem-abonnemang och som har planerat att köpa "säsongskortet":
Ring in till Com Hem och stormskäll allt ni kan över det faktum att man måste teckna sig för ett abonnemang på tolv månader för att kunna få ett säsongskort från Allsvenskan. Allsvenskan pågår som bekant i sju månader. Det gör att de snor oss på 595 spänn (!) för ett abonnemang som vi måste betala på när det inte visas matcher under fem månader.

119 kr x12 = 1428 kr, 119 kr x7 = 833 kr = 1428-833 = 595 kr.

Jag har varit i kontakt med dem idag men de verkade ganska nonchalanta och menade något i stil med att "Det är bara att acceptera, det är inget vi kan ändra på" och när jag frågade om jag kan få teckna mig för ett abonnemang men att de fakturerar mig för sju månader, så skulle det inte gå. Det var "take it or leave it".

Ju fler vi är som ringer in och skäller på dem, desto större chans har vi att få dem att ändra sig.

Säsong kortet är fan billigt ändå. Många som gnäller över allt i detta landet. Bra att klubbarna får in pengar.
Citera
2007-03-25, 16:50
Medlem
Vagabondens avatar
Äh, vad ska man med säsongskort till? Nästan alla gnagets bortamatcher är på helgen, bortaresa således.
Citera
2007-03-25, 16:52
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Äh, vad ska man med säsongskort till? Nästan alla gnagets bortamatcher är på helgen, bortaresa således.

Har AIK några bortamatcher överhuvudtaget? Alla deras så kallade bortamatcher skulle väl spelas på Råsunda?
Citera
2007-03-25, 16:54
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Har AIK några bortamatcher överhuvudtaget? Alla deras så kallade bortamatcher skulle väl spelas på Råsunda?

Tack vare bristen på bra arenor så kommer många spelas på Råsunda, mycket riktigt.

Men några bortamatcher i veckorna blir det.
Citera
2007-03-26, 10:40
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrGlobe
Det ska bli riktigt spännande och roligt att se om Fredrik Persson i Trelleborgmålet kommer vara lika dominerande i år som förr året. Visst han lär ju släppa in ett antal fler baljor i år, men vilket keeper det är!!
Jag skulle tippa att försvaret börja svaja för Persson iaf..

Min målvakt i startelvan-tävlingen
Citera
2007-03-26, 13:13
Medlem
East Clintwoods avatar
Tysk provspelar med DIF. 20-årige Sandro Roesner från Kaiserslauterns andralag, defensiv mittfältare/mittback. Hyfsat god engelska måste jag säga, (se intervju på Fan-TV - www.svenskafans.com/fotboll).
Citera
2007-03-26, 13:19
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Tysk provspelar med DIF. 20-årige Sandro Roesner från Kaiserslauterns andralag, defensiv mittfältare/mittback. Hyfsat god engelska måste jag säga, (se intervju på Fan-TV - www.svenskafans.com/fotboll).

Det går framåt för tyskarna. Nu kan de tom engelska. Världen går utför. Tyskarna vinner tredje världskriget
Citera
2007-03-26, 13:22
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Det går framåt för tyskarna. Nu kan de tom engelska. Världen går utför. Tyskarna vinner tredje världskriget

Det har redan börjat ... tyskarnas erövring av engelskan:

http://www.phrasebase.com/blog/one-way-to-simplify-english.html

Tauer och Sandro torde stå i första ledet. Nåja, annars får jag säga att det ser halvskvalt ut på DIF-fronten med nyförvärv. Det gäller verkligen att få förra årets trupp att prestera bättre i år, ty det är i princip läget.
Citera
2007-03-26, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood

En ännu större sopa än Tauer. Rösner spelar ju i en division under Tauer och Rösners lag ligger jumbo i tabellen. Vart hittar DIF alla sopor? Tack för att ni bjuder oss andra på ett gott garv genom att alltid skämma ut er som ni gör.
Citera
2007-03-26, 21:58
Medlem
GAIS har 2 provspelande nu sista veckan innan transfer fönstret stänger.

En 25 årig brasse vid namn Joao Paolo dos Santos Costa.
spelar i något lokal lag i fortaleza området.

och

Migen Memelli, alban som spelar i Brann i norge. La mest mål per speltid förra året i brann men vill ha mer speltid och brann vill sälja. 26 år gammal och Aalesund och odd grenland vill ha honom men Brann vill inte sälja till sina konkurenter.

Både ska provspela imorgon i träningsmatchen mot IF Elfsborg.
Citera
2007-03-26, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
En ännu större sopa än Tauer. Rösner spelar ju i en division under Tauer och Rösners lag ligger jumbo i tabellen. Vart hittar DIF alla sopor? Tack för att ni bjuder oss andra på ett gott garv genom att alltid skämma ut er som ni gör.

Var det inte ni som värvade en norsk mittback från division två?
Citera
2007-03-27, 01:56
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Var det inte ni som värvade en norsk mittback från division två?

Japp. Och sen har vi tre andra mittbackar.
Att påpeka att Per-Arne blev den ligans bästa spelare kanske man inte ska göra. Men väl påpeka hur bra dessa tyskar är? Bättre än Stoltz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in