2011-01-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slapstick
Fyfan... Känner mig lite småskyldig när jag ser filmen faktiskt, fast inte riktigt samma situation. Satt och körde i vänsterfilen efter en omkörning i ca 120km/h på väg hem efter jul och såg en bil hyfsat långt framför som åkte märkbart långsammare. Kollade backspegeln och tyckte det såg tomt ut bakåt, så jag låg kvar i vänsterfilen. Tänkte att jag ändå snart skulle göra ännu en omkörning och iddes inte byta fil.

Hade legat i vänsterfilen i någon minut när jag plötsligt hör ett ilsket bröööl från högerfilen när en sänkt 740, antingen bonnatrimmad eller med trasigt avgassystem, vrålade förbi. Hade på nåt sätt missat honom helt och han såg inte speciellt imponerad ut av min körning.
Bönder i 740 förtjänar ingen respekt så du gjorde helt rätt i att inte släppa om den i vänsterfilen.
Citera
2011-01-01, 23:32
Medlem
DeanYoungbloods avatar
Alla som håller hastigheten
Citera
2011-01-02, 22:18
Medlem
Mr Wrongs avatar
Så här års irriteras jag mest av folk som blinkar med helljuset innan de kör om.
Citera
2011-01-13, 16:23
Medlem
Gullegubbens avatar
Som utlandssvensk irriteras jag vid mina Sverigebesök oftast av förare som kör om långtradare så sakta på 2+1-vägar att jag inte hinner köra om också. En annan irriterande sak är folk som på landsvägar i stort sett stannar innan de svänger av, antagligen för att de tycker att det är obehagligt när bilen kränger lite. I Stockholmstrafiken är det irriterande med lokala förare som inte släpper in mig i rätt fil när jag har lagt mig i fel fil.
Citera
2011-01-14, 12:44
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
I Stockholmstrafiken är det irriterande med lokala förare som inte släpper in mig i rätt fil när jag har lagt mig i fel fil.
Som boende i Stockholmsregionen sen flera år tillbaka kan man i och för sig tycka att det är irriterande med alla "utsocknes" som ligger i fel fil och försöker ta sig in i rätt fill, men ännu mera irriterande är alla stockhomlare som medvetet lägger sig i fel fil och tränger sig in i rätt fil längre fram bara för att vinna en eller två billängder i rusningstrafiiken.
Citera
2011-01-17, 03:56
Medlem
Bergsmyntans avatar
Det mest jävligaste betéende i trafiken är folk som ska envisas med att stressa sig fram till sitt mål med vilka medel som hellst. Ett exempel är när 2 filer går ihop till en fil. Plötsligt kommer någon och pressar sig förbi alla bilar och klarar sig på håret ifrån att smälla. En gång när detta hände mig så kom det en jävel som körde om bilarna bakom mig i en jäkla fart. När han skulle köra om mig flyttade jag mig inte en meter för att skapa plats. Detta resulterade i att båda vänster-hjulen låg utanför asfalten och drog upp massa damm. Han var även nära på att hamna i diket. Sånnahär situatuiner brukar oftast resultera i att föraren som stressar sig fram tillslut hamnar vid ett rödljus eller folk som kör i laglig hastighet.
Citera
2011-01-17, 04:25
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Mest irriterande i trafiken är alla idioter som omotiverat kör runt med gulgök...
Citera
2011-01-17, 05:47
Medlem
Busstids avatar
Folk som inte kan hålla rätt hastighet när det är backigt. Folk som pendlar 100 -> 75 -> 100 är så sjukt irriterande.
Citera
2011-01-17, 13:02
Medlem
spookyspooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsmyntan
Det mest jävligaste betéende i trafiken är folk som ska envisas med att stressa sig fram till sitt mål med vilka medel som hellst. Ett exempel är när 2 filer går ihop till en fil. Plötsligt kommer någon och pressar sig förbi alla bilar och klarar sig på håret ifrån att smälla. En gång när detta hände mig så kom det en jävel som körde om bilarna bakom mig i en jäkla fart. När han skulle köra om mig flyttade jag mig inte en meter för att skapa plats. Detta resulterade i att båda vänster-hjulen låg utanför asfalten och drog upp massa damm. Han var även nära på att hamna i diket. Sånnahär situatuiner brukar oftast resultera i att föraren som stressar sig fram tillslut hamnar vid ett rödljus eller folk som kör i laglig hastighet.

Håller med dig. Dessa situationer ser jag nästan varje dag. I somras var det en kvinna som skulle om ledet jag körde i, hon brände om fort som fan så hon skulle hinna innan 2 filer blev till 1 fil. Men hon fastnade mellan en bettongsugga och en lastbil.
Citera
2011-01-17, 13:30
Medlem
nevads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsmyntan
Ni är båda idioter.
Citera
2011-01-17, 13:43
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
Mest irriterande i trafiken är alla idioter som omotiverat kör runt med gulgök...
Det vore värre om dom hade skära elefanter. Sorry, jag förstår inte vad en gul gök är för nåt ;-)
Citera
2011-01-24, 23:13
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Som boende i Stockholmsregionen sen flera år tillbaka kan man i och för sig tycka att det är irriterande med alla "utsocknes" som ligger i fel fil och försöker ta sig in i rätt fill, men ännu mera irriterande är alla stockhomlare som medvetet lägger sig i fel fil och tränger sig in i rätt fil längre fram bara för att vinna en eller två billängder i rusningstrafiiken.

Äh, det är väl bra att man utnyttjar båda filerna så mycket som möjligt. En del fåntrattar köar i en fil ända tillbaka till korsningen före. Jag byter så sent jag kan även när jag vet att jag ska byta fil. Däremot brukar jag inte byta från rätt fil till fel fil och sedan tillbaka till rätt fil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in