2015-01-03, 18:43
  #9217
Medlem
I år var första gången som jag i vuxen ålder sköt fyrverkerier.
Jag och sambon hade en budget på 1000kr och vi blev heltorsk, nästa år dubblar vi.

Köpte en raketsats från RP, Thors Hammer, 210 spänn, så jävla grym, köper den nog nästa år igen. Tror att det var någon på nyårsfesten som filmade, i så fall ska jag ladda upp klippen.
Raketerna steg högt högt upp på himlen och small riktigt ordentligt med stora effekter som verkligen bredde ut sig. 5 raketer, fem olika effekter, varje raket får 5/5, lätt värt 42:- styck, skulle kunna betalat mer för dem.

Sökte även efter RP´s omtalade 50mm kaskad bomber men fick inte tag i några, som kompensation köpte jag istället en 12-skotts 2" tårta ifrån RP, FREJA, 470g tror jag den låg på, alltså halva mängden krut per skott om man jämför.

Den imponerade inte lika mycket på mig som raketerna, den brann av väldigt fort, ganska liknande effekt som raketerna fast lägre och tunnare kändes det som, satsar på något annat nästa år. 300 spänn fick jag ge för den, tror att rek-priset var 499.
Freja från RP får 3/5 pga rabatten, skulle aldrig ge 500 spänn för den.

Fick även ett 3-pack Big Thunder utav säljaren, tyckte att det var rena skiten, tyckte att mina Monster Airbombs small på minst lika bra, för 4 spänn styck dessutom, Sveas airbombs var mycket prisvärda måste jag säga.

Rp´s Big Thunder får 1/5 från mig pga rek.priset 79:-

Sveas Monster airbomb får 5/5 mest för att de var billiga, men de small på bra med fina effekter för det priset.

Sökte även efter en utav RP´s mindre raketsatser men de hade inga så det fick bli 2st AllStars från hammargrens istället.

5st 25-grams raketer för 79:- tyckte jag kändes ganska prisvärt, steg lagom högt, small bra och med vackra effekter dessutom. 4/5 pga prishöjningen.

Fick även en SkyRocket ifrån Hanssons på köpet, den innehöll lite mer krut, men den både gick lägre och small lägre tycker jag, någon mindre krevad i grönt och rosa, ganska vek tycker jag. Hanssons SkyRocket 1/5

Köpte även en GoldBar ifrån Svea, tyckte den small på ganska bra med fina effekter, kreverade ganska lågt och lät rätt ordentligt, kostar den 99 spänn nästa år igen så blir det några sådana som får seriekopplas för den var ganska kort, men hade ett jäkla tempo, kändes mycket prisvärd.
Sveas Goldbar 5/5

Köpte även en Magnum ifrån Fyrverkerimästarna, 299 spänn, ska vara samma som kickoff?

Hade kollat en video på denna innan och tycker att den levde upp till mina förväntningar, vill dock minnas att kometerna var röda på videon men helt i silver i min vilket jag inte tyckte var lika fint.

Lite överaskande med tyst paus i mitten för de som inte sett videon (de tysta kometerna innan finalen) Hörde lite besvikelse ifrån publiken när kometerna kom sedan jubel när det började smälla igen.

Även kul med lite vinklade effekter, men hade velat ha lite mer pang pang för pengarna, tyckte ändå att den var ganska prisvärd.

Valde mellan Magnum och Advantage som jag tyckte verkade lite slö och enformig, dessutom 100spänn dyrare, det känns som att jag gjorde rätt val.
Fyrverkerimästarnas Magnum får 4/5 utav mig
Citera
2015-01-03, 22:02
  #9218
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Någon som hade Eldorado ?
Har dom ef ändrat något i tårtan från förregående år ?
Citera
2015-01-03, 22:06
  #9219
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Någon som hade Eldorado ?
Har dom ef ändrat något i tårtan från förregående år ?
Kolla min video så ser du eldorado. Förra sidan ligger den
Citera
2015-01-03, 22:15
  #9220
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Kolla min video så ser du eldorado. Förra sidan ligger den

Hum okej tycker det smälls rätt så bra bredvid också ?
Citera
2015-01-03, 22:25
  #9221
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Någon som hade Eldorado ?
Har dom ef ändrat något i tårtan från förregående år ?

