2019-12-17, 23:08
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Är Hammargrens tårtor bra? Blir inte så impad av det jag sett på youtube men de kanske är bättre irl?

Jo, dom har kvalité både sett till knall och effekt. Men visst, det finns bättre och sämre

Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Jag hade velat se bilder från tillverkningen så att de verkligen kan backa upp att de är "handgjorda" och att Shells-en är välgjorda. Det är ju nämligen inte första gången Sven säger att något är "proffs-grejjer" av en ren händelse så är alla dyrare varor proffs.

Synd att det inte ingår någon "proffs-produkt" i storsäcken. Nu är det bara stor-"medel"-säcken

Nu är väl inte Sven jätteinsatt i just processen av fyrverkeritillverkning får jag en känsla av. Är lite tveksam till om dom är handrullade, men det är svårt att säga något om utan att vara involverad i tillverkningen. Förstår inte varför ni hakar upp er på shells hela tiden och utgår från att det inte skulle vara det. Ultimate Explosive (Chain Shell) har ju shells exempelvis, det ser man på formen. Visst, relativt ovanligt i konsumentpjäser får man väl förstås säga, men det förekommer lite här och var faktiskt
Citera
2019-12-17, 23:12
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jo, dom har kvalité både sett till knall och effekt. Men visst, det finns bättre och sämre

Nu är väl inte Sven jätteinsatt i just processen av fyrverkeritillverkning får jag en känsla av. Är lite tveksam till om dom är handrullade, men det är svårt att säga något om utan att vara involverad i tillverkningen. Förstår inte varför ni hakar upp er på shells hela tiden och utgår från att det inte skulle vara det. Ultimate Explosive (Chain Shell) har ju shells exempelvis, det ser man på formen. Visst, relativt ovanligt i konsumentpjäser får man väl förstås säga, men det förekommer lite här och var faktiskt

Har fått bekräftat från säker källa att det var äkta Shells i dem. Så jag backar från mitt påstående, däremot är jag fortfarande osäker på om prisbilden är den rätte.
Citera
2019-12-18, 11:35
Medlem
Pilsnerologs avatar
Aggeri och Acher har exakt samma mått, antal skott, diameter och krutvikt.

På Acher står det märkt EP-5002C, så antar att Aggeri är någon av de övriga i serien (A, B, D)

Alltså någon av dessa:

EP-5002A
https://www.youtube.com/watch?v=XJU5UBwdOBQ

EP-5002B
https://www.youtube.com/watch?v=QwE3Q7ELZCA

EP-5002D
https://www.youtube.com/watch?v=nPdoajuMsYo
Citera
2019-12-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
5st Iron Man kommer bli riktigt coolt, och det måste du filma.

Det var så lite!

Slår fortfarande ett slag för Knallhatten, han har ju trots allt Chaos på lager. Han kanske inte är sådär jätte överdrivet billig. Men ändå en 100 lapp per tårta, och du handlar ju en del. Så i det stora hela tjänar du ändå en slant. Men stödja ÖoB är inte helt fel det i heller

Hade också tänkt mig Be Happy men nu ändrade jag mig efter att ha sett den nya versionen. Förutom Iron Man - vilka tårtor med visslor och/eller snurror finns det? Tänker mig i prisklass <1000kr.

Btw, Harryb; du rek. i ett inlägg extremes småtårtor - är det Gold, Crackling, R8 och GT du tänker på då? Eller någon särskild av dom?
Senast redigerad av liuyang 2019-12-18 kl. 13:02.
Citera
2019-12-18, 13:46
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Hade också tänkt mig Be Happy men nu ändrade jag mig efter att ha sett den nya versionen. Förutom Iron Man - vilka tårtor med visslor och/eller snurror finns det? Tänker mig i prisklass <1000kr.

Btw, Harryb; du rek. i ett inlägg extremes småtårtor - är det Gold, Crackling, R8 och GT du tänker på då? Eller någon särskild av dom?

