2006-12-19, 19:21
Medlem
Vagabondens avatar
r det ingen som fljer franska ligan? Sjlv tycker jag den kan vara ganska intressant med stundtals kul fotboll.
Det gr inte s bra fr mitt lag (dock allt bttre) och de visas inte s mycket p TV...
Citera
2006-12-19, 19:27
Medlem
skinner5000s avatar
Franska ligan är ok men den tyska är bättre tycker jag.

Det jag inte gillar med den franska ligan är helt klart Lyons dominans. Säkert kul om man håller på dom. Men vafan, ligan är ju avgjord för länge sedan och då blir den inte lika intressant. Dessutom är det ganska stora skilnader mellan Lyon och resten. Lyon håller toppklass medans resten av lagen bara är medelmåttiga.
Citera
2006-12-19, 19:51
Medlem
Nisse76s avatar
Ser lite matcher nr jag (som nu) r hemma hos frldrarna som har Viasat Sport 1... Sg Lyon mot Lens igr, "seriefinal" (17 pongs gap?) dr Lyon vann borta med 4-0.

Tycker inte franska ligan r jtteintressant om jag ska vara rlig. Ngra f lag som bjuder p bra fotboll. Men det r ju kul att se hur det gr fr svenskarna.

Kllstrm fick spela ytteranfallare igr, klart misslyckat. Han har vl spelat kasst p den positionen frr, varfr fortstter trnaren stta honom dr nr det saknas anfallare? Tycker det borde finnas bttre alternativ n en ganska lngsam central mittfltare.
Citera
2006-12-19, 19:57
Medlem
Helle031s avatar
Som sagt, folk tycker inte att det är så kul när Lyon avgjort ligan efter 15(?) omgångar.
Vi får väl se om Svennis-Marseille är sant och om det inträffar så kanske dom kan ge Lyon lite konkurrens.
Citera
2006-12-20, 11:39
Medlem
P3RK3L3s avatar
Hller med vriga om att den knns rtt urvattnad nr allt bara r en kamp om 2:a-platsen. Vore dock intressant OM Svennis nsta ssong kunde ta OM till toppen igen och utmana Lyon OM han nu tar ver dOM.
Citera
2006-12-21, 00:07
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Hller med vriga om att den knns rtt urvattnad nr allt bara r en kamp om 2:a-platsen. Vore dock intressant OM Svennis nsta ssong kunde ta OM till toppen igen och utmana Lyon OM han nu tar ver dOM.

Hmm, bra pong. Helt klart trkigt att de r s verlgsna.
Lite varfr jag undrat varfr folk fljer skotska ligan, ungefr lika intressant.

Vet inte om jag vill se Marsielle bli bttre. Gillar inte dem. Hellre d Paris SG eller varfr inte mina grabbar i furstendmet? De gick ju lngt (andra plats i CL 2004).
Citera
2006-12-21, 00:09
Medlem
Slklubbarns avatar
Gillar varken Monaco, Marseille eller PSG. Att Lyon regerar passar mig bra. Lyon r en trevlig stad, dessutom.
Citera
2006-12-21, 00:13
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Gillar varken Monaco, Marseille eller PSG. Att Lyon regerar passar mig bra. Lyon r en trevlig stad, dessutom.

Lyon r ingen trevlig stad. Bergig och jvlig. Dessutom mste man kra igenom den p vg sderut. Smala, kurviga vgar med mycket ker.

Varfr gillar du inte Monaco? Helschyssta ju, 30 000 invnare, halva landet gr p matcherna. Det r inte illa pinkat.
Citera
2006-12-21, 00:15
Medlem
Slklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Lyon är ingen trevlig stad. Bergig och jävlig. Dessutom måste man köra igenom den på väg söderut. Smala, kurviga vägar med mycket köer.

Varför gillar du inte Monaco? Helschyssta ju, 30 000 invånare, halva landet går på matcherna. Det är inte illa pinkat.
Tycker det är nåt osmakligt över alla dom där små skatteflyktsminiländerna. Fast det är förstås kul att kolla på F1 där.

Och Marseille höll ju han Tapie på med. Och PSG är ju bara fascister.
Citera
2006-12-21, 00:23
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Tycker det r nt osmakligt ver alla dom dr sm skatteflyktsminilnderna. Fast det r frsts kul att kolla p F1 dr.
Nh, vem fan vill inte fly frn svenska skatter?
Dessutom r Monaco paradiset p jorden. Helt jvla fantastiskt land att vara i.

Citat:
Och Marseille hll ju han Tapie p med. Och PSG r ju bara fascister.
Vrre, de r rasister. Trkigt. Kunde de inte bara varit lite roligt nostalgiskt tokhger som Lazio? Inte hlla p med raser och trams.
Citera
2006-12-21, 00:33
Medlem
Femliters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Nh, vem fan vill inte fly frn svenska skatter?
Dessutom r Monaco paradiset p jorden. Helt jvla fantastiskt land att vara i.

Vrre, de r rasister. Trkigt. Kunde de inte bara varit lite roligt nostalgiskt tokhger som Lazio? Inte hlla p med raser och trams.

Har man vart i Paris s blir man ju lite fundersam ver hur dom kan ha s mycket rasism bland sina fans d Paris som stad har vdigt mycket invandare.
Citera
2006-12-21, 01:13
Medlem
P3RK3L3s avatar
Nu ska vi reda ut lite begrepp här;

PSG har flera supporterfraktioner varav endast en är öppet fascistisk, nämligen Boulogne Boys som håller till på läktaren Kop Boulogne. Det är väl ett par tusen pers, varav kanske 100-150 tillhör fraktionen Casual Firm Paris (inkl. yngre) som alltså utgör PSG:s firma. Det finns även fler undergrupper och alla är väl inte rasister men hela KB stinker av högerextremism. Har man problem med det ställer man sig inte där helt enkelt.

Mitt emot Kop Boulogne håller Tigris Mystic till samt ytterligare falanger som är opolitiska/antirasistiska som t.ex. Supras Auteuil, Lutece Falco och Authentiks för att inte nämna alla vanliga "icke-aktiva" fans som ju utgör bulken av supportrarna.

Det pågår ett ständigt krig mellan Boulognes casualfraktion och Tigris Mystic eftersom de bägge är våldsamma grabbar och står emot varandra politiskt.

Men av PSG:s totala antal fans är det alltså endast en minoritet som kan kallas rasister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in