2025-10-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario

Märks att du inte är lämplig i trafiken.
Kör långt över legal hastighet, och "lackar ur" för att du får sakta in lite till laglig hastighet ett tag. Det är ju en bra sak om nån som kör i laglig hastighet blockerar illegala fortkörare från att köra för fort.

Nej, jag kör extremt sällan i väldigt hög hastighet. Däremot vill jag inte vara en stoppkloss i trafiken, så kör jag om så gör jag det snabbt så att andra hinner om också. Speciellt på 2-1 vägar där det är en begränsad sträcka som man kan köra om på. De som glider förbi resten av kön så långsamt att det nästan är