2004-01-17, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silvertejp
Om det inte var roligt, varför kan jag inte sluta skratta?

Ooooh, Selbstmord låter nästan som en riktigt arg MLO:are. Nu ska jag singla slant om tråden flyttas till Humor, Off Topic eller stannar kvar. Delbstmord, se det som att det vredgade kaos gud får bestämma

*singlar*

Ok, den stannar här. Kan väl vara kul med lite humor här också, antar jag
Citera
2004-01-17, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Selbstmord

Anton LaVey's "Satanism" är inget annat än självömkan och egoism.

Nja det har inslag av både filosofi och magi också. Jag är visserligen inte ren LaVeyan men har mina rötter där så... Visst handlar det om självömkan och egoism också.

Citat:
Tacka vettja ren och brutal dyrkan av besten och dess horn, åtrån och det vredgade kaosets gud, låt honom andas genom dig, släpp in honom, underkasta dig hans vilja...

Vad gör dig då annorlunda mot en muslim? Vet du vad "Islam" betyder?

Och visst låter det som en arg MLO medlem...

Frågan är varför du bemödar dig med att komma hit om du inte har för avsikt att diskutera med oss. Du "föraktar" ju trots allt oss alla här. Det enda jag kan se är att du är sur och vill göra oss sura eller att du vill att vi ska öppna våra ögon so to speak ("låt honom andas genom dig, släpp in honom, underkasta dig hans vilja...") och då blir det misstänkt likt inlägg av vissa kristna som vill predika sin tro. Predikar du för oss?
Citera
2004-01-17, 21:23
Medlem
Selbstmords avatar
Du missade visst stolpskottet längre upp i tråden? Den börjar med "Se: Sarkasm..."
Citera
2004-01-17, 21:57
Bannlyst
Citat:
Du missade visst stolpskottet längre upp i tråden? Den börjar med "Se: Sarkasm..."

Vi är inte bara självömkande egoister, vi saknar också förmågan att förstå sarkasm
Citera
2004-01-17, 22:46
Avslutad
Citat:
Detta var ett tämligen icke roligt försök att smutskasta både LaVey ideologin och dårarna som faktiskt dödar och offrar folk...

Hm... Det var meningen ovan som fick mig att undra även om rubriken löd "Se: Sarkasm..." Jag missuppfattade det hela helt enkelt :P

Dock så förstår jag inte varför det skrevs. Det är knappast produktivt eller en "eye opener" bara för att någon smutskastar ens val av religion/filosofi (hur man nu vill se det). Som satanist är man nog alldeles för van vid det tror jag.
Citera
2004-01-18, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Ahlm
Hm... Det var meningen ovan som fick mig att undra även om rubriken löd "Se: Sarkasm..." Jag missuppfattade det hela helt enkelt :P

Dock så förstår jag inte varför det skrevs. Det är knappast produktivt eller en "eye opener" bara för att någon smutskastar ens val av religion/filosofi (hur man nu vill se det). Som satanist är man nog alldeles för van vid det tror jag.

Ser inget sarkastiskt i inlägget såvida det inte skrevs av någon som känner sig hoppad på tårna personligen.

Annars så är sådana där inpass bara ett roande inslag i tillvaron seriöst, man vet själv var man står liksom..
Citera
2004-01-18, 10:02
Medlem
Selbstmords avatar
Poängen med denna tråd var att informera er om att det finns dårar som är beredda att döda er för att ni förstör allt vad Satanismens onda namn är (ironiskt som fan, men ändå seriöst )
Citera
2004-01-18, 12:21
Bannlyst
Citat:
Poängen med denna tråd var att informera er om att det finns dårar som är beredda att döda er för att ni förstör allt vad Satanismens onda namn är (ironiskt som fan, men ändå seriöst )

Poängen är att det borde vara skottpengar på den "onda" satanismens försvarare, jobbigare typer finns inte.
Dom vet inte vad dom sysslar med och ibland befinner dom sig till höger om kristen extremhöger i sin iver att försvara dualismens onda värderingar.
Poängen med att inte ta avstånd från det "onda" eller rättare sagt att inte ta ställning för/mot är att ondska är en högst subjektiv värdering - fråga de kristna amerikanska abortmotståndarna som bombar abortklinker och dödar både gynläkare och patienter för att försvara livets helighet.
Citera
2004-01-18, 12:22
Avslutad
Citat:

Hm... Då skulla man ju vara rädd för allt och alla. Då skulle vänterpartister vara rädda för varenda extrem kommunist och för högerfolk. Högerfolk skulle hela tiden vara rädda för extremt vänsterfolk. Kristna skulle hela tiden vara rädda för satanisterna. De konservativa svenskarna skulle hela tiden vara rädda för Islams inflytande i Sverige. Satanister skulle hela tiden vara rädda för den kristna högern (som om de fick makten inte skulle dra sig för nya häxprocesser). Jag tror inte att man fungerar så om man inte är psykiskt sjuk. Man måste väl för bövelen våga stå för vad man tycker även om man vet att andra inte gillar det. Inte fan går det att vara alla till lags. jag är ju tom en av de få satanisterna (som inte är ONA eller MLO sympatisörer) som accepterar dem som satanister då mitt enda mått på vem som är satanist är att han/hon har en filosofi/rleigion som bygger på Satan. Satan som myt, levande varelse eller annat betyder väldigt lite. Fast det aknske är det som är problemet då att man måste vara på ett visst sätt för att vara satanist. Tillräckligt "ond"...
Citera
2004-01-18, 12:42
Medlem
Selbstmords avatar
Skillnaden är att hela strukturen vad häller djävulsdyrkan är; allvar, inga tomma hot eller sånt skit, rent och brutalt allvar, den som lyckas genomföra det mest obskyra och/eller morbida, spelar ingen roll om du åker fast (se: Greven), så länge du massakrerar någon totalt, helt utan egentlig anledning (vilket kan beskrivas som ganska obskyrt)
Citera
2004-01-18, 12:59
Bannlyst
Citat:
Skillnaden är att hela strukturen vad häller djävulsdyrkan är; allvar, inga tomma hot eller sånt skit, rent och brutalt allvar, den som lyckas genomföra det mest obskyra och/eller morbida, spelar ingen roll om du åker fast (se: Greven), så länge du massakrerar någon totalt, helt utan egentlig anledning (vilket kan beskrivas som ganska obskyrt)

Och vad skiljer deras mentalitet från kristna vandalers?
Svar; ingenting.

För övrig så är dessa pseudokristna människor ett lätt offer för en satanist som skriver egoist och inte tvärtom.
Varför?
Har med styrka, insikt och magiska koncept att göra.

Hur vet jag?
Har blivit utsatt för hot från stollar av båda sidor vid ett par tillfällen, det värsta som händer är att dom irriterar.
Citera
2004-01-22, 02:45
Medlem
FFFs avatar
Du som skrev första inlägget, är du på något sätt representativ för Selbstmord Services eller Watain?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in