2007-10-01, 22:40
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Kalmar har två lätta matcher framför sig och avslutar sedan mot ett AIK som kommer lägga sig direkt om DIF har guldchans.

Det kan du räkna med. Nu ska djif få smaka
Citera
2007-10-01, 22:59
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Det finns nog inget lag i Allsvenskan som slår Kalmar FF för tillfället. De är ohyggligt starka och har ett jävla självförtroende.

MFF spelade bra första 20 och tryckte tillbaka Kalmar, men efter något oförtjänta 1-0 gick luften ur MFF totalt. Där visade sig MFF:s stora svaghet — viljan och glöden slocknar snabbt vid motgång. Domaren hade en del knepiga domslut. Bland annat missade han en solklar utvisning på Ola Toivonen (som dock ändå blev utvisad till slut).
De sista 70 minuterna spelade KFF av matchen och rullade bollen förtjänstfullt inom laget. Segern var ohotad. Jag tror de tar dubbeln.

Om inte min TV visade fel så missade han en rätt solklar utvisning på Santin med. Känns som det kan ha en stor betydelse för framtida guldstriden att grabben slapp utvisningen.
Citera
2007-10-01, 23:06
Medlem
Ojojoj vilken trevlig kväll det här blev tillslut, så lätt, så odiskutabelt, så jävla lätt.

Idag var Blåvitt bäst på varenda position och ägde varenda centimeter utav Ullevis gräsmatta från början till slut, det var ett tag sedan det såg så bra ut överlag.

Kul att det äntligen släppte lite för Hysén som gjorde en riktigt bra 1:a halvlek och verkligen borde fått kröna matchen med ett mål, men det tar vi nästa gång.

Mycket positivt att Toivonen och Daniel A är avstängda på lördag också.

Hmm skall jag lägga in slutklämmen även idag...(?)

Nej jag avstår.
Citera
2007-10-01, 23:10
Medlem
Cruachans avatar
Domarna är fan köpta eller så är dom hemska skånehatare. Andra gången nu som sisteman blir nedragen och domaren friar. Trist. Hoppas att Blåvitt kan vinna över oss enkelt nu och att de tar hem guldet. Heja!
Citera
2007-10-01, 23:11
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Mycket positivt att Toivonen och Daniel A är avstängda på lördag också.
IFKs tur med avstängningar gör mig mörkrädd. Att ligga och flåsa i nacken är nog generellt bättre än att bli flåsad i nacken, speciellt med tanke på hur darrigt det sett ut tidigare i år men när nu IFK kommer till matcherna och bara hälften i motståndarlaget är ordinarie så vettefan. Skulle ju vara ett bra slut på skitåret 2007.

Citat:
Hmm skall jag lägga in slutklämmen även idag...(?)

Nej jag avstår.
Vi vet att du vill.
Citera
2007-10-01, 23:12
Medlem
Muskedunders avatar
Dagens bästa hördes precis på Kanal9.

Arne Hegerfors
"Och här är Hjalmar Jonsson, som har en väldigt fin vänsterfot"

Lite som att kalla Mats Rubarth nickstark eller Nicklas Skoog för löpvillig.

Ja jävlar. Malmö på lördag, någon?
Citera
2007-10-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
IFKs tur med avstängningar gör mig mörkrädd. Att ligga och flåsa i nacken är nog generellt bättre än att bli flåsad i nacken, speciellt med tanke på hur darrigt det sett ut tidigare i år men när nu IFK kommer till matcherna och bara hälften i motståndarlaget är ordinarie så vettefan. Skulle ju vara ett bra slut på skitåret 2007.

Ja det där är något nytt för oss i år, förr så har vi alltid haft den turen emot oss och själva saknat spelare i viktiga matcher, eller så har motståndarlagen precis fått tillbaka sina skadade/avstängda spelare lagom till mötet med oss, det är nytt och än så länge positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vi vet att du vill.

Om du bara visste
Citera
2007-10-01, 23:31
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ojojoj vilken trevlig kväll det här blev tillslut, så lätt, så odiskutabelt, så jävla lätt.

Idag var Blåvitt bäst på varenda position och ägde varenda centimeter utav Ullevis gräsmatta från början till slut, det var ett tag sedan det såg så bra ut överlag.

Kul att det äntligen släppte lite för Hysén som gjorde en riktigt bra 1:a halvlek och verkligen borde fått kröna matchen med ett mål, men det tar vi nästa gång.

Tror inte du ska dra allt för stora växlar av den här matchen. Det lag Bajen hade på banan och hur man agerade hade inte räckt till vinst över ett div. 2-gäng. Det intressanta i guldstriden blir hur ditt lag står sig mot Ulla-Bella och böcklingarna från Argentina - heja ifk!
Citera
2007-10-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Tror inte du ska dra allt för stora växlar av den här matchen. Det lag Bajen hade på banan och hur man agerade hade inte räckt till vinst över ett div. 2-gäng. Det intressanta i guldstriden blir hur ditt lag står sig mot Ulla-Bella och böcklingarna från Argentina - heja ifk!

Nej då det är ingen fara jag är pessimist ut i fingerspetsarna så det jag skrev innan gäller endast den nyss spelade matchen och har ingenting med fortsättningen att göra.
Citera
2007-10-01, 23:38
Bannlyst
Hoppas Göteborg vinner allsvenskan så guldet inte hamnar i Stockholm. Iofs det kvittar, Kalmar får också vinna, men de är så jävla tråkiga. Så, hoppas Göteborg vinner.
Citera
2007-10-01, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Tror inte du ska dra allt för stora växlar av den här matchen. Det lag Bajen hade på banan och hur man agerade hade inte räckt till vinst över ett div. 2-gäng.

Som vanligt alltså?

Nja. Hade nog trott Bajen om ett resultat ikväll faktiskt. Jävla konstig allsvenska i år.
Citera
2007-10-02, 00:10
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
Dagens bästa hördes precis på Kanal9.

Arne Hegerfors
"Och här är Hjalmar Jonsson, som har en väldigt fin vänsterfot"

Lite som att kalla Mats Rubarth nickstark eller Nicklas Skoog för löpvillig.

Nää, dagens bästa är Ragnars kommentar i den här artikeln, angående att han varit skadefri hela säsongen: - När man är back är man inte skadad, man skadar bara andra, skrattar islänningen. Grattis på namnsdagen Ragnar, för övrigt (10 minuter för sent). Allsvenskans bästa mittback, nu utan tvivel.

Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
Ja jävlar. Malmö på lördag, någon?

Kanske det.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in