2012-05-20, 23:46
Medlem
El.Bundys avatar
De intervjua Hazard nu på streamen men de pratar ju franska så fattar ej men de nämde manchester å chelsea

edit: på redcafe
Hazard: "Until I've signed the contract, I won't say where I'm going to play."
Senast redigerad av El.Bundy 2012-05-20 kl. 23:49.
Citera
2012-05-21, 00:24
Medlem
Speytos avatar
Riktigt kul att Montepellier lyckas ta hem guldet på sina minimala resurser. Har 13:e bästa budgeten i Frankrike och det säger väl allt. Klart man alltid uppskattar när en underdog vinner mot alla odds, är ju charmigt på sitt sätt. Tror dock inte dom kommer hålla uppe en liknande nivå, PSG tar nog hem det nästa säsong. PSG får däremot lira CL nästa säsong och det bör dom vara nöjda över trots allt, det var ju ändå ett tag sen sist.
Citera
2012-05-21, 00:29
Medlem
Kul att Montpellier fick vinna ligan , otroligt mäktigt att ett lag med så dåliga förutsättningar lyckas. Nu lär väl PSG vinna ligan 5 år i rad, skulle inte förvåna mig.
Citera
2012-05-21, 10:48
Medlem
DonDrapers avatar
"L'argent ne faisait pas le bonheur". Gött Montpellier.
Citera
2012-05-21, 12:58
Medlem
FabioAugustos avatar
Japp, det är stort med Montpellier. En välskött klubb som är fruktansvärt svår att ogilla. Nästan halva truppen är egna produkter, och många av dem har utan tvekan A-landslagspotential (framförallt Yanga-Mbiwa, Stambouli och Cabella). Galen president, klockren ekonomi, fungerande scouting (hela den här truppen har sammanlagt kostat €7,3 miljoner), sköna färger, en underdog är alltid uppskattat.

Lär dock få svårt i Champions League såvida de inte får behålla samtliga spelare, gör några riktigt bra värvningar och lyckas behålla samma flow som den här säsongen.

Auxerre, Caen, Dijon ur. Inga man kommer att sakna. Auxerres nedgång har varit på g och klubben skämde ut sig igår, Caen saknar spelfilosofi och Dijon är helt enkelt inte tillräckligt bra med undantag för några enskilt duktiga spelare. Det var mycket viktigare att Lorient, Sochaux och framförallt kära Nice fick stanna kvar. Snackas om att Puel ska bli tränare för de sistnämnda, trots en tung period i Lyon ser jag fram emot det. Tog ligatitel under sitt första år som huvudtränare (Monaco 2000), var högst delaktig i uppbyggnaden av såväl Monacos CL-succé som Lilles mer permanent tid i toppen och det känns som att han passar i Nice. Inga stjärnor som han riskerar att tappa kontrollen över. Anin är omöjlig att hålla i schack så om det skär sig där är det knappast Puels fel.
Citera
2012-05-22, 12:30
Medlem
Langsdales avatar
Kan någon i denna tråd berätta lite hur Debuchy har varit denna säsong?
Citera
2012-05-22, 13:10
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Kan någon i denna tråd berätta lite hur Debuchy har varit denna säsong?
En av ligans bästa ytterbackar. Min generella åsikt är att fransmännen överskattar honom lite, övriga underskattar honom. Kan nog göra ett gott jobb i startelvan i alla klubblag utom de absolut, absolut främsta. Tycker dock han är lite virrig i defensiven ibland. Anledningen till att fransmännen överskattar honom litegrann är på grund av hans fina landslagsmatch mot Tyskland samt att han alltid är synlig i anfallsspelet.
Citera
2012-05-22, 13:16
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
En av ligans bästa ytterbackar. Min generella åsikt är att fransmännen överskattar honom lite, övriga underskattar honom. Kan nog göra ett gott jobb i startelvan i alla klubblag utom de absolut, absolut främsta. Tycker dock han är lite virrig i defensiven ibland. Anledningen till att fransmännen överskattar honom litegrann är på grund av hans fina landslagsmatch mot Tyskland samt att han alltid är synlig i anfallsspelet.

Tack så mycket, ryktas som sagt att han snackar med Newcastle. Vore det en bra klubb för honom?
Citera
2012-05-22, 14:41
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Tack så mycket, ryktas som sagt att han snackar med Newcastle. Vore det en bra klubb för honom?
Absolut, han måste nog gå till en klubb av den storleken för att vara en helt säker startspelare. I en klubb i storleken Chelsea/Arsenal etc. (om vi ponerar att de haft haft sämre högerbackar) hade han klarat sig okej, kanske varit bland de svagaste i startelvan, men i en klubb som Newcastle hade han definitivt varit ordinarie. José Enriquebra, fast behövs kanske en inskolningsperiod.
Citera
2012-05-23, 22:31
Medlem
Har länge ansett att Franska ligan är en väldigt intressant liga med många härliga lirare. Har dock inte så bra koll på denna säsong och därför har jag lite frågor.

