Citat:
Ursprungligen postat av Wyerd
Både Kalmar och Skansen spelar tråkig fotboll.
Jag vet inte när du såg Kalmar senast, men särskilt tråkig fotboll spelar de inte längre. Du kanske inte såg Cupfinalen eller senaste matchen mot MFF, men där var det inget tråkigt spel.
Alltid klarsynte Ekwall skriver på sin blogg:
« Jag vet inte riktigt vad Paul Lindholm eller Johan Arneng tycker, men för mig är det lag som tagit flest poäng när serien är färdigspelad det lag som varit bäst.
Om det så är Kalmar, IFK Göteborg eller Djurgården spelar inte mig någon roll what so ever, men låt mig säga så här:
Jag har sett Kalmar FF spela otroligt underhållande o vägvinnande fotboll under stora delar av säsongen, men också sett två gånger 0-5.
Jag har sett Djurgården göra två imponerande matcher mot Helsingborg o Örebro på sistone, men också 0-1 mot BP, 1-1 mot TFF hemma o understundom väldigt destruktiv fotboll.
Jag har sett IFK Göteborg bli överkörda av Hammarby på Söderstadion, visa upp en sockertunn trupp mot BP hemma (0-0) men också sett Blåvitt visa mästarklass igår på Ullevi.
Må bästa lag vinna till slut, som det hette så fint en gång i tiden.
Men jag vet inte...Pålle Lindholm kanske får pröjs av Djurgården för att säga saker som skapar rubriker?
Själv tycker jag nog att Lindholms o Djurgårdens "champagnefotboll" i derbyt mot AIK var på gränsen till ett skämt långa stunder, men det gav en poäng o det är det som räknas.
Vill man bara vinna allsvenskan "snyggt" får man skaffa sig ett lag i en serietidning.»