2007-04-10, 01:21
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Så typiskt. Man hade tokfel om dig. Du är en wannabe bohem lidandes borta bland Söders folkölsalkisar. Du är en tvättäkta Bajenbonde. En som knappt varit på Söderstadion. Inte ens Bob Hansson skulle vilja kännas vid dig.
Vitvinspimplande räksmugglare. Dina fotbollskunskaper och din "soccer egenskaper" och din samlade erfarenhet med flertalet mer år i bagaget än vad är, spöar säkert mig varje dag.
Jag vet ju - klart som korvspad - att varje "fotbollsgalning" - ja, jag kallar dig det. Du skogstokiga göteborgsbajare - att soccer är verkligen ordet som gestaltar en sann guru i den sköna konsten fotboll.
Ja, det är sant. Snart växer jag till mig. Snart blir jag som dig. Lagom vuxen, lagom kaxig, lagom soccer intresserad. Vitvinsdrickande ROOM frantiserande galjonsfigur för gamla tårdrypande Göta Kanals onanister.
Tids nog är jag så pass stor att jag nog vågar ha på mig chakarandafärgad sarong och stå på Söderstadion och pimpla 3.5r med mina haschrökande araber.

Tids nog!

Lustigt att nämde Bob Hansson. Du är en sann poet, sanna mina ord.
Det är sådana där inlägg som får mig att glida genom natten här på hotellet lite smidigare.
TACK! Nästan så att en tår trillade ner för min kind.

Soccer var ett medvetet ordval då jag hade 1.25 i odds på att någon skulle reagera. Det blev du och min satsade tusenlapp blev till 1250.

Edit: Du är ett stort fan av Down har jag märkt. Nästan så att jag kan börja acceptera dig.
Citera
2007-04-10, 02:13
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Rätta mig om jag har fel men är inte 35.6 km/h ungefär 9.9 m/s. Att Henke skulle kunna röra sig 5 meter under tidsintervallet 0.5 sec, över en kort sträcka, är väl inte helt omöjligt.

Precis. Folk får gå om grundskolan och lära sig göra om km/h till m/s. 9.9 m/s är inte så otroligt imponerande.
Citera
2007-04-10, 02:32
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Elfsborg på FC Köpenhamns nivå? Du ser ingen skillnad mellan Borås och Köpenhamn?
Malmö... Kanske i mindre format, men knappast.

AIK är Sveriges största klubb med flest supportrar, naturligtvis har vi störst chans att bli ett FC Köpenhamn... Även om diskussionen är oväsentlig då danska regler är helt annorlunda än svenska.

Varför skulle Malmö inte kunna bli lika stora som FC Köpenhamn eller lika stora som Rosenborg en gång var?
Malmö kommer få 100 sköna miljoner varje år och en ny skithäftig arena. Känns knappast som om AIK skulle komma upp i de summorna.
Ni kan ha flest supportrar, tyvärr hjälper det inte er verkar det som. Malmö har de bästa supportrarna. Kolla bara mot Elfsborg.
Om ett par år när den nya arenan är såld och Anders Andersson gått till Liverpool som ny libero för 500 miljoner, eller det dubbla, så kommer vi bli näst bäst i Europa igen.
Citera
2007-04-10, 03:04
Medlem
Villons avatar
Jävlar i helvete vad det börjat tjatas i tråden under kvällen, ska det bli så varje gång AIK spelar?
Citera
2007-04-10, 04:15
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jävlar i helvete vad det börjat tjatas i tråden under kvällen, ska det bli så varje gång AIK spelar?
Varför måste folk fortsätta att lägga upp dessa ständiga smashlägen?

Aik Solna berör.
Citera
2007-04-10, 08:23
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Varför skulle Malmö inte kunna bli lika stora som FC Köpenhamn eller lika stora som Rosenborg en gång var?
Malmö kommer få 100 sköna miljoner varje år och en ny skithäftig arena. Känns knappast som om AIK skulle komma upp i de summorna.
Ni kan ha flest supportrar, tyvärr hjälper det inte er verkar det som. Malmö har de bästa supportrarna. Kolla bara mot Elfsborg.
Om ett par år när den nya arenan är såld och Anders Andersson gått till Liverpool som ny libero för 500 miljoner, eller det dubbla, så kommer vi bli näst bäst i Europa igen.

Du tänker på det avbrutna IMG avtalet? Lär inte komma några 100 mille per år till MFF eller sov du hela januari?

Fast så talar ju en kille som håller på ett lag vars största merit är en förlust...
Citera
2007-04-10, 10:03
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Du tänker på det avbrutna IMG avtalet? Lär inte komma några 100 mille per år till MFF eller sov du hela januari?

