2014-12-26, 19:34
Medlem
mrbooms avatar
Någon som kan kolla krutvikten på New Century som följt med i vissa Bauhaus boxar ?
Citera
2014-12-26, 19:37
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Någon som kan kolla krutvikten på New Century som följt med i vissa Bauhaus boxar ?

Lite OT: men på tal om bauhaus så tänkte jag köpa familjeväskan imorgon. Ska bannemej kolla innehållet innan jag går därifrån. Tror ni man kan klaga om en Menduza inte medföljer i och med att de står i annonsen?

För om menduza inte följer med kan jag lika gärna bara köpa magnum för 295 å spara de två hundralapparna till något annat.
Senast redigerad av Jubileumsbomben 2014-12-26 kl. 19:40.
Citera
2014-12-26, 19:52
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Av någon anledning gillar jag att ha mina pjäser hemma några dagar innan nyår.

Det är skitmysigt Lite som klappar under granen Och så vet man att man safeat nyåret såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Någon som vet hur det är med tårtor som har stubinen uppepå: kan man riva bort pappret för att slippa skräp utan att stubinen slinker med?

Det är nog ingen fara, stubinen går ju ner till et skott och har en pappskiva som håller skottet och den på plats.

Rekommenderar ännu en gång, nu när vi är på det ämnet, att man petar på alla skott i tårtorna innan uppskjutning på afton, vissa lägger tårtorna på sidan och ibland tillochmed upp och ner. Man vill ju inte ha rörsprängningar
Citera
2014-12-26, 19:53
Medlem
Någon som ska till Bauhaus som kan kolla om de svarta (nya?) Crackling zamba innehåller småkulor (dragon eggs) eller en klump?
Citera
2014-12-26, 20:02
Medlem
Så sjukt att de tar 499kr för bonnens 16 skotts monster
http://www.blocket.se/kristianstad/Excalibur_57966228.htm?ca=23&w=3
Citera
2014-12-26, 20:03
Medlem
Förstår inte varför ingen handlar XO satsen från harald nyborg? Har följt tråden några år men tror nog inte att jag sätt att någon har handlat den. Visst tråkigt med prishöjningarna men fortfarande helt okej. Handlade den tre år i rad så därför jag skippat den nu i två år men är fan sugen på den igen!
Citera
2014-12-26, 20:08
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Tror kanske jag börjar komma underfund med vad jag ska handla imorgon:

Woodstock 699 kr
Hammargrens tårta av något slag 350 kr ish
Victory Superstar 79 kr
Avantgarde 399 kr
Sleipner 299 kr

+ Lite diverse bomber och fontäner är tanken.

Då slutar nyår med 7 tårtor plus endel bomber osv. Vilket känns lagom. Överväger dock att byta ut avantgarde mot en Viper, men vågar man prova utan att ha någon aning?

EDIT: Verkar inte bli några fantastiska kampanjer på ÖB i år. Nu länkar dom själva till sitt sortiment av fyrverkerier.
Senast redigerad av Jubileumsbomben 2014-12-26 kl. 20:13.
Citera
2014-12-26, 20:13
Medlem
Någon som har video på Viper från Extremefireworks?
Citera
2014-12-26, 20:14
Medlem
Äntligen så har jag ''bestämt''mig vad jag ska köpa.
1st Tiger
1st 1001 night
1st Monster 19skott
2st After dark (Underskattad tårta)
10st 50mm bomb
6st 45mm kaskadbomb
1st 2pack 50 mm Rp

Det får räcka med detta, fast man är sugen på en Provence från haraldnyborg också...
Citera
2014-12-26, 20:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Tror kanske jag börjar komma underfund med vad jag ska handla imorgon:

Woodstock 699 kr
Hammargrens tårta av något slag 350 kr ish
Victory Superstar 79 kr
Avantgarde 399 kr
Sleipner 299 kr

+ Lite diverse bomber och fontäner är tanken.

Då slutar nyår med 7 tårtor plus endel bomber osv. Vilket känns lagom. Överväger dock att byta ut avantgarde mot en Viper, men vågar man prova utan att ha någon aning?

Det ser helt okej ut. Tycker inte Sleipner är så värst snygg på film iallafall, mycket vitt..

Svårt läge med Avantgarde/Viper, men Extremes produkter är bra iallafall, det är väl det enda råd du kan få av mig

Glöm inte köpa några Thunder Flash (och möjligen några knallraketer om du gillar skarpt tjut och go knall) också
Citera
2014-12-26, 20:25
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det ser helt okej ut. Tycker inte Sleipner är så värst snygg på film iallafall, mycket vitt..

Svårt läge med Avantgarde/Viper, men Extremes produkter är bra iallafall, det är väl det enda råd du kan få av mig

Glöm inte köpa några Thunder Flash (och möjligen några knallraketer om du gillar skarpt tjut och go knall) också

Haha sleipner är väl kanske inte helt spikad heller (jäklar vad jag velar). Tyckte den såg rätt fin ut men skrämmer mig att den bara är 18 mm. Därför kanske det blir thunderbird istället eller helt enkelt något annat beroende på vad jag hittar. Men måste stå på någonslags grund i priserna så jag inte kommer hem med ett tomt bankkonto imorgon

Thunder Flash blir det nog om det finns! Knallraketer får vi se
Citera
2014-12-26, 20:34
Medlem
Nalle-Brums avatar
Har lite blandade frågor här till den som är allmänt bevandrad i fyrverkerier och känner sig manad att svara:

Hur är Sveas fontäner är dem prisvärda? Är det dem i trion som är bäst eller san Fransisco?

Jag har inte hittat några lösa stora raketer att köpa någon som vet märke som säljer sådana som är värda att köpa?

Raketsatser/fyrverkerisatser i 200-400 kr klassen med mindre antal kraftfulla raketer snarare än många?

Förövrigt håller jag till i Göteborgsområdet så särskilda tips om bra försäljare där tas tacksamt emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in