2014-11-26, 21:57
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Är det inte helt enkelt flertalet 2", som så många andra aktörer redan börjat med?

Men jag håller helt klart med, det är inte rätt...

Nu tänker du nog på (cylinder tårtorna). Vi pratar om deras nya raketer med en "5"" shell på.
Citera
2014-11-26, 23:59
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Nu tänker du nog på (cylinder tårtorna). Vi pratar om deras nya raketer med en "5"" shell på.

Ajfan, missat dom. Låter ju onekligen märkligt, ja. Hahaha
Citera
2014-11-27, 00:38
Medlem
Citat:
Nu undra jag inte vem det var för, utan var den var? :P

Vad spelar de för roll vart den är när ändå inte allmänheten får komma dit?
Citera
2014-11-27, 00:41
Medlem
VemSaDets avatar
Ni som bor i Stockholm och vill köpa Royalparty produkter finns det i sollentuna.
Tur att man har en bra minne och komihåg namnet från förra nyårn.
http://mcshopen.se/vi-erbjuder/fyrverkerier.aspx

Kanske blir ett besök ditt om svea har för dyra grejer
Citera
2014-11-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Ni som bor i Stockholm och vill köpa Royalparty produkter finns det i sollentuna.
Tur att man har en bra minne och komihåg namnet från förra nyårn.
http://mcshopen.se/vi-erbjuder/fyrverkerier.aspx

Kanske blir ett besök ditt om svea har för dyra grejer

Är det inte roligare att köpa från Svea och få kvalitet?
Citera
2014-11-27, 01:03
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Är det inte roligare att köpa från Svea och få kvalitet?

Det är inget fel på kvalitéten i royals produkter överlag Däremot är det ju inte lika bra priser som i Billesholm i den där butiken, det är väl nackdelen.. Men kompromissa och ta det bästa från varje aktör är ju att föredra.
Citera
2014-11-27, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är inget fel på kvalitéten i royals produkter överlag Däremot är det ju inte lika bra priser som i Billesholm i den där butiken, det är väl nackdelen.. Men kompromissa och ta det bästa från varje aktör är ju att föredra.

Har kört Royalparty några gånger förr men missnöjd med knallarna i deras produkter samt överpris...
Visst att det finns någon enstaka tårta som e bra men det mesta e skit enligt mig....

Håller mig till Svea och får det jag e ute efter = Bra kvalitet bra knall och bra kvalitet
Citera
2014-11-27, 02:42
Medlem
Citat:
Vi pratar om deras nya raketer med en "5"" shell på.
Ni kan glömma att det finns några konsument raketer med 5" bomber på. Om vi bara "uppskattar" vikt på bomben i sig, så väger en 5" in på 800-1100gram i "normala fall" sen finns det ju extremfall på båda hållen, men hur man än väljer att se det så är bara själva effekten närmare minst 10 gånger max tillåten krutvikt...
B!

Edit
Nu vet jag inte vilka raketer det handlar om, men troligare är att det handlar om 5" raketer. med andra ord, 1-2" bomb, 3-4" raket.
/Edit
Citera
2014-11-27, 05:24
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Vad spelar de för roll vart den är när ändå inte allmänheten får komma dit?

För alla andra provskjutningar som har varit för ÅF vartenda år har även allmänheten blivit inbjuden till. Har svårt att se att snåla Svea skulle kört en provskjutning där det är förbjudet för allmänheten att komma och kolla.

Med ditt svar visar en sann Svea anda stora i käften och besserwisser.
Citera
2014-11-27, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Ni kan glömma att det finns några konsument raketer med 5" bomber på. Om vi bara "uppskattar" vikt på bomben i sig, så väger en 5" in på 800-1100gram i "normala fall" sen finns det ju extremfall på båda hållen, men hur man än väljer att se det så är bara själva effekten närmare minst 10 gånger max tillåten krutvikt...
B!

Edit
Nu vet jag inte vilka raketer det handlar om, men troligare är att det handlar om 5" raketer. med andra ord, 1-2" bomb, 3-4" raket.
/Edit

??? Skönt att du lägger tid på ett drygt svar utan att orka kolla vad vi menar. Är ju dessutom precis vad vi säger, fejk och fuffens
Citera
2014-11-27, 10:19
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Har kört Royalparty några gånger förr men missnöjd med knallarna i deras produkter samt överpris...
Visst att det finns någon enstaka tårta som e bra men det mesta e skit enligt mig....

Håller mig till Svea och får det jag e ute efter = Bra kvalitet bra knall och bra kvalitet

Jag säger tvärtom, handlade ALLTID från svea förr, då deras kvalité var superb och produkterna outstanding, liksom priserna inte var överdrivna. Blir nästan lika besviken varje år på svea, deras attityd, deras priser, och deras egoism. Jag gillar RP mer och mer, och hade massvis tårtor från dem förra året, och de var sjukt mycket bättre än jag förväntat mig. Visserligen betalar jag rätt så mycket lägre i pris än er andra för deras produkter, men att deras produkter överlag håller lägre kvalité än Svea, tycker jag inte alls stämmer. Om någon tar ockerpriser så är det svea.
Citera
2014-11-27, 12:46
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

Testa deras 2" (dom det står 85g netto på). Där snackar bi knall!
Men jag kan hålla med om att dom har vissa produkter som inte knallar så högt. Men i katalogen står där ungefärlig ljudstyrka. Big Salvo knallade på duktigt när vi hade den ett år. Och ska man jämföra med en motsvarsnde Svea-produkt så finns ingen liknande. Har Svea någon tårta med endast 2" á lika många skott som denna ens? :P

Sen har Svea vissa trevliga kampajer ibland och sådär. Därför ska man kompromishandla så man får det bästa från alla aktörer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in