Fast så talar ju en kille som håller på ett lag vars största merit är en förlust...

Det är du som sovit. Man avbröt för att man kommer tjäna mer pengar än man fick från IMG. Pajas.

Ja, sen har vi ju vunnit allsvenskan 54 gånger fler än samtliga andra lag. TYP.
Citera
2007-04-10, 11:28
Medlem
Made of stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Årets sämsta domarinsats någonsin på Råsunda. Dryge skåningen Martin Ingvarsson, småfet dessutom, hade inte ett enda rätt domslut på hela matchen. AIK skulle haft två straffsparkar men den dryge skåningen vågade inte blåsa eftersom han då skulle ha fått stämpeln att han föll för publiktrycket och det verkar dessutom vara status bland domarkåren att våga att INTE blåsa straff för AIK. Att han också missade armbågen av Ari var ännu ett bevis på hur genomusel han är.

Ingvarsson är inte välkommen tillbaka till Råsunda någon gång, någonsin och det ska han också få veta på ett och annat sätt. Hans fru Lindas mobilnummer står exempelvis på hitta.se... det kan man ha riktigt kul med

Domarn var värdelös, vi skulle ha fått två straffar

Men jag är ändå jävligt besviken på Gnaget, på hemmaplan ska vi dominera. Men men det var ju bara första matchen i år, så man ska nog inte dömma ut dom än. Kom igen Gnaget!
Citera
2007-04-10, 11:48
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Edit: Du är ett stort fan av Down har jag märkt. Nästan så att jag kan börja acceptera dig.
Det ändå som är okej med dig då
Citera
2007-04-10, 12:01
Medlem
ubersantas avatar
Skall vi diskutera lite fotboll också?

Efter första omgångens matcher (med reservation för att ha missat Örebro-Gefle, och IFK-TFF, och att man inte kan dra för stora slutsatser efter en omgång) så känns det som om MFF och IFE var de enda lag som faktiskt spelade bra fotboll.

KFF spelade som vanligt KFF-fotboll, kan dock räcka en bit om inte ända fram - det hade ju varit dödsstöten för svensk fotboll tyvärr...

(Visst, jag har himmelsblåa ögon) Men det spelet MFF presterade i första 30 min mot IFE, med Junior som den offensiva kreatören, tyckte jag inte se från något annat lag i de övriga matcherna. Håller MFF det spelet - så är de nog favoriter till guldet.

Tyvärr har väl iff iff visat flertalet gånger att det inte är en fungerande lagmaskin i minsta motgång, hoppas det blir ändring på det i år.

Visst en omgång bara, men tycker ändå att den gav en viss fingervisning.
Citera
2007-04-10, 12:14
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Vart var det hög press? Jag såg då ingen hög press. Men vi kanske inte såg samma match? Men visst, klart man vinner för man nu "vet" hur man ska spöa AIK. Hög press. Det klara ju alla, lätt som en plätt.
Vi vet nog alla hur Kalmar spelar.
So?
Det avgörs på planen och inte hos någon idiot på Aftonbladet.
Kalmar pressade nada mer än något annat lag i Allsvenskan förra året, med undantaget Bajen.

Grattis till vinsten KFF. Och visst, ni ska be om ursäkt. För fotboll, det spelar ni inte.

haha. Alltid likadant när Kalmar har vunnit över ett Stockholmslag - denna gången av en lågpannad kretin tillika AIK:are.
Kalmar dominerade helt klart första halvlek och AIK förmådde inte att skapa några större chanser bortsett från några frisparkar.
Andra halvleken gjorde Kalmar det enda rätta - backa hem och kontrollera - och face it, vem skulle inte backa hem på Råsunda?

Men för att göra saken kort - KFF spelade mer fotboll än AIK igår. Mycket mer och de vann rättvist.
Citera
2007-04-10, 12:26
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
haha. Alltid likadant när Kalmar har vunnit över ett Stockholmslag - denna gången av en lågpannad kretin tillika AIK:are.
Kalmar dominerade helt klart första halvlek och AIK förmådde inte att skapa några större chanser bortsett från några frisparkar.
Andra halvleken gjorde Kalmar det enda rätta - backa hem och kontrollera - och face it, vem skulle inte backa hem på Råsunda?

Men för att göra saken kort - KFF spelade mer fotboll än AIK igår. Mycket mer och de vann rättvist.

AIK var värdelösa. Det har jag inte sagt något om. Och visst, många backar hem på Råsunda. Det säger väl enbart det mesta om vilken ryggrad svenska fotbollsklubbar har.
Och jo, ni borde be om ursäkt, för bra fotboll det spelar ni inte. Effektiv i AS men inte vacker eller bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in