2025-10-11, 16:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Idioter som du som tar flera minuter på sig att passera en biljävel för ni ligger i 0.5kmh snabbare än bilen ni ska om är 700 ggr mer irriterande. Va fan ska ni ens om för när ni knappt kör snabbare själva?
När den här situationen inträffar för mig så kör jag alltid med farthållaren inställd på maximal laglig hastighet. Ibland så kommer man ikapp en lastbil eller någon som ligger under laglig hastighet, och då är det naturligtvis bekvämt för mig att köra om. Min bekvämlighet och tillfredsställelse är helt enkelt mycket viktigare än andras möjlighet att köra för fort, och om de dessutom har fräckheten att börja blinka med helljuset så måste jag erkänna att jag får en dopaminkick av att trycka -10 på farthållaren. Extra bra är det de gånger som jag lyckas uppfatta någon form av förbannat ansiktsuttryck i backspegeln, men det är långt ifrån alltid som jag har sådan tur.

Samma princip gäller för övrigt om jag kör om flera fordon på en gång, trots att jag egentligen skulle kunna gå in mellan dem. Att jag slipper byta fil flera gånger är helt enkelt mycket viktigare än att någon annan kan köra för fort. Min njutning och tillfredsställelse i första hand, alltid.
Citera
2025-10-11, 16:57
Medlem
Duvlorts avatar
Gubbar som kör i 65km/h oavsett hastighet på vägen. Vad är tanken, man kör i genomsnitt 50 eller vadå?
Citera
2025-10-11, 17:04
Medlem
Citat:
Jämför du det med vad jag skrev är du ju duktigt efterbliven.
Då är jag efterbliven men jag tolkar ändå in att du är en stressad förare då du i ditt resonemang kräver att andra ska bryta mot lagar för din bekvämlighet.
Citera
2025-10-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Samma princip gäller för övrigt om jag kör om flera fordon på en gång, trots att jag egentligen skulle kunna gå in mellan dem. Att jag slipper byta fil flera gånger är helt enkelt mycket viktigare än att någon annan kan köra för fort. Min njutning och tillfredsställelse i första hand, alltid.

Olagligt att ligga i vänsterfilen i onödan, hoppas att en polis ser och bötfäller dig en vacker dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Då är jag efterbliven men jag tolkar ändå in att du är en stressad förare då du i ditt resonemang kräver att andra ska bryta mot lagar för din bekvämlighet.

Inte ett dugg stressad, bara irriterad på bilister som inte har i vänsterfilen att göra. Precis som han ovan beskrev sig själv så fint ligger ju många kvar i vänsterfilen efter omkörningen bara för att de minsann puttrar på i 1kmh högre hastighet än det rullar i högerfilen och på sikt ska köra om flera bilar.
Citera
2025-10-12, 16:28
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Inte ett dugg stressad, bara irriterad på bilister som inte har i vänsterfilen att göra. Precis som han ovan beskrev sig själv så fint ligger ju många kvar i vänsterfilen efter omkörningen bara för att de minsann puttrar på i 1kmh högre hastighet än det rullar i högerfilen och på sikt ska köra om flera bilar.

Du erkänner alltså att du åker runt i trafiken och irriterar dig på andra bilister som inte kör om i tillräcklig hög hastighet enligt dina preferenser?

Du försvarar även beteendet att lägga sig nära den bil som kör om för att markera din irritation?

Jag tror det framgår som ganska tydligt att det är du som borde bli bötfälld!
Citera
2025-10-12, 16:44
Medlem
Citat:
Innan diskussionen spårar mer än den redan gjort ska jag tillägga att slicka röv 2m bakom någon på motorväg är ett helt vansinnigt idiotiskt tilltag. Man tigger ju om att skapa en masskrock med sånt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Du erkänner alltså att du åker runt i trafiken och irriterar dig på andra bilister som inte kör om i tillräcklig hög hastighet enligt dina preferenser?

Du försvarar även beteendet att lägga sig nära den bil som kör om för att markera din irritation?

Jag tror det framgår som ganska tydligt att det är du som borde bli bötfälld!

Är du helt jävla dum i huvudet + inte läskunnig? Var jag otydlig med mitt svar ovan till dig vad jag tycker om det beteendet?

Erkänner? Öhh, ja jag skrev i tråden "Mest irriterande i trafiken" att det irriterar mig.. Har inte skrivit en rad om att jag själv skulle lägga mig tätt bakom eller något annat idiotiskt för att markera.
Citera
Igår, 07:24
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Håller med om detta irritationsmoment. Säg att det är 110 väg, själv kommer man i 125 ( ja det är olagligt, men men) och så kör någon ut i vänsterfilen för att köra om i 110 km/h när övriga trafiken i vänsterfilen går i 108 km/h. Då lackar man ju ur.

Även om man lagligt sätt får köra om i 2 km/h snabbare än vad hela kön till höger går, så tar det ju en evighet och man stoppar alla som bara vill köra lite snabbare. Tänk också på att de flesta kör enligt mätaren i bilen, så när de tror att de kör om i 110 km/h så kör de kanske bara om i 107 km/h vilken blockar alla som vill köra i 110 km/h på riktigt.

