2008-07-11, 00:55
Medlem
åtmisntonde så gör du inåt rotation i axln om du kör motbröstet och inte lutar dig bakåt utan sitter rak i ryggen,inåtrotation är en av lats viktigaste funktioner och som inte aktiveras om du drar stången bakom axelns rörelse axel för det är en utåt rotation.

att du inte sliter tungavikter på ledbroskets lanter och att lats får mest träning,så minskad risk för utslitniing plus mer effekt=bra?
Citera
2008-07-11, 08:30
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ond saft
den negativa fasen är inte så relevant i frågan....för mig,men du har kanske fler gobitar eller tips från byggar-etern...

tex att du kan börja träna seriöst
Citera
2008-07-11, 08:32
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Nån fördel med att titta upp mellan repsen?

Inget som skadar i alla fall. Det gör hon rutinmässigt även mot bröstet.
Citera
2008-07-11, 08:41
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
åtmisntonde så gör du inåt rotation i axln om du kör motbröstet och inte lutar dig bakåt utan sitter rak i ryggen,inåtrotation är en av lats viktigaste funktioner och som inte aktiveras om du drar stången bakom axelns rörelse axel för det är en utåt rotation.

att du inte sliter tungavikter på ledbroskets lanter och att lats får mest träning,så minskad risk för utslitniing plus mer effekt=bra?

Med ditt svammel kan man helt lägga ner all vettig styrketräning och helt gå över till puttinuttträning som inte sliter på ledbrosket. Lite Pilatesträning kanske? Eller lite BodyPump.....?

TILL ALLA HÄR!!! Kör för fan inte djupa knäböj, håll handlederna raka vid pressar och sist men inte minst kör ALDRIG latsdrag bakom nacken osv...!!!!!
Då stöter ni er med expertiiiisen....
Senast redigerad av Arne Persson 2008-07-11 kl. 09:26.
Citera
2008-07-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Med ditt svammel kan man helt lägga ner all vettig styrketräning och helt gå över till puttinuttträning som inte sliter på ledbrosket. Lite Pilatesträning kanske? Eller lite BodyPump.....?

TILL ALLA HÄR!!! Kör för fan inte djupa knäböj, håll handlederna raka vid pressar och sist men inte minst kör ALDRIG latsdrag bakom nacken ösv...!!!!!
arne du e ju en riktig liten retsticka :P
Citera
2008-07-11, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
arne du e ju en riktig liten retsticka :P

Citera
2008-07-11, 09:38
Medlem
Citat:

TILL ALLA HÄR!!! Kör för fan inte djupa knäböj, håll handlederna raka vid pressar och sist men inte minst kör ALDRIG latsdrag bakom nacken osv...!!!!!

jag har dragit 272 kilo i mark utan remmar när jag vägde 89kg,vad har dina häftiga muskler presterat? dessutom tävlat framgångsrikt i brasiliansk jiu jitsu och submissionwrestling så jag vet att mina muskler fungerar i verklighteten till skillnad från många "spegel-muskler"
Citera
2008-07-11, 10:47
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
jag har dragit 272 kilo i mark utan remmar när jag vägde 89kg,vad har dina häftiga muskler presterat? dessutom tävlat framgångsrikt i brasiliansk jiu jitsu och submissionwrestling så jag vet att mina muskler fungerar i verklighteten till skillnad från många "spegel-muskler"

Pga av pajat knä (två svåra luxationer) (karate och spjutkastning) så har jag bara kunnat dra tyngre vikter i kronlyft. 330 kg utan dragremmar såklart, endast 162,5 kg från marken eftersom knäet viker sig. Mitt bästa är nog 48 kg strikt i enarms scottcurl med hantel..... Kan forfarande sittrycka mm så smidigheten har jag inga problem med. Dessutom är mina muskler självklart kliniskt rena från steroider och annat dopingtrams.
Jag vet också att mina muskler fungerar utmärkt i verkligheten eftersom jag bl.a nästan dagligen installerar gym och det tar en del på krafterna att släpa gymmaskiner på flera hundra kilo, speciellt i trappor under ett antal timmar.
Ps. Har alltid satsat på funktionell styrka framför "spegelmuskler".
Citera
2008-07-11, 12:49
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Pga av pajat knä (två svåra luxationer) (karate och spjutkastning) så har jag bara kunnat dra tyngre vikter i kronlyft. 330 kg utan dragremmar såklart, endast 162,5 kg från marken eftersom knäet viker sig. Mitt bästa är nog 48 kg strikt i enarms scottcurl med hantel..... Kan forfarande sittrycka mm så smidigheten har jag inga problem med. Dessutom är mina muskler självklart kliniskt rena från steroider och annat dopingtrams.
Jag vet också att mina muskler fungerar utmärkt i verkligheten eftersom jag bl.a nästan dagligen installerar gym och det tar en del på krafterna att släpa gymmaskiner på flera hundra kilo, speciellt i trappor under ett antal timmar.
Ps. Har alltid satsat på funktionell styrka framför "spegelmuskler".

... Du är galen.
Citera
2008-07-11, 13:24
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Wow, det är riktigt imponerande mister.

Citat:
Pga av pajat knä (två svåra luxationer) (karate och spjutkastning) så har jag bara kunnat dra tyngre vikter i kronlyft.
Pajat knäna pga felträning?

I denna spänna-muskler contest så tycker jag båda är lika häftiga och starka. Ond Saft verkar välutbildad och kommer med vettiga instruktioner i många sammanhang.

Arne är påläst och kan mycket om saker och ting.

Svårt att välja, det står 1-1 just nu.
Citera
2008-07-11, 14:39
Medlem
Citat:
du snackar kilomillipounds?
Citera
2008-07-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
du snackar kilomillipounds?

svenska rikskilon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto