Jag måste skriva ett inlägg här, även om det är 3 år senare, annars får jag skapa en ny tråd
Jag gillar väl inte att säga att jag ingår i någon ism etc utan försöker bara vara en så bra människa som möjligt.
Jag ska nog dra lite saker först.
Jag är osäker på om det finns något gott eller ondt i världen, det är en moral skapad av människan, självklart kan vi såra andra människor, men om det är en ond sak vet jag inte, därför att vi är alla i grunden en biprodukt av universums skapelse.
Jag själv gillar kommunismen som politisk idiologi då den handlar om ett klasslöst samhälle där staten äger allt för att varje individ ska ha det lika, först då tror jag vi kan bli kvitt fattigdommem.
Jag är dock väldigt liberal och tror på mig själv, eftersom att det i grunden inte finns någon moral kan bara jag själv bestämma vad jag ska tycka, tänka, ta för droger, äta vad jag vill.. ja ni hajar, dock ser jag inget fel i att folk påpekar deras syn på mitt liv, att ge råd och säga är inget fel, jag har dock rätten att säga nej.
Jag är även ateist och tror att det inte finns någon högre makt, allt är random event på grund av ja vad som nu skapade universum.
Så, Jag gillar satanismen som en filosofiskt tänkande, att du som individ är din egen (förlust av bättre ord.. gud) och bestämmer själv hur du ska leva ditt liv, det är okej att göra vad som helst sålänge man inte skadar någon annan, om det så är sexuellt etc dock tror jag på att hjälpa andra människor för en bättre värld, men kan jag kalla mig satanist då jag har det som filosofisk bakgrund bland andra filosofer, och går det ihopp med att jag är det viktiga, om det för mig är viktigt att hjälpa andra.
Eftersom att jag själv bestämmer måste ju endå allt jag gör,säger, tänker vara okej sålänge jag inte skadar andra?
Eller bryter min logik någonstans, Jag är osäker på om jag kan vara allt detta, Fast endå en bra människa.
Ja det är intressant tycker jag, dom flesta blir dock rädda när jag säger att jag gillar satanism som filosofisk tanke.
Caesar