2007-10-03, 00:04
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Hahaha. Dif-humor när den är som bäst. Jävla pellejönsar. Dravelkonstnären och oneliner-muppar som föredetting och hans gelikar rasar mot en underfundig skriven krönika.

Som dessutom (krönikan) är fylld av en del självdistans faktiskt, även om det nog är svårt för Råsunda Blå´s "fans" att begripa sig på sånt.
Rasar? Det enda jag gjorde var att konstatera att den innehöll felaktigheter och sedan drog tjaffset om Paul Lindholm igång.

Självdistansen såg jag inte röken av, lust att förklara?
Citera
2007-10-03, 00:08
Bannlyst
Citat:
Hahaha. Dif-humor när den är som bäst. Jävla pellejönsar. Dravelkonstnären och oneliner-muppar som föredetting och hans gelikar rasar mot en underfundig skriven krönika.

Som dessutom (krönikan) är fylld av en del självdistans faktiskt, även om det nog är svårt för Råsunda Blå´s "fans" att begripa sig på sånt.

krönikan var inte bra skriven utan mer som ett inlägg på ett vanligt forum. Men inte mig emot, blir bara bittrare att se guldet segla iväg när IFK som vanligt faller ihop.
Citera
2007-10-03, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Rasar? Det enda jag gjorde var att konstatera att den innehöll felaktigheter och sedan drog tjaffset om Paul Lindholm igång.

Självdistansen såg jag inte röken av, lust att förklara?

Tjafs?

Han är och förblir efterbliven. Minst i samma kromosomsaknande klass som "härliga" bosse lunkan. Lanthandlarpack från RÖ är det som bestämmer i judegården.

Fy fan.
Citera
2007-10-03, 00:17
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Tjafs?

Han är och förblir efterbliven. Minst i samma kromosomsaknande klass som "härliga" bosse lunkan. Lanthandlarpack från RÖ är det som bestämmer i judegården.

Fy fan.
Det må så vara men nu var ju frågan om man kunde göra en bedömning utav hur stor/liten självinsikt han hade baserat på hans uttalande i Fotbollsmåndag.
Citera
2007-10-03, 10:11
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyerd
Både Kalmar och Skansen spelar tråkig fotboll.

Jag vet inte när du såg Kalmar senast, men särskilt tråkig fotboll spelar de inte längre. Du kanske inte såg Cupfinalen eller senaste matchen mot MFF, men där var det inget tråkigt spel.

Alltid klarsynte Ekwall skriver på sin blogg:

« Jag vet inte riktigt vad Paul Lindholm eller Johan Arneng tycker, men för mig är det lag som tagit flest poäng när serien är färdigspelad det lag som varit bäst.
Om det så är Kalmar, IFK Göteborg eller Djurgården spelar inte mig någon roll what so ever, men låt mig säga så här:
Jag har sett Kalmar FF spela otroligt underhållande o vägvinnande fotboll under stora delar av säsongen, men också sett två gånger 0-5.
Jag har sett Djurgården göra två imponerande matcher mot Helsingborg o Örebro på sistone, men också 0-1 mot BP, 1-1 mot TFF hemma o understundom väldigt destruktiv fotboll.
Jag har sett IFK Göteborg bli överkörda av Hammarby på Söderstadion, visa upp en sockertunn trupp mot BP hemma (0-0) men också sett Blåvitt visa mästarklass igår på Ullevi.
Må bästa lag vinna till slut, som det hette så fint en gång i tiden.
Men jag vet inte...Pålle Lindholm kanske får pröjs av Djurgården för att säga saker som skapar rubriker?
Själv tycker jag nog att Lindholms o Djurgårdens "champagnefotboll" i derbyt mot AIK var på gränsen till ett skämt långa stunder, men det gav en poäng o det är det som räknas.
Vill man bara vinna allsvenskan "snyggt" får man skaffa sig ett lag i en serietidning.»
Citera
2007-10-03, 10:44
Medlem
Nowhere Hills avatar
Gefle kommer att satsa stenhårt mot dif, ledningen kommer inte att acceptera annat, detta i samband med den pressen dif befinner sig under tabellmässigt och plasten kommer att försäkra att dif inte tar mer än en poäng i gävleborg, är fullständigt övertygad om detta, likaså övertygad att det inte blir mer än en pinne i halmstad heller. Dusan kommer att höja ribban och virra bort slöa inkonsekventa difbackar i vad som blir troligtvis en av hans sista matcher i hbk färgerna,kommer att finnas ett stort scoutuppbåd på örjans mot dif och tror att dusan tar till scenen med med den aplomb som hans blivande stjärnstatus medför. Således inget guld till dif även vid storvinst mot bp i sista omgången.
Reserverar att spå Gnagets nästa match mot trellet tills jag har sett torsdagens retur mot israelerna på Råsunda, finns dock en viss optimism till trots tabelläget. Kenny tillbaka och rubben i stigande kondition kan ju bara vara positivt i nuet. K.S kan bara inte vara bakflummig en match till, ge fan i det gröna kvällen förre matchen mannen....
Ifk tar tyvärr fullpott mot ett omotiverat toivonenlöst mff i helgen och därmed kommer att haussas ännu mera som blivande sm vinnare, finns dock en resa kvar till solna om cirka två veckor som lär inte bli den lättaste...
Kalmar får lurka vidare i skuggorna och gör det bra lär man säga, just nu håller jag kalmar som favorit men det är mest grundat i att vi lägger oss på fredriksskans om vi är borta ur guldekvationen. Konstig säsong.
Citera
2007-10-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyerd
Både Kalmar och Skansen spelar tråkig fotboll. De som däremot hade förmånen att befinna sig på Ullevi i måndags fick se roligt spel som höll mycket hög klass. Blåvitt formligen körde över Bajen i 90 minuter.

