2020-12-28, 23:52
Medlem
tigerrakets avatar
Jag försökte förra året skjuta lite airbombs. Klarade inte av att göra det hemma på tomten då jag skämdes. Tänkte om grannarna tittar ut och ser en vuxen man stå och skjuta airbomb och vara som ett barn på julafton.
Citera
2020-12-29, 00:27
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Jag försökte förra året skjuta lite airbombs. Klarade inte av att göra det hemma på tomten då jag skämdes. Tänkte om grannarna tittar ut och ser en vuxen man stå och skjuta airbomb och vara som ett barn på julafton.

Klart du skall unna dig lite sånt på dagen-D! Man måste ju få slöskjuta lite, bränna tumme och dofta visco. Jag skiter i allt som låter fram tills det brakar loss och sen har jag en låda 3” utanför dörren 🙌🏻
Citera
2020-12-29, 01:37
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Haha känner det samma, och jag hatar det då jag gillar att även skjuta smått
Citera
2020-12-29, 01:42
Medlem
Citat:

Ha ha, känner precis samma. Det kliar i fingrarna.
Citera
2020-12-29, 09:00
Medlem
Citat:

Haha, jag känner precis samma men brukar försöka strunta i det.
Tar med grabben ut som täckmantel 😬🙂

Fyrverkerioutlet i Jönköping hade igår förmiddag inte en Airbomb under 30mm kvar, sålt som smör.
Citera
2020-12-29, 09:48
Medlem
Har läst nu på forumet det säljs fyrverkerier vid nåt ställe som hette extreme elr nåt. Nån som vet något annat ställe också? Så har jag två ställen att välja på vill säga. Uppsala bor jag.
Citera
2020-12-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Har läst nu på forumet det säljs fyrverkerier vid nåt ställe som hette extreme elr nåt. Nån som vet något annat ställe också? Så har jag två ställen att välja på vill säga. Uppsala bor jag.

Sen skulle jag vilja veta öppettiderna också.. har sökt på google men hittar inte ett skit

Har tyvärr inte möjlighet att ta bil och åka runt och kolla!

Sorry för alla frågor..
Citera
2020-12-29, 10:01
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Extreme är ett fyrverkerimärke. Du tänker nog på Uppsala fyrverkeri som säljer extreme.
Citera
2020-12-29, 10:09
Medlem
Citat:
Extreme är ett fyrverkerimärke. Du tänker nog på Uppsala fyrverkeri som säljer extreme.

Haha okej! Tack, sökte nu på Uppsala fyrverkeri och hittade öppettiderna, tack till den andra killen också som tipsade om Uppsala fyrverkeri.
Citera
2020-12-29, 10:33
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Haha okej! Tack, sökte nu på Uppsala fyrverkeri och hittade öppettiderna, tack till den andra killen också som tipsade om Uppsala fyrverkeri.

Dom säljer Extreme, men har du tur finns där lite tårtor dom själv tagit in. Vet dock inte om detta var innan kravet på CE-märkning tillträdde. Så kolla utbudet noga
Citera
2020-12-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Jag hade beställt en massa Monster airbombs. Fick veta att jag inte kommer att få så många jag hade köpt från början :/

Detta är alltså från Uppsala. Stöld av fyrverkerier ifrån container.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/weRgRA/misstankta-fyrverkeritjuvar-korde-av-vagen

Dessa förbannade, billiga containerförvsringar blir vårt intresses död.

De ungdomar, som med oändligt sinande pyro-förråd bombar blåljuspersonal, medmänniskor byggnader osv har omöjligt råd att köpa en bomb extreme för att lägga på marken o skicka mot snuten. Det är stölderna som ligger bakom odågornas tillgång. Finns tillgången finns problembeteendena.

Jag tycker inte lagstiftningen hänger med. MSB måste klassa upp stöldbegärligheten hos 1.4 och 1.3 explosiver för att sätta. Mer press på försäljarna att ha bättre förvaringslösningar så stölderna kan undvikas.
Citera
2020-12-29, 11:07
Medlem
Citat:

Man kan köpa Svea och Festival fyrverkeri på följande platser i Uppsala.

Svea

Lunsens Livs | Västgötaresan 64 | 757 54 Uppsala

Pyroshop Bakir | Fyrislundsgatan 81 | 754 50 Uppsala

Pyroshop Bakir | Vaksala Fridhem 38 | 755 94 Uppsala

Festival

Festival Fyrverkeri
Råbyvägen 95
75460 UPPSALA

Restaurang Stenkakan
Stenhagavägen 200
75266 UPPSALA
Citera