2007-04-10, 12:27
  #1249
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Skall vi diskutera lite fotboll också?

Efter första omgångens matcher (med reservation för att ha missat Örebro-Gefle, och IFK-TFF, och att man inte kan dra för stora slutsatser efter en omgång) så känns det som om MFF och IFE var de enda lag som faktiskt spelade bra fotboll.

KFF spelade som vanligt KFF-fotboll, kan dock räcka en bit om inte ända fram - det hade ju varit dödsstöten för svensk fotboll tyvärr...

(Visst, jag har himmelsblåa ögon) Men det spelet MFF presterade i första 30 min mot IFE, med Junior som den offensiva kreatören, tyckte jag inte se från något annat lag i de övriga matcherna. Håller MFF det spelet - så är de nog favoriter till guldet.

Tyvärr har väl iff iff visat flertalet gånger att det inte är en fungerande lagmaskin i minsta motgång, hoppas det blir ändring på det i år.

Visst en omgång bara, men tycker ändå att den gav en viss fingervisning.


MFF's offensiv ser ruskigt vass ut. Gäller väl att kunna hålla ihop under hela säsongen så kan nog MFF bärga guldet.
Så länge ni slipper ha Theorin i backlinjen. Vilken sopa han var mot Elfsborg.
Citera
2007-04-10, 12:40
  #1250
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
AIK var värdelösa. Det har jag inte sagt något om. Och visst, många backar hem på Råsunda. Det säger väl enbart det mesta om vilken ryggrad svenska fotbollsklubbar har.
Och jo, ni borde be om ursäkt, för bra fotboll det spelar ni inte. Effektiv i AS men inte vacker eller bra.

Vid ett sådant resonemang finns det inte ett lag i Sverige som spelar bra fotboll.
Citera
2007-04-10, 12:42
  #1251
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
KFF spelade som vanligt KFF-fotboll, kan dock räcka en bit om inte ända fram - det hade ju varit dödsstöten för svensk fotboll tyvärr...
Jag såg förvisso inte matchen utan lyssnade på radio, och där, samt i ett flertal matchrapporter, antyddes att KFF spelade s.k positiv fotboll. Åtminstone i första halvlek.
Citera
2007-04-10, 13:01
  #1252
Medlem
actionbikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Jag såg förvisso inte matchen utan lyssnade på radio, och där, samt i ett flertal matchrapporter, antyddes att KFF spelade s.k positiv fotboll. Åtminstone i första halvlek.

Positiv fotboll i KFF mått mätt isf.

Nej, själv tror jag att Kalmar, som vanligt, placerar sig nånstans mitt i smeten Allsvenskan vilken tas hem av AIK.
Citera
2007-04-10, 13:02
  #1253
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Vid ett sådant resonemang finns det inte ett lag i Sverige som spelar bra fotboll.

Det gör det inte heller. Allsvenskan är... Allsvenskan.

- F.G
Citera
2007-04-10, 13:06
  #1254
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
MFF's offensiv ser ruskigt vass ut. Gäller väl att kunna hålla ihop under hela säsongen så kan nog MFF bärga guldet.
Så länge ni slipper ha Theorin i backlinjen. Vilken sopa han var mot Elfsborg.

Det är löjligt dåligt hur en backlinje tappar all säkerhet bara för att Dixon blev utbytt. Theorin saknar också självdistans eftersom han i intervjuer efter matchen sa att han var mycket nöjd med sitt inhopp. Jo man tackar ja, t.o.m. Åkeby sågade honom direkt efter matchen.

Å andra sidan, Kouakou och Theorin som nytt mittbackspar!
Citera
2007-04-10, 13:08
  #1255
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Samtidigt som du spyra galla på pk-ismen.
Jante och PK går hand i hand. Ibland tar du den lätta sidan när det andra tryter till. Men jag förlåter dig, då det inte kan vara lätt att hålla på DIF i Bromma.

Där har du fel. Djurgården dominerar kraftigt i "riktiga" Bromma, vilket inte ska förväxlas med alkiskvartarna kring Brommaplan, eller gråsossarnas tomtebolycka utåt Bromsten och Spånga. För övrigt lämnade jag Bromma för ca 20 år sedan och kommer inte att flytta tillbaka. Förort är förort, och Östermalm -- med Stadion ca 400 m bort -- är Östermalm.

"Jante-lagen" är ganska värdelös, visst. Men den har liksom ingen betydelse, annat än för folk som har misslyckats och behöver något att skylla på. Jag har aldrig stött på Jante-lagen i verkligheten, och har inte heller hört någon person jag känner prata om den. Det är någon sorts ursäkt för Linda Rosing-typer.

