I år var första gången som jag i vuxen ålder sköt fyrverkerier.
Jag och sambon hade en budget på 1000kr och vi blev heltorsk, nästa år dubblar vi.
Köpte en raketsats från RP, Thors Hammer, 210 spänn, så jävla grym, köper den nog nästa år igen. Tror att det var någon på nyårsfesten som filmade, i så fall ska jag ladda upp klippen.
Raketerna steg högt högt upp på himlen och small riktigt ordentligt med stora effekter som verkligen bredde ut sig. 5 raketer, fem olika effekter, varje raket får 5/5, lätt värt 42:- styck, skulle kunna betalat mer för dem.
Sökte även efter RP´s omtalade 50mm kaskad bomber men fick inte tag i några, som kompensation köpte jag istället en 12-skotts 2" tårta ifrån RP, FREJA, 470g tror jag den låg på, alltså halva mängden krut per skott om man jämför.
Den imponerade inte lika mycket på mig som raketerna, den brann av väldigt fort, ganska liknande effekt som raketerna fast lägre och tunnare kändes det som, satsar på något annat nästa år. 300 spänn fick jag ge för den, tror att rek-priset var 499.
Freja från RP får 3/5 pga rabatten, skulle aldrig ge 500 spänn för den.
Fick även ett 3-pack Big Thunder utav säljaren, tyckte att det var rena skiten, tyckte att mina Monster Airbombs small på minst lika bra, för 4 spänn styck dessutom, Sveas airbombs var mycket prisvärda måste jag säga.
Rp´s Big Thunder får 1/5 från mig pga rek.priset 79:-
Sveas Monster airbomb får 5/5 mest för att de var billiga, men de small på bra med fina effekter för det priset.
Sökte även efter en utav RP´s mindre raketsatser men de hade inga så det fick bli 2st AllStars från hammargrens istället.
5st 25-grams raketer för 79:- tyckte jag kändes ganska prisvärt, steg lagom högt, small bra och med vackra effekter dessutom. 4/5 pga prishöjningen.
Fick även en SkyRocket ifrån Hanssons på köpet, den innehöll lite mer krut, men den både gick lägre och small lägre tycker jag, någon mindre krevad i grönt och rosa, ganska vek tycker jag. Hanssons SkyRocket 1/5
Köpte även en GoldBar ifrån Svea, tyckte den small på ganska bra med fina effekter, kreverade ganska lågt och lät rätt ordentligt, kostar den 99 spänn nästa år igen så blir det några sådana som får seriekopplas för den var ganska kort, men hade ett jäkla tempo, kändes mycket prisvärd.
Sveas Goldbar 5/5
Köpte även en Magnum ifrån Fyrverkerimästarna, 299 spänn, ska vara samma som kickoff?
Hade kollat en video på denna innan och tycker att den levde upp till mina förväntningar, vill dock minnas att kometerna var röda på videon men helt i silver i min vilket jag inte tyckte var lika fint.
Lite överaskande med tyst paus i mitten för de som inte sett videon (de tysta kometerna innan finalen) Hörde lite besvikelse ifrån publiken när kometerna kom sedan jubel när det började smälla igen.
Även kul med lite vinklade effekter, men hade velat ha lite mer pang pang för pengarna, tyckte ändå att den var ganska prisvärd.
Valde mellan Magnum och Advantage som jag tyckte verkade lite slö och enformig, dessutom 100spänn dyrare, det känns som att jag gjorde rätt val.
Fyrverkerimästarnas Magnum får 4/5 utav mig
Jag och sambon hade en budget på 1000kr och vi blev heltorsk, nästa år dubblar vi.
Köpte en raketsats från RP, Thors Hammer, 210 spänn, så jävla grym, köper den nog nästa år igen. Tror att det var någon på nyårsfesten som filmade, i så fall ska jag ladda upp klippen.
Raketerna steg högt högt upp på himlen och small riktigt ordentligt med stora effekter som verkligen bredde ut sig. 5 raketer, fem olika effekter, varje raket får 5/5, lätt värt 42:- styck, skulle kunna betalat mer för dem.
Sökte även efter RP´s omtalade 50mm kaskad bomber men fick inte tag i några, som kompensation köpte jag istället en 12-skotts 2" tårta ifrån RP, FREJA, 470g tror jag den låg på, alltså halva mängden krut per skott om man jämför.
Den imponerade inte lika mycket på mig som raketerna, den brann av väldigt fort, ganska liknande effekt som raketerna fast lägre och tunnare kändes det som, satsar på något annat nästa år. 300 spänn fick jag ge för den, tror att rek-priset var 499.
Freja från RP får 3/5 pga rabatten, skulle aldrig ge 500 spänn för den.
Fick även ett 3-pack Big Thunder utav säljaren, tyckte att det var rena skiten, tyckte att mina Monster Airbombs small på minst lika bra, för 4 spänn styck dessutom, Sveas airbombs var mycket prisvärda måste jag säga.
Rp´s Big Thunder får 1/5 från mig pga rek.priset 79:-
Sveas Monster airbomb får 5/5 mest för att de var billiga, men de small på bra med fina effekter för det priset.
Sökte även efter en utav RP´s mindre raketsatser men de hade inga så det fick bli 2st AllStars från hammargrens istället.
5st 25-grams raketer för 79:- tyckte jag kändes ganska prisvärt, steg lagom högt, small bra och med vackra effekter dessutom. 4/5 pga prishöjningen.
Fick även en SkyRocket ifrån Hanssons på köpet, den innehöll lite mer krut, men den både gick lägre och small lägre tycker jag, någon mindre krevad i grönt och rosa, ganska vek tycker jag. Hanssons SkyRocket 1/5
Köpte även en GoldBar ifrån Svea, tyckte den small på ganska bra med fina effekter, kreverade ganska lågt och lät rätt ordentligt, kostar den 99 spänn nästa år igen så blir det några sådana som får seriekopplas för den var ganska kort, men hade ett jäkla tempo, kändes mycket prisvärd.
Sveas Goldbar 5/5
Köpte även en Magnum ifrån Fyrverkerimästarna, 299 spänn, ska vara samma som kickoff?
Hade kollat en video på denna innan och tycker att den levde upp till mina förväntningar, vill dock minnas att kometerna var röda på videon men helt i silver i min vilket jag inte tyckte var lika fint.
Lite överaskande med tyst paus i mitten för de som inte sett videon (de tysta kometerna innan finalen) Hörde lite besvikelse ifrån publiken när kometerna kom sedan jubel när det började smälla igen.
Även kul med lite vinklade effekter, men hade velat ha lite mer pang pang för pengarna, tyckte ändå att den var ganska prisvärd.
Valde mellan Magnum och Advantage som jag tyckte verkade lite slö och enformig, dessutom 100spänn dyrare, det känns som att jag gjorde rätt val.
Fyrverkerimästarnas Magnum får 4/5 utav mig

Hade ju självklart hellre haft Diamonds x2, men eftersom jag köpte mina saker så sent fick jag nöja mig med en Diamonds och en Sapphires. Ändå hyfsat resultat!