Gold och Crackling är nya för i år, så dom har jag ingen erfarenhet utav. Men R8 och GT är där ganska bra klös i
Citera
2019-12-18, 15:02
Medlem
tigerrakets avatar
Någon som varit ute hos Sven på premiären? Var lite sugen på Hammargrens i det lilla paketet, men frågan är ju om man kan få ett sådant om man står där 0800, eller om folk köar bra mycket tidigare
Citera
2019-12-18, 15:44
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Någon som varit ute hos Sven på premiären? Var lite sugen på Hammargrens i det lilla paketet, men frågan är ju om man kan få ett sådant om man står där 0800, eller om folk köar bra mycket tidigare
Får hoppas på att de flesta är på jobbet, jag hade tänkt åka ner och vara där lite innan 8 den 20nde. Hade inte varit roligt att komma dit och se en kö på över 30 pers en fredagmorgon
Citera
2019-12-18, 16:04
Medlem
Harrybs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Yerro
Får hoppas på att de flesta är på jobbet, jag hade tänkt åka ner och vara där lite innan 8 den 20nde. Hade inte varit roligt att komma dit och se en kö på över 30 pers en fredagmorgon

Tror det paketet kommer gå väldigt snabbt. Jag hade försökt vara där en halvtimme innan öppning!
Citera
2019-12-18, 18:20
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

Bland annat i Lagrange och Chateau du Grand Bos, Grand Cru Corton, Alsace, Charantes, Provence och Whispering Skies från Grand Cru/Hammargrens. Fireball/Soul Blaster från Hanssons/Fyrverkerimästarna. Royal Titanium Salute från danska Royal. Tror Kraftwerk från Hanssons/Fyrverkerimästarna också. Finns säkert i fler men här är några stycken Svea har lite i vissa tårtor med vet jag

R8 rekommenderar jag också, liten men bra. GT är typ samma historia men mer peonyeffekter medans R8 har mer hängande effekter
Citera
2019-12-18, 18:28
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Tror det paketet kommer gå väldigt snabbt. Jag hade försökt vara där en halvtimme innan öppning!
Tack för tipset, får försöka släpa mig ur sängen ännu tidigare då
Citera
2019-12-18, 19:47
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Aggeri och Acher har exakt samma mått, antal skott, diameter och krutvikt.

På Acher står det märkt EP-5002C, så antar att Aggeri är någon av de övriga i serien (A, B, D)

Alltså någon av dessa:

EP-5002A
https://www.youtube.com/watch?v=XJU5UBwdOBQ

EP-5002B
https://www.youtube.com/watch?v=QwE3Q7ELZCA

EP-5002D
https://www.youtube.com/watch?v=nPdoajuMsYo

Ja det verkar logiskt men det är visst mer komplicerat.
Finns tre fabriker med olika produkt nummer uppbyggnad:

Fabrik 1: XX-1234X här tillverkas pjäser med färdiga CE, klara för importören att ta hem.

I dom andra fabrikerna görs förändingar på färdiga pjäser (Kanga tex) eller helt egen komponerade pjäser av importören.

Fabrik 2: 12-3456
Fabrik 3: 1234

Har försökt att pressa 4verkeri med länkar till filmer på nyheterna men dessa vill 4verkeri filma själva för att filmerna ska bli så represantiva som möjligt för produkten.
Citera
2019-12-18, 20:00
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Ja det verkar logiskt men det är visst mer komplicerat.
Finns tre fabriker med olika produkt nummer uppbyggnad:

Fabrik 1: XX-1234X här tillverkas pjäser med färdiga CE, klara för importören att ta hem.

I dom andra fabrikerna görs förändingar på färdiga pjäser (Kanga tex) eller helt egen komponerade pjäser av importören.

Fabrik 2: 12-3456
Fabrik 3: 1234

Har försökt att pressa 4verkeri med länkar till filmer på nyheterna men dessa vill 4verkeri filma själva för att filmerna ska bli så represantiva som möjligt för produkten.

Där ser man! Tack för expertisen . Blir spännande att se resultatet, väntar fortfarande på en värdig ersättare till Tiger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in