Så fort man hör någon snacka om "Jante-lagen" så vet man att det är en loser som vill förklara varför man floppat... det är så uttjatat, så meningslöst, och ooriginellt. Det är en kliché som inte betyder något.

- F.G
Citera
2007-04-10, 13:46
  #1256
Medlem
Upp till bevis Tony G, nu börjar livet igen efter en kall vinter. Vinner Bajen med fler än 1 mål så är vi "bäst i stan" redan efter första omgången. Vad tycker ni om det era jävla skadedjur?

För övrigt borde vi skänka Jeffrey till gnaget, ingen säsong är helt komplett utan turbulens i mäktiga gnaget. Tänk er dulee och jeffrey tillsammans i media mot aik och sverigescenen går ut med hotelser och telefonnummer. Drömma får man väl göra? Ja gnagare, aik berör till den grad att jag vill spy, nu vet ni det!


gais - Bajen 1-2 , satsa pengar och tacka mig senare ikväll.


Rocky - klart att du skulle bo i götet, hemvist för Sveriges mest förvirrade socialister och annat drägg. Jag blir verkligen ledsen över att bli kallad för "hormonstinn 15-åring" men till skillnad från dig är jag på plats när jag kan din jävla toffla som sitter hemma och masserar brudens fötter och smuttar på lådvin. Säg mig, frågar du om lov när du byter till svt/text eller ringer du polaren?. Jag VET att du vill byta vinet mot bärs och damen mot ett gäng smutsiga Bajare, tufft för dig men saknar man stake så gör man. Kalla dig inte för Bajare för det är du inte.
Citera
2007-04-10, 13:56
  #1257
Medlem
P3RK3L3s avatar
Jag tror faktiskt starkt på Hammarbys nya målis Kingson. Ett jävla klipp är vad det är och kommer säkert att sänka trygghet åt backlinjen. GAIS saknar erkända målgörare vilket ju Bajen faktiskt inte gör i.o.m. Paulinho.

Hjärnan säger: BAIS-Gajen 0-1 men hjärtat hoppas givetvis på det omvända...
Citera
2007-04-10, 14:05
  #1258
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Det är löjligt dåligt hur en backlinje tappar all säkerhet bara för att Dixon blev utbytt. Theorin saknar också självdistans eftersom han i intervjuer efter matchen sa att han var mycket nöjd med sitt inhopp. Jo man tackar ja, t.o.m. Åkeby sågade honom direkt efter matchen.

Å andra sidan, Kouakou och Theorin som nytt mittbackspar!


Har sett matchen i efterhand nu och känns som Theorin får oförtjänt mycket skit. Visst har han inte övertygat i träningsmatcherna och i lördags gjorde han bort sig vid kvitteringen. Men i det stora hela gör han en helt okej match och vinner i princip varenda nickduell när Elfsborg börja trycka på i andra halvlek.
Citera
2007-04-10, 14:49
  #1259
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Har sett matchen i efterhand nu och känns som Theorin får oförtjänt mycket skit. Visst har han inte övertygat i träningsmatcherna och i lördags gjorde han bort sig vid kvitteringen. Men i det stora hela gör han en helt okej match och vinner i princip varenda nickduell när Elfsborg börja trycka på i andra halvlek.

Jag har inte sett matchen igen, men jag minns bara att jag störde mig på backen med den blonda kalufsen.

Visst vann han nickdueller, men jag var nervös varje gång det var man mot man, eller när han skulle hitta rätt i positionspelet. Kändes inte alls tryggt med honom på plan tyvärr.

Iff Iff måste ha fler backalternativ, vi ska fan inte vara lika illa ställt där som landslaget
Citera
2007-04-10, 15:20
  #1260
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Jag har inte sett matchen igen, men jag minns bara att jag störde mig på backen med den blonda kalufsen.

Visst vann han nickdueller, men jag var nervös varje gång det var man mot man, eller när han skulle hitta rätt i positionspelet. Kändes inte alls tryggt med honom på plan tyvärr.

Iff Iff måste ha fler backalternativ, vi ska fan inte vara lika illa ställt där som landslaget

Järdler och Gabriel är ju inte direkt dåliga. Dock föredrar jag den uppställning som man började med mot Elfsborg men vid skador i backlinjen borde man sätta in Järdler eller Gabriel. Theorin ska helst sitta på läktaren. :P
Annars får man väl flytta ner Daniel.

Förresten så var Taco Anders grymt bra! Härligt att kommentatorerna påpekade hans briljanta teknik och passningsskicklighet. Lär ju spela i Liverpool nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in