Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-16, 20:45
Medlem
Kom på en sak nu :

Folk som vid köbildning på motorvägen (eftersom 2 filer går ihop till 1 vid tex beläggningsarbete) använder väggrenen som tredje fil! Det är en sak om man nu ska köra av motorvägen vid nästa avfart som det kanske är 500 meter till. Men att helt enkelt använda väggrenen som en omkörningsfil får mig se rött.
Citera
2007-09-17, 06:49
Medlem
Kalasmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baaz
Och sedan när bestämmer du om folk ska bryta mot lagen eller ej?

Att du kör för fort är en sak och det tyder ju bara på bristande respekt och mognad, men tvinga ingen annan att bryta mot hastighetsbegränsningen bara för att du ska kunna larva dig i trafiken.

Ska dom köra om så är det väl bättre att dom gör det snabbt och säkert än att dra ut på det i onödan. Jag blir hellre omkörd av någon som har accelererat klart innan h*n går ut för omkörning än någon som går ut, accar lite och sen segar sig förbi. Jag ser hellre att tiden 2 bilar ligger i bredd är så liten som möjligt än att omkörningen ska vara "laglig".
Personliga påhopp klarar jag mig utan så jag ger inga tillbaks.
Citera
2007-09-18, 00:14
Medlem
Bstroms avatar
Citat:
Planera din körning. Åk lite tidigare.

Eller så får kärringen avbryta sin galenskap och hitta gaspedalen! Att ligga mer än 10km/h under gällande hastighetsgräns är direkt farligt, inte minst på grund av alla de omkörningar av irriterade förare en sådan person genererar.
Citera
2007-09-19, 18:01
Medlem
baazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasmannen
Personliga påhopp klarar jag mig utan så jag ger inga tillbaks.

Det var din tolkning av det hela.

Jag själv står fast vid det jag skrev.
Citera
2007-09-19, 18:30
Medlem
det jag hatar mest i trafiken är alla jävla nötter som lekar "väg polis". Dom åker på motorvägen och ser att jag kommer i hög fart en bit bakom, då går dom ut och ska köra om en annan bil i typ 90km/h.
Citera
2007-09-19, 18:36
Medlem
1. Människor som inte använder blinkers.

2. Människor som ligger för nära. ( Brukar markera genom att bromsa ett par gånger, funkar inte det tvärnitar jag så att personen blir småirriterad )

3. Kvinnor som inte vinkar till en när man lämnat dem företräde. Det verkar som om bara män förstår att man ska tacka.
Citera
2007-09-19, 19:29
Medlem
baazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddifriend
det jag hatar mest i trafiken är alla jävla nötter som lekar "väg polis". Dom åker på motorvägen och ser att jag kommer i hög fart en bit bakom, då går dom ut och ska köra om en annan bil i typ 90km/h.

Men om jag åker i 90km/h, och ser dig "en bit bakom", då borde jag hinna köra om en bil eftersom du bara håller 20km/h snabbare än mig. Eller hur?
Citera
2007-09-20, 00:01
Medlem
Citat:
Men om jag åker i 90km/h, och ser dig "en bit bakom", då borde jag hinna köra om en bil eftersom du bara håller 20km/h snabbare än mig. Eller hur?

hög fart = 160-200km/h
Citera
2007-09-20, 00:03
Medlem
baazs avatar
Citat:
hög fart = 160-200km/h

Jag pratade om Sverige =110km/h

På vissa sträckor dock 120 km/h
Citera
2007-09-20, 00:16
Medlem
theKnights avatar
Förare som i korsning lägger bilen till vänster när de ska svänga höger och tvärtom.

Förare som inte fattar att påfarten till motorväg är accelerationssträcka och avfart tvärtom.
Citera
2007-09-20, 00:18
Medlem
Citat:
Jag pratade om Sverige =110km/h

På vissa sträckor dock 120 km/h

går det inte att köra fortare än 110km/h i sverige?det var nytt
Citera
2007-09-20, 00:41
Medlem
baazs avatar
Citat:
går det inte att köra fortare än 110km/h i sverige?det var nytt

Jo, som jag skrev är det tillåtet att köra 120 km/h på vissa sträckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in