2009-03-29, 21:54
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Hehe okey. Omöjligt då med andra ord! Men om jag någon gång i mitt liv röntgar benet så skall jag lova att jag på något sätt kommer illustrera bilden för dig. Då får du helt enkelt lita på mig då jag antagligen inte kommer kunna ha den i skala 1:1 Finns INGEN som helst anledning till att jag skulle ljuga om längden på mina ben/kropp heller.

Be och få en röntgenplåt på ett av dina femur så skall jag sedan förklara hur du mäter upp det. Sedan skall jag säga dig om ditt lårben är för kort eller inte.
Senast redigerad av Arne Persson 2009-03-29 kl. 22:06.
Citera
2009-03-29, 21:55
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Inom EMG:n går man helt efter z-axeln samt 3,1415926 sigma..
Sigma är ju enbart en betäckning för en viss storhet. Det är många olika storheter man betecknar med sigma

Bland annat konduktivitet och ytspänning
Citera
2009-03-29, 21:56
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Be och få en röntenplåt på ett av dina femur så skall jag sedan förklara hur du mäter upp det. Sedan skall jag säga dig om ditt lårben är för kort eller inte.
hehe, okey! Går detta att fixa gratis tro?
Citera
2009-03-29, 22:07
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
hehe, okey! Går detta att fixa gratis tro?

Jag fixade på mina tricepsfästen mm och betalade ett läkarbesök.
Citera
2009-03-29, 22:09
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Sigma är ju enbart en betäckning för en viss storhet. Det är många olika storheter man betecknar med sigma

Bland annat konduktivitet och ytspänning

Vi brukar ha det som sannolikhetsbeteckning när vi utför 14C analyser.
Citera
2009-03-29, 22:13
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Vi brukar ha det som sannolikhetsbeteckning när vi utför 14C analyser.
Japp det kan man också ha! Närmare bestämt standardavvikelserna när man beräknar sannolikhetsfördelning. Har ingen aning om vad en 14C analys är dock xD Fast det är ju skitsamma.

Summa kardemumma: jag kommer fortsätta köra latsdrag framför huvudet!
Citera
2009-03-29, 22:18
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Japp det kan man också ha! Närmare bestämt standardavvikelserna när man beräknar sannolikhetsfördelning. Har ingen aning om vad en 14C analys är dock xD Fast det är ju skitsamma.

Och jag bägge delarna.
Citera
2009-05-13, 21:46
Medlem
Aziths avatar
Gammal tråd men jag frågar här så jag slipper starta en ny...
Hur långt ner ska man dra stången när man kör latsdrag framför ist för bakom nacken?
Citera
2009-05-13, 21:51
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:

Då tråden redan är bumpad kan jag passa på att nämna att 14C förmodligen står för Kol-14metoden. Ett sätt att räkna ut åldern på ett organiskt föremål genom att mäta mängden av denna radioaktiva isotop. Har för mig att halveringstiden ligger på ca 5700 år.
Citera
2009-05-13, 23:02
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Azith

Dra stången så långt ner så du fortfarande drar överarmarna in mot sidorna av kroppen. Går du längre kommer överarmarna vilja passera sidan av kroppen och röra sig bakåt. Det är inte i sig fel att göra så, men det blir mindre effektivt för lats, och i vissa utföranden ökad belastning/risk i rotatorcuffen.
Citera
2009-05-13, 23:22
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Då tråden redan är bumpad kan jag passa på att nämna att 14C förmodligen står för Kol-14metoden. Ett sätt att räkna ut åldern på ett organiskt föremål genom att mäta mängden av denna radioaktiva isotop. Har för mig att halveringstiden ligger på ca 5700 år.

Den metoden använder jag i min blivande avhandling....
Citera
2009-05-13, 23:27
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Jaha. Halveringstider är något av min specialitet, riktigt roligt och intressant! Har skrivit en guide i dopingdelen om det, sjukt kuligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in