Den är ändrad. I mitt tycke var den gamla bättre!
Citera
2015-01-03, 22:26
  #9222
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Den är ändrad. I mitt tycke var den gamla bättre!

Okej på vilket sätt då?
Tyckte också den såg annorlunda ut.
Citera
2015-01-03, 23:00
  #9223
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Det är kanske någon på forumet som undrar om 4" Mine från svea.
Slog till på nyårsafton innan dom stängde tänkte va fan kan väl testa 250 kr är inte hela världen.

Krutvikten ligger på ca 400 gram kan ha lite fel där.
Det small rejält när den gick upp i luften fina klara effekter.
Det som var negativt är att skotten kunde gått kanske 10 meter högre o hållt sig kvar lite längre.
Om jag skulle rekommendera den till nån annan ?
Vill man ha något som är lite extra kanske och om man har plats för det i sin budget så visst.
Var en grupp på kanske 20 pers som stod en liten bit bort blev rätt så imponerade då några gick fram frågade vad det var jag smällde för det var en duktig knall i den bröstvärmare.
Visst man kan få rätt många tändpunkter för 250kr.
Testa den en gång kan man iallafall göra helt klart. =)
Citera
2015-01-04, 22:13
  #9224
Medlem
SmileBacks avatar
Nu finns videon från fyrverkeritårtan Eldorado uppe på youtube
https://m.youtube.com/watch?v=78ryHFPwGi0
Den får en 10:a rakt igenom. Bara att det är en vinkeltårta gör den 100% prisvärd
En perfekt avslutning som exempel leder vidare till en mine?

Flower powern var även den extremt prisvärd
https://m.youtube.com/watch?v=mj8jq_nEjjw
Båda dessa är ett måste för er som ej testat, men rekommenderas även för alla andra också.
Fler videos kommer med tiden, men inte bara om fyrverkerier. Så håll gärna ögonen öppna och släng en prenumation
Citera
2015-01-04, 22:22
  #9225
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileBack
Nu finns videon från fyrverkeritårtan Eldorado uppe på youtube
https://m.youtube.com/watch?v=78ryHFPwGi0
Den får en 10:a rakt igenom. Bara att det är en vinkeltårta gör den 100% prisvärd
En perfekt avslutning som exempel leder vidare till en mine?

Flower powern var även den extremt prisvärd
https://m.youtube.com/watch?v=mj8jq_nEjjw
Båda dessa är ett måste för er som ej testat, men rekommenderas även för alla andra också.
Fler videos kommer med tiden, men inte bara om fyrverkerier. Så håll gärna ögonen öppna och släng en prenumation

Hade du några fler tårtor förutom dom två ?
hade Flower Power iår
Eldorado hade jag för två år sedan bägge är prisvärda.
Citera
2015-01-04, 22:26
  #9226
Medlem
SmileBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Hade du några fler tårtor förutom dom två ?
hade Flower Power iår
Eldorado hade jag för två år sedan bägge är prisvärda.
Hade shockwave, Monster och scorpion.
Film på Shockwave samt monster ligger ute på kanalen
Scorpion kommer nog snart
Citera
2015-01-04, 23:10
  #9227
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ja det finns det

Skål pyro860, här är första filmen som du kan njuta av Hade ju självklart hellre haft Diamonds x2, men eftersom jag köpte mina saker så sent fick jag nöja mig med en Diamonds och en Sapphires. Ändå hyfsat resultat!
http://youtu.be/aG_nNi_JM2I
Citera
2015-01-04, 23:17
  #9228
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Skål pyro860, här är första filmen som du kan njuta av Hade ju självklart hellre haft Diamonds x2, men eftersom jag köpte mina saker så sent fick jag nöja mig med en Diamonds och en Sapphires. Ändå hyfsat resultat!
http://youtu.be/aG_nNi_JM2I
Vad kostade de i videon?
379 per st eller? Blir garanterat nästa nyår samma som videon jävligt fett var det.
Videon fick mig o sakna nyår igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in