2007-03-17, 17:19
Medlem
Satyricons avatar
Kalmar FF och Borås spelade 1-1 i dag. Borås ska tydligen ha spelat mycket med armbågarna och Anders Svensson ha varit t o m gnälligare än vanligt.
Citera
2007-03-17, 17:19
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polackjävel
Någon som vet hur man faktiskt får tag i dessa gratisbiljetter till AIK:s matcher?

Du ska inte ta 'feldgraus' ord för hårt. Någon gång per säsong får alla som är med i någon bostadsförening eller liknande gå billigare på en match. Det handlar alltså inte om tusentals fribiljetter i match efter match. Men nu vet du iaf var all AIKs publik kommer ifrån.
Citera
2007-03-17, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Kalmar FF och Borås spelade 1-1 i dag. Borås ska tydligen ha spelat mycket med armbågarna och Anders Svensson ha varit t o m gnälligare än vanligt.

Han kanske inte hade fått tag i några Tacos att äta före matchen.
Citera
2007-03-17, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Du ska inte ta 'feldgraus' ord för hårt. Någon gång per säsong får alla som är med i någon bostadsförening eller liknande gå billigare på en match. Det handlar alltså inte om tusentals fribiljetter i match efter match. Men nu vet du iaf var all AIKs publik kommer ifrån.

Jag tror det handlar om 10 biljetter per match. När UPC var matchvärd exempelvis, hade den utlottning på hemsidan, där fem personer vann två biljetter var. Kan tänka mig att det gäller alla företag som är matchvärdar.
Citera
2007-03-17, 17:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Hur många matcher har ni haft med över 20 000 åskådare de senaste fem åren? Hur många har AIK haft? Återkom när du har svaret.

AIK - 13 matcher med över 20 000 åskådare.
IFK - 9 matcher med över 20 000 åskådare.

Nu är det din tur att räkna, hur många matcher har ni haft med över 35 000 åskådare de senaste fem åren? Hur många har IFK haft? Återkom när du har svaret.

/feldgrau
Citera
2007-03-17, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
AIK - 13 matcher med över 20 000 åskådare.
IFK - 9 matcher med över 20 000 åskådare.
I rest my case. Ett bevis så gott som något att AIK är ett större publiklag än "bananerna i pyjamas"

Citat:
Nu är det din tur att räkna, hur många matcher har ni haft med över 35 000 åskådare de senaste fem åren? Hur många har IFK haft? Återkom när du har svaret.

/feldgrau

Det var inte det som det här handlade om. Det handlade om hur många matcher som AIK respektive Göteborg haft över 20 000 åskådare. Och förresten, IFK ICA har inte haft många matcher över 35 000. Om jag inte missminner mig har Örgryte varit hemmalag i flertalet av de matcher som ICA har gått över den siffran.
Citera
2007-03-17, 18:01
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
I rest my case. Ett bevis så gott som något att AIK är ett större publiklag än "bananerna i pyjamas"

Se nedan.

Citat:
Det var inte det som det här handlade om. Det handlade om hur många matcher som AIK respektive Göteborg haft över 20 000 åskådare. Och förresten, IFK ICA har inte haft många matcher över 35 000. Om jag inte missminner mig har Örgryte varit hemmalag i flertalet av de matcher som ICA har gått över den siffran.

Men nu handlar det om hur många matcher respektive lag har haft över 35 000 på läktarna. IFK Göteborg har stått som hemmalag i fyra sådana matcher de senaste fem åren. AIK har stått som hemmalag i en futtig sådan match de senaste fem åren.

I rest my case. Ett bevis så gott som något att IFK är ett större publiklag än laget som på 70 år bara tagit två SM-titlar.

/feldgrau
Citera
2007-03-17, 18:51
Medlem
the head honchos avatar
Nordicbets odds:

Best in Stockholm (Outrights)
Djurgårdens IF 1.90
AIK 2.00
Hammarby IF 8.00
Brommapojkarna 100.00

Här har alla AIKare något att runka åt, bara att lasta de pensionsfonden och de nästa 5 lönerna på AIK här va? SM-guldet är ju redan i hamn klart som fan att man blir bäst i Stockholm då också!

OBS, nej jag har inget eget intresse i att det går bra för Nordicbet även fast man kanske skulle kunna tro det...
Citera
2007-03-17, 22:05
Medlem
Satyricons avatar
Från Ekwalls blogg:

”AIK-Kalmar FF i första omgången måste betraktas som en toppmatch innan vi ens har en tabell.”
Citera
2007-03-17, 23:41
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Från Ekwalls blogg:

”AIK-Kalmar FF i första omgången måste betraktas som en toppmatch innan vi ens har en tabell.”

Tecken på bondsupporter:

Man läser och citerar Ekwallls blogg.

Citera
2007-03-17, 23:44
Medlem
Kalleos avatar
Årets första bortamatch mot IFK Göteborg kommer bli riktigt kul. Hur mycket folk uppskattar Glenn att det kommer till matchen?
Citera
2007-03-18, 01:40
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Helt uppenbart har du svårt att läsa. Du kanske missade att jag refererade både till AIK och till MFF? Men det är väl som vanligt att ni tror att det är just AIK som berör. Det är väl ingen hemlighet att MFF har en förmåga att sprida årskort för vinden till företag o s v (MFF hade väl publiksiffror på runt 7 000 förra året, trots 13 000 "sålda" årskort), likaså är det väl ingen hemlighet (utom för AIK:are då...) att AIK är ganska generösa med fribiljetter och rabatter.

Nästa gång du försöker leka Bror Duktig, testa att först läsa vad jag faktiskt skrivit.

/feldgrau

Du skrev "Frågan är dock varför IFK inte gör som MFF och AIK och kastar ut några tusen årskort/fribiljetter över företagen i stan."

Ger AIK bort årskort? Jag har ingen anning, men det har uppenbarligen du. Så fram med lite fakta nu då eller ska du fortsätta försöka bortförklara dig.
Berätta gärna mer om generositeten med fribiljetter och rabatter.

För att leka din lilla Bror Duktig så hade MFF 13 665 i snitt förra året. Känns som ditt lillebrorskomplex växer allt för mycket!

När vi ändå ska mäta penisar.
"* IFK hade väl för övrigt runt 2500-3000 på årets första träningsmatch mot Häcken, i en stad som är hälften så stor, så så jävla fantastiskt var inte 4000."

Vad tror du skulle ske om AIK mötte DIF eller HIF på försäsongen? 3-4 000?
Ett jävla derby och inte mer än 3 000 dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in