Tycker att om man kör extremt LITE snabbare än övriga så kan man lika gärna ligga bakom dom. Då är tidsvinsten så minimal att den knappt går att räkna på medans de som kör lite snabbare har desto mer tidsvinst så länge ingen blockar vänsterfilen med extremt långsamma omkörningar som är totalt onödiga.
Jag brukar vara den där bilen som kör i 110 km/h, och jag är väldigt medveten om att tidsvinsten som jag gör när jag inte sänker till 108 km/h är försumbar. För mig så väger dock de sekunder som jag tjänar in betydligt tyngre än de minuter eller möjligtvis timmar som en fortkörare tjänar in. Jag orkar inte ens ge ett råd om vad fortkörare ska göra istället eftersom att det inte är mitt problem.
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Idioter som du som tar flera minuter på sig att passera en biljävel för ni ligger i 0.5kmh snabbare än bilen ni ska om är 700 ggr mer irriterande. Va fan ska ni ens om för när ni knappt kör snabbare själva?
Är det bara i biltrafiken du beter dig så, eller är det på ica eller på trottoaren också? Att du bara ska fram fortare än de andra och inte har nån respekt mot de före?

Det är inte din sak att lägga dig i hur andra kör om. Sköt ditt och lägg dig på behörigt avstånd och vänta på din tur.
Citera
Igår, 18:48
Medlem
Snusfris avatar
Blattar som håller på med mobilen. Blattar som stannar mitt på vägen för att prata med en kusin på trottoaren. Blattar som stannar mitt i en cirkulationsplats för att plocka upp en kompis. Blattar som måste visa hur snabb deras bil är. Blattar som inte bryr sig om att det är rött ljus bara för att det inte kommer någon annan bil mm.
Citera
Igår, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Är det bara i biltrafiken du beter dig så, eller är det på ica eller på trottoaren också? Att du bara ska fram fortare än de andra och inte har nån respekt mot de före?

Det är inte din sak att lägga dig i hur andra kör om. Sköt ditt och lägg dig på behörigt avstånd och vänta på din tur.

Hade någon före mig i kön på Ica lastat upp en vara i minuten på bandet så hade det oxå irriterat mig ja. Precis som det oxå är irriterande när nåt jävla miffo stannar med kundvagnen mitt i utgången från butiken och blockerar den totalt.

För övrigt ska du inte lägga dig i vad som irriterar mig, definitivt inte din sak.
Citera
Idag, 05:20
Medlem
MrMarios avatar
1. Folk som ligger mitt på vägen i kurvor med dålig sikt på smala landsvägar. Sakta in så ni kan hålla er bekvämt på er sida av vägen. De riskerar kollisioner i princip varje kurvtagning de tar...

2. Extrema genare. Nötter som genar så grovt att de kör rakt tvärs över stopplinjen och nästan kolliderar med bilen som kommer från andra vägen, för att de genar rakt över hens körfält. Ta ut svängen ordentligt, otroligt dumt att riskera olyckor bara för att slippa ratta lite extra...

3. Hantverkare i trafiken rent generellt. Speciellt på hösten när de har 30 stycken extraljus som de bländas med då de tydligen kör med uppfattningen att man inte behöver blända av förrän man är 2 meter från mötande...

Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Håller med om detta irritationsmoment. Säg att det är 110 väg, själv kommer man i 125 ( ja det är olagligt, men men) och så kör någon ut i vänsterfilen för att köra om i 110 km/h när övriga trafiken i vänsterfilen går i 108 km/h. Då lackar man ju ur.

Även om man lagligt sätt får köra om i 2 km/h snabbare än vad hela kön till höger går, så tar det ju en evighet och man stoppar alla som bara vill köra lite snabbare. Tänk också på att de flesta kör enligt mätaren i bilen, så när de tror att de kör om i 110 km/h så kör de kanske bara om i 107 km/h vilken blockar alla som vill köra i 110 km/h på riktigt.

Tycker att om man kör extremt LITE snabbare än övriga så kan man lika gärna ligga bakom dom. Då är tidsvinsten så minimal att den knappt går att räkna på medans de som kör lite snabbare har desto mer tidsvinst så länge ingen blockar vänsterfilen med extremt långsamma omkörningar som är totalt onödiga.

Märks att du inte är lämplig i trafiken.
Kör långt över legal hastighet, och "lackar ur" för att du får sakta in lite till laglig hastighet ett tag. Det är ju en bra sak om nån som kör i laglig hastighet blockerar illegala fortkörare från att köra för fort.
Citera
Idag, 08:26
Medlem
SmarterThanYous avatar
Gula skyltar = leker med mobilen bakom ratten pga trasprolle på ackord

Vit skåpbil = fick sin trafikutbildning i Putins självmordsbataljoner

Hijabkärring i gubbens BMW/Audi/Mercedes = förmodade aktiverade självmordsbombare

Men annars är ungar i A-traktor en bubblare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in