2012-05-24, 17:50
Bannlyst
Jag har ocks en knsla av att det blir United. Vore roligast att se honom dr ocks (vet att jag inte r objektiv), men knns som ett stort "jaha" om han gr till city, medan i United blir han en av f stora namn s att sga. Ferguson brukar kunna det dr med att utveckla unga spelare ocks.
Citera
2012-05-28, 11:39
Medlem
Nu nr Auxerre kte ur, finns det ngra guldklimpar i laget som kommer lmna fr fortsatt spel i Ligue 1? Laget spelade trots allt CL fr 2 r sedan, man tycker ju (tminstone jag) att det av den anledningen br finnas ngon form av kompetens.
Citera
2012-05-28, 12:15
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Nu nr Auxerre kte ur, finns det ngra guldklimpar i laget som kommer lmna fr fortsatt spel i Ligue 1? Laget spelade trots allt CL fr 2 r sedan, man tycker ju (tminstone jag) att det av den anledningen br finnas ngon form av kompetens.
Alain Traor. Grym vnsterfot, bra spelsinne, genombrott i hstas, ftterna p jorden. Ndinga och Boly har potential, men r vl inte redo fr mer n startspelare i mittenlag/rotationsspelare i lagen precis under toppen. Finns ven en stor bra grupp tonringar som nnu inte etablerat sig i A-laget. Calvet och Haller framfrallt, nyckelspelare i ungdomslandslagen.

Mycket potential, inga spelare som r i nrheten av att vara frdiga med undantag fr Traor. Traor hade dock en tyngre vr, men var inte dlig p ngot stt. Ryktas om Newcastle och de strsta klubbarna i Frankrike, r vl ungefr hans niv.
Citera
2012-05-28, 22:03
Medlem
Efter mnga rs dtt fotbollsintresse brjar intresset vakna till liv igen och tnkte jag skulle flja fotbollen mer aktivt nsta ssong. Har inte alls hngt med dom senaste ren, i ngon liga bortsett frn att notera hur dligt det gr fr mitt svenska favoritlag. Men som sagt, tnkte brja flja europeisk fotboll igen och d var det sjlvklart att flja det som blev mitt favoritlag i Europa runt 2001/2002.

Men s ser man att dom blivit ett riktigt trkigt kpelag la Man City. Trkigt att PSG gtt den vgen, och alla man frsker prata fotboll tror att man intresserar sig fr dom tack vare senaste ret (ren?) och stjrnorna.
Citera
2012-05-28, 22:25
Medlem
FabioAugustos avatar
h, s lnge Chantme och Sakho r kvar i truppen finns fortfarande lite kthet i PSG. Det r bara att kra p.
Citera
2012-05-29, 15:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
h, s lnge Chantme och Sakho r kvar i truppen finns fortfarande lite kthet i PSG. Det r bara att kra p.

Dessutom r ju Menez fdd i ngon frort till Paris om jag minns rtt.
Citera
2012-06-10, 22:45
Medlem
FabioAugustos avatar
Tyst om Montpellier nufrtiden. Precis som det brukar vara. Montpellier kr inte p med ngvlten i ondan (frutom nr president Loulou ska snacka i tidningarna - d levereras klassiska citat hela tiden), utan jobbar s himla tyst, men s himla smart. De ska ocks ta det lugnt i sommar, om ingen lmnar (Giroud till Arsenal sgs det idag, jag vntar tills andra kllor n Al Jazeera kommer med det) lr det nog bara anlnda en vnsterytter (Nices Mounier?) och en reserv till Giroud (Angers' Charbonnier?). I det sammanhanget r det kul att notera att Montpellier allts bara hade en enda anfallare (Giroud) under hela vren. Hyggligt riskabel taktik (ven om Utaka/Camara kan spela anfallare s r de nd kantspelare) som dock gick rtt bra.

De kommer f det jobbigt nsta r. Klarar knappast av bde ligan och Champions League, inte med den hr truppen. Den r bra, jvligt bra, med deras mtt mtt, men inte fr att spela tv matcher i veckan.

Frhoppningsvis jobbar marknadsavdelningen bra nu. Att fixa riktigt schyssta sponsoravtal r helt avgrande fr klubbens framtid i toppen. Det r ohllbart att ligga i toppen med deras ekonomi, det ska inte g att "verprestera" srskilt lnge. Framfrallt inte om ngra av spetsspelarna lmnar inom ett r.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Dessutom r ju Menez fdd i ngon frort till Paris om jag minns rtt.
Absolut, dessutom r Sakho och Douchez ur-PSG:are, ven personer som Gameiro, Camara, Arola och Bahebeck r fdda i/runt om Paris. Det finns en hel del Paris i PSG.
Citera
2012-07-11, 14:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Franska ligan i TV4 till hsten. TV4 Sport, TV4 Sport Extra men ven matcher i TV4 ska det bli.
http://www.resume.se/nyheter/media/2...n-visas-i-tv4/

Ska man anta att det r gardering fr Zlatan till PSG.
Citera
2012-07-11, 16:00
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Franska ligan i TV4 till hsten. TV4 Sport, TV4 Sport Extra men ven matcher i TV4 ska det bli.

Vet du ifall Viasat fortfarande kommer snda tv matcher i veckan?
Citera
2012-07-11, 16:01
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Fy fan.

TV4 borde hlla sig borta frn sport och greja med Let's Dance & dylikt skit. Det mrkte man ju inte minst nyligen efter att ha sett deras EM-sndningar... Nr frsta halvlek r slut blir det en 8-minuters paus direkt och sen tillbaka till studion fr att prata i kanske 5 minuter och sen en paus igen... Jag menar vad i helvete? Nu hade i och fr sig Viasat misshandlat Ligue 1 lite grann ocks nr allt de egentligen gjorde var att "bumpa" fr det i PL-studion precis innan den slutar och krt ngon "trailer/reklam"...

TV4 Sport Xtra r ett riktigt skmt till kanal. Varfr startar man en "XTRA" kanal nr det knappt snds ngon sport verhuvudtaget p TV4 SPORT. Jag hoppas verkligen att en del matcher snds i TV4 Sport men det knns som en utopi...

Visserligen str det shr i artikeln men jag r tveksam p om de faktiskt lgger upp det p s vis.
Citat:
TV4 Sport blir frn och med i hst huvudkanalen fr den franska hgstaligan, Ligue 1. Det blir upp till fem matcher per helg, vissa matcher visas ven i TV4 Sport Xtra i HD.

Nu kanske jag spyr ur mig lite fr mycket galla men det var verkligen inga trevliga nyheter... Vi fr vl se vad som hnder.
Senast redigerad av schlafhund 2012-07-11 kl. 16:03.
Citera
2012-07-11, 17:22
Medlem
svulles avatar
I och med att Ligue 1 hamnar i TV4 Sport s torde ju Serie A-intresset d ut allt mer fr Svensson.
Citera
2012-07-11, 21:02
Medlem
Hur skulle Paris Saint Germains trupp skulle se ut nu ifall de hade sin bsta trupp p planen (med de nya inkpta spelarna)? Med lavezzi och gnget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in