Men på fotbollskanalen sitter dem ändå hela tiden och säger att "Blåvitt kan hota Djurgården" och liknande. -Jävla idioter! säger jag. Blåvitt LEDER ju för fan allsvenskan med 3 omgångar kvar och slog precis Bajen med 3 (som kunde varit 8) - 0.

Guldet kommer nog hem till götet i år skall ni se.

Har nog lite att göra med att Götet har bättre lag kvar att möta än vad Djurgården har.

Bajen hade 2 viktiga spelare avstängda. Gjorde nog lite grann. Sen ett självmål och att målvakten byttes ut gjorde nog inte humöret och motivationen bättre på bortaplan.
Citera
2007-10-03, 11:32
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Har nog lite att göra med att Götet har bättre lag kvar att möta än vad Djurgården har.

Bajen hade 2 viktiga spelare avstängda. Gjorde nog lite grann. Sen ett självmål och att målvakten byttes ut gjorde nog inte humöret och motivationen bättre på bortaplan.

Bajen var helt väck från första minuten, förlorade alla närkamper, andrabollar med mera. Därför släppte dom ju in första målet efter 3.45 ungefär.

Dif har kanske lite lättare program, vi får hoppas på att MFF är grymt darriga och obalanserade samt att AIK lägger sig mot oss efter att Ulla-Bella suttit i kvartssamtal.
Citera
2007-10-03, 11:36
Medlem
The Masters avatar
Känns ju ganska onödigt att sitta och brösta upp sig ang hur "lätta" lag vederbörande lag har kvar. Kolla hur det gick för jurgårn mot BP i första matchen samt för ett tag sedan mot Trelleborg, där man enligt gårdare bara skulle köra över dom och så var guldet deras osv. Och kolla AIK-Gais hur lätta 3 poäng det vart där.....

Jag tror att om AIK borrar ner huvudet och kämpar arslet av sig så kan vi ha möjlighet att guldet iallafall. Men annars så är det götet jag kommer att hålla på. Som att välja mellan pest och kolera, men hellre götet än jurgårn.
Citera
2007-10-03, 12:11
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Bajen var helt väck från första minuten, förlorade alla närkamper, andrabollar med mera. Därför släppte dom ju in första målet efter 3.45 ungefär.

Dif har kanske lite lättare program, vi får hoppas på att MFF är grymt darriga och obalanserade samt att AIK lägger sig mot oss efter att Ulla-Bella suttit i kvartssamtal.

Vinner IFK mot MFF (föga troligt), och AIK inte har något med
guldstriden att göra, så utgår jag ifrån att AIK lägger sig mot IFK.

Allt annat vore tjänstefel av Norling som ju är en äkta Råtta.
Citera
2007-10-03, 18:53
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vinner IFK mot MFF (föga troligt), och AIK inte har något med
guldstriden att göra, så utgår jag ifrån att AIK lägger sig mot IFK.

Allt annat vore tjänstefel av Norling som ju är en äkta Råtta.

Är det någon gång vi ska slå MFF på bortaplan är det väl i år. Båda innermittfältarna borta, de har gett upp säsongen och Blåvitt är hungriga.
Citera
2007-10-03, 19:31
Medlem
Power_s avatar
Jag förväntar mej att vi kör över mff på lördag, jävla pisslag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in