2012-11-13, 12:05
Medlem
siggesatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
ibland är det onda andliga mörkret svårt, för magnus.
och Jesus träder in då han behöver det, och lättar på
bördorna, så det blir en stunds vila.

Gud Herre Jesus Kristus, älskar alla människor, och även
dig, du som läser detta.

låt mig få hjälpa dig, säger Gud ibland.

han vill hjälpa även dig <3

detta är min bön för er allihop :

Gud Herren Jesus Kristus. hjälp dessa identiteter till
att vända sig till dig, på det sätt som du behöver, Jesus
hör denna bön, den viskas, den talas, den skriks ut
från ett sargat inre, och det är dig Jesus, enligt ursprunget,
som vi bedjer till. tack Gud för att du kanske ger bönesvar <3

Issa Jesus,
lärjungen magnus.

får väll knåpa ihop en bön till dig i så fall.
en aningen ortodox ur satanisk synvinkel men en som kanske får dig och känna dig lite olustig i vad du just gjort... here goes
hail Satan, Lucifer den som upplyser människor från dumhet.
upplys även denna individ, även om han inte förtjänar det, så han kan komma till insikt att förlusten av evigt liv inte betyder något den dagen han viker hädan!
han ska falla i glömska. och en void utan tid ska vara hans belöning liksom alla människors belöning men även det spelar ingen roll för dom döda!
för då tiden inte har existens berättigande för dom döda så upphör begreppet evighet att gälla!
men inte ens det spelar någon roll.
Senast redigerad av siggesatan 2012-11-13 kl. 12:12.
Citera
2012-11-13, 12:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggesatan
får väll knåpa ihop en bön till dig i så fall.
en aningen ortodox ur satanisk synvinkel men en som kanske får dig och känna dig lite olustig i vad du just gjort... here goes

Ett voodoo-gängkrig. Vad skall det leda till?
Citera
2012-11-13, 12:22
Medlem
siggesatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ett voodoo-gängkrig. Vad skall det leda till?
vi får väll se men ämnet i tråden heter ju i ok för sig "min satanism" då kan ju någon tycka att det är tämeligen osmakligt, om inte helt jävla offtopic att vräka ur sig kristna böner. utan att det får någon motprestation från någon satanist's håll!

jag kan bara fråga dig IssaJesus. hur många gånger har du sett mig gå offtopic i forum där kristna skriver av sig?
om dom nu inte vill ställa frågot till oliktänkande. där dom undrar varför vi har olika ståndpunkter från just dom...
Senast redigerad av siggesatan 2012-11-13 kl. 12:50.
Citera
2012-11-13, 12:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
vi får väll se men ämnet i tråden heter ju i ok för sig "min satanism" då kan ju någon tycka att det är tämeligen osmakligt, om inte helt jävla offtopic att vräka ur sig kristna böner. utan att det får någon motprestation från någon satanist's håll!

Om jag minns rätt, då var du positiv till 'logik'.

Om nu olika religions/religions-liknande falanger mantra-mässar: "Jesus lives" .... "RAmen" ..... "Hell Satan Lucifer" .... eller "Harry karisma" till sina respektiva 'gudar'/anti-'gudar' i förhoppningen om att dessa 'gudar'/icke-'gudar' skall ge oppositionen viss mental kompetens .....

.... är detta 'logisk' (för inte att glömma: Etisk) ?
Citera
2012-11-13, 13:43
Medlem
Citat:

Om nu olika religions/religions-liknande falanger mantra-mässar: "Jesus lives" .... "RAmen" ..... "Hell Satan Lucifer" .... eller "Harry karisma" till sina respektiva 'gudar'/anti-'gudar' i förhoppningen om att dessa 'gudar'/icke-'gudar' skall ge oppositionen viss mental kompetens .....

Att man säger att Satan Lucifer ger en "mental kompetens" är för att man uppmanas att tänka själv, agera själv och ifrågasätta istället för att blint acceptera, följa det som står i en bok eller någon annan säger.
Senast redigerad av Wintersin 2012-11-13 kl. 13:47.
Citera
2012-11-13, 13:55
Medlem
BlackJewels avatar
x 20

bamse behöver inte heller honung, inte vatten och inte ett vitten
Citera
2012-11-13, 14:00
Medlem
siggesatans avatar
Citat:

nope inte mer logiskt än att virituelt spotta någon i ansiktet!
så den fyller nog sitt menade syfte ialla fall från min sida!
kan ju bara tala för mig själv då!
Citera
2012-11-13, 14:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wintersin
Att man säger att Satan Lucifer ger en "mental kompetens" är för att man uppmanas att tänka själv, agera själv och ifrågasätta istället för att blint acceptera, följa det som står i en bok eller någon annan säger.

Vänligen ta min satan-'biografi' här: https://www.flashback.org/sp40331343 med i betraktelsen.
Citera
2012-11-13, 14:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
nope inte mer logiskt än att virituelt spotta någon i ansiktet! så den fyller nog sitt menade syfte ialla fall från min sida! kan ju bara tala för mig själv då!

Jag har .... mytologi-symbolisk .... en del sympati för gnosticismen, demiurg-teologin och generell anti-fascism. Jag anser inte att dessa positioner gynnas av primitiva svart/vita åtgärder.
Citera
2012-11-13, 14:10
Medlem
Citat:
Vänligen ta min satan-'biografi' här: https://www.flashback.org/sp40331343 med i betraktelsen.

Tror du att man identiferar sig med den Satan som finns i bibeln så är du dum i huvudet, ursäkta ordvalet. LaVey folk gör det, eftersom det är häftigt.
Citera
2012-11-13, 14:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wintersin
Tror du att man identiferar sig med den Satan som finns i bibeln så är du dum i huvudet, ursäkta ordvalet. LaVey folk gör det, eftersom det är häftigt.

Om det inte är bibelns 'Satan' som refereras till, vems 'Satan' är det då? Finns det flera?

Eller är det bara en lek med ord såsom att bonde-korporationens produktions- och marknads-förings strategi EGENTLIGEN är identisk med Freja/Freya.

Varför använda ett symbol, som är motsatt det man vill symbolisera.
Citera
2012-11-13, 14:22
Medlem
Citat:
Om det inte är bibelns 'Satan' som refereras till, vems 'Satan' är det då? Finns det flera?

Eller är det bara en lek med ord såsom att bonde-korporationens produktions- och marknads-förings strategi EGENTLIGEN är identisk med Freja/Freya.

Varför använda ett symbol, som är motsatt det man vill symbolisera.

Bibeln är inte den enda heliga skrift som släppts.
Alla heliga skrifter har en motståndare, en fiende, någon som inte vill böja sig. Döp honom till Loke, Satan, Surt, Set, Melek-Taus eller vad du vill! Namnet är irrelevant.
Medans det goda i människan, välvilja, kärlek och såvidare har blivit förkroppsligade i Gudaform som Freja, Oden, Horus listan tar inte slut! Det det handlar om är vad som strömmar ur dem.. Alltså, motstånd, sökandet efter det dolda, kunskapen om jaget/självet!
För kristna finns Gud, det är den som spelar "roll" för mig, är listan på Gudar/motståndare/frigörare lång.

Visst, det är "eran" Satan man identiferar sig med - men man söker sig bortom den sanning om Honom som står i bibeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in