2011-07-14, 23:46
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackboxen
Jag stör mig så förbannat mycket på alla j*vla vägsniglar, ni som har den exakta hastigheten för vägen, kommer det en ny hastighet så tvärnitar ni ner till just den.

Inte så roligt att sitta bakom en kärring när dom bromsar i nedförsbackar, när man kommer med 60 ton och ska ladda inför nästa backe..
Håll avstånd och hastighet så slipper du det problemet. Om jag får hela backspegeln full av lastbilsgrill så kan du ge dig fan på att jag sänker hastigheten nerför och drar på uppför.
Citera
2011-07-15, 10:09
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Håll avstånd och hastighet så slipper du det problemet. Om jag får hela backspegeln full av lastbilsgrill så kan du ge dig fan på att jag sänker hastigheten nerför och drar på uppför.
Varför ska jag hålla hastigheten? jag accelererar inte upp till 80 på minuten om du tror det, tar snarare 10 minuter..
Jo det är ju jävligt enkelt att hålla avståndet, då jag helst undviker att bromsar uppför. den som bromsar in framför mig uppför, får ett grillavtryck i arslet..

men bara så du vet så förlorar man så mycket fart eller "energi" i en backe, att man absolut skiter fullständigt i om det är 40 nedför..
Citera
2011-07-15, 11:18
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Varför ska jag hålla hastigheten? jag accelererar inte upp till 80 på minuten om du tror det, tar snarare 10 minuter..
Jo det är ju jävligt enkelt att hålla avståndet, då jag helst undviker att bromsar uppför. den som bromsar in framför mig uppför, får ett grillavtryck i arslet..

men bara så du vet så förlorar man så mycket fart eller "energi" i en backe, att man absolut skiter fullständigt i om det är 40 nedför..
Begriper du inte det ska du fan inte ha körkort! Om det är begränsat till 80 km/h och du kör i 90 km/h så kommer du givetvis ifatt trafik. Håller du 80 km/h och ett anständigt avstånd så får du mindre problem.
Jag kommer även fortsättningsvis stoppa upp den jävla råolje-Fittipaldi som envisas med att lägga 60 ton strax bakom min stötfångare i varenda nedförsbacke.
Citera
2011-07-15, 11:36
Medlem
blowns avatar
Citat:
Begriper du inte det ska du fan inte ha körkort! Om det är begränsat till 80 km/h och du kör i 90 km/h så kommer du givetvis ifatt trafik. Håller du 80 km/h och ett anständigt avstånd så får du mindre problem.
Jag kommer även fortsättningsvis stoppa upp den jävla råolje-Fittipaldi som envisas med att lägga 60 ton strax bakom min stötfångare i varenda nedförsbacke.

Tänk på miljön!
Citera
2011-07-15, 11:46
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Tänk på miljön!
Det är ju det jag gör! Min närmiljö vill jag hålla ren från lastbilar.
Citera
2011-07-15, 12:41
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Men gasa på då för i helvete! och tänk på miljön!
Citera
2011-07-15, 12:52
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Men gasa på då för i helvete! och tänk på miljön!
Tror du har fattat lite fel. Enligt miljömuppar och annan forskning tänker man på miljön om man sänker hastigheten, men du kanske har andra uppgifter? Ge mig bara en rimlig anledning till varför jag skulle överskrida begränsad hastighet bara för att jag har en lastbilsjävel i häcken. Har du så bråttom till McDonalds eller?
Citera
2011-07-15, 12:57
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Tror du har fattat lite fel. Enligt miljömuppar och annan forskning tänker man på miljön om man sänker hastigheten, men du kanske har andra uppgifter? Ge mig bara en rimlig anledning till varför jag skulle överskrida begränsad hastighet bara för att jag har en lastbilsjävel i häcken. Har du så bråttom till McDonalds eller?
Men så du menar att jag spar bränsle om jag sänker hastigheten i uppförsbackarna?

En anledning till det är att det blir ett bättre flyt på vägen (brukar vara jordens kö bakom mig) dvs snabbare ner blir ju snabbare upp, resulterar i att det blir ett bättre flyt och rytm i trafiken, och att mindre risk för idiotiska omkörningar som vissa får för sig..
Senast redigerad av blackboxen 2011-07-15 kl. 13:01.
Citera
2011-07-15, 13:08
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Men så du menar att jag spar bränsle om jag sänker hastigheten i uppförsbackarna?

En anledning till det är att det blir ett bättre flyt på vägen (brukar vara jordens kö bakom mig) dvs snabbare ner blir ju snabbare upp.
Nej, inte alls. Det är min "belöning" till dig för att du prompt skulle ligga på bögavstånd innan. Håller du ett schysst avstånd så hjälper jag gärna till med att hålla undan lite innan det går uppför så att du kan "ta sats", men om du absolut ska försöka att knuffa mig framåt så kommer jag i stället göra vad jag kan för att du ska få gå ner på låg etta i backen.
Citera
2011-07-15, 13:12
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Nej, inte alls. Det är min "belöning" till dig för att du prompt skulle ligga på bögavstånd innan. Håller du ett schysst avstånd så hjälper jag gärna till med att hålla undan lite innan det går uppför så att du kan "ta sats", men om du absolut ska försöka att knuffa mig framåt så kommer jag i stället göra vad jag kan för att du ska få gå ner på låg etta i backen.
Jag försöker hålla avstånd till bilarna framför så gott det går.. Nu vet inte jag om du har åkt på E4 från Sundsvall till gävle eller tvärtom? Vägen är inte som mellan Gävle-Stockholm..
Citera
2011-07-15, 20:32
Medlem
Citat:
Jag försöker hålla avstånd till bilarna framför så gott det går.. Nu vet inte jag om du har åkt på E4 från Sundsvall till gävle eller tvärtom? Vägen är inte som mellan Gävle-Stockholm..

Ähh, där nere är det ju rena rama flatmarken.
Kom upp till norr och kör istället, här finns det backar så det räcker och blir över.
Men visst är det irriterande med dom som tvingar en att sakta in i uppförs, särskilt som man vet att om man tappar för mkt så blir man stillastående (vintertid). Då är det bara att invänta hjälpen med grus.
Citera
2011-07-16, 12:13
Medlem
Scenario.
Man kör på motorväg i typ 120km/h i högerfil ,man ser i backspegeln typ 500 meter bak en ensam bil som närmar sig så sakta i vänsterfil. Man blir knappt omkörd med typ 5km/h så den glider sakta förbi en.
Och så ska den in precis framför en med en lucka på typ 5-10 meter fast det inte kommer några fler bilar bakom den på vänsterfil.
Varför gör folk så???
Ännu värre är när de har kommit förbi, saktar ner framför så man får köra om dem igen :-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in