Vem har varit bäst utav Yann Mvila och Etienne Capoue? Vet att Capoue togs ut i årets lag på fotbollskanalen men Mvila är endå den det pratas mer om, så vem har varit bäst?

Hur har det gått för Marvin Martin? Som jag tyckte var grym senast jag såg honom..tror det var året innan.

Vem är bäst av Sakho, Yanga Mbiwa, Adennour och N´kolou? De två förstnämnda ryktas det mycket om medan de andra två verkar ha presterat bra i ligan men är inte lika omtalade. Men vem av dem är bäst och varför?

Vem har offensivt sätt, varit ligans bästa spelare efter Hazard? Utåg inte bara utifrån poäng utan vem som spelmässigt sätt imponerar mest.

Hur kommer Lille klara sig utan Hazard, Touluse utan Capoue och Rennes utan Mvila om de försvinner?
Citera
2012-05-23, 23:59
Medlem
FabioAugustos avatar
Vem har varit bäst utav Yann Mvila och Etienne Capoue? Vet att Capoue togs ut i årets lag på fotbollskanalen men Mvila är endå den det pratas mer om, så vem har varit bäst?

M'Vila är den bästa spelaren, men Capoue har presterat bättre än vad han har gjort under den här säsongen.

Hur har det gått för Marvin Martin? Som jag tyckte var grym senast jag såg honom..tror det var året innan.

Han är en av väldigt få som har varit godkända i Sochaux, hela laget har tokfloppat. Förväntar mig dock ett bättre spel än vad han visat upp under säsongen, oavsett lagkamraternas prestationer. I vissa matcher har han dock spelat mycket bra. Alltid bra i landslaget.

Vem är bäst av Sakho, Yanga Mbiwa, Adennour och N´kolou? De två förstnämnda ryktas det mycket om medan de andra två verkar ha presterat bra i ligan men är inte lika omtalade. Men vem av dem är bäst och varför?

Lite som med M'Vila/Capoue. Sakho är den bästa spelaren, men har haft en tyngre säsong. Svårt att skilja de tre andra åt, vill dock se Abdennour i ett annat lag (som inte är så defensivt inriktat) innan jag kan ge några garantier på att han verkligen är såhär bra.

Vem har offensivt sätt, varit ligans bästa spelare efter Hazard? Utåg inte bara utifrån poäng utan vem som spelmässigt sätt imponerar mest.

Nenê, Giroud och Lisandro López slåss om den titeln. Personligen tycker jag att López har visat en högre permanent klass under en längre tid, men många skulle nog säga Nenê eller Giroud efter den här säsongen. Ménez, Pastore, Rémy, Aubameyang, Valbuena (i typ den ordningen) utmanar. Även Gameiro när han är i form. Kan ha glömt ett par spelare.

Hur kommer Lille klara sig utan Hazard, Touluse utan Capoue och Rennes utan Mvila om de försvinner?

Lille och Rennes kommer att få tillräckligt med pengar för att värva 2-3 kvalitetsspelare. De kommer inte att kunna ersätta Hazard och M'Vila rakt av, utan de kommer att tvingas göra förändringar för att få till ett annat spel och på det sättet "ersätta" dem. Tror Lille kommer att få det klart jobbigast, jag överdriver inte när jag säger att Hazard avgör minst varannan match. Toulouse har Didot, Sissoko (grymt överskattad, men godkänd), Machado plus några yngre spelare till det centrala mittfältet, de kommer klara sig hyggligt. Inte ens säkert att Capoue lämnar. Rennes har också många alternativ. Känns dessutom mycket lättare att ersätta en defensiv mittfältare än en poängspelare i Ligue 1.
Senast redigerad av FabioAugusto 2012-05-24 kl. 00:02.
Citera
2012-05-24, 17:39
Medlem
FabioAugustos avatar
Det är ju mycket snack om Hazard nu, det roligaste folk verkar ha är att slänga billiga poänger omkring sig om att han en diva eller liknande. Ja, han kunde ha skött sin flytt till England snyggare, absolut. Mycket av de sakerna som har kommit fram är dock:

1. Agentsnack
2. Feltolkningar
3. Felöversättningar
4. Tidningsvinklingar

Tyvärr är ju tidningarna ute efter antal "klick" och fansen vill ha enkla saker att slänga ur sig ("jävla diva, den där Hazard"), hade journalister lagt ned tid på att verkligen gå igenom allting sakligt och korrekt (istället för att, I don't know, spendera en halv dag på en fullständigt meningslös presskonferens där en spelare berätter allting vi redan vet) så hade vi sluppit sådana här grejer.

(Jag tror det blir United, såvida inte City eller Chelsea gör några ändringar i sitt muntliga/skriftliga avtal som exempelvis garanterar mer speltid eller liknande)

E: Kollade igenom en sak, är det någon större spelare/profil i Premier League med en helt fläckfri bakgrund? Utan något mer eller mindre kontroversiellt? De enda jag kan komma på är ett par defensiva spelare.
Senast redigerad av FabioAugusto 2012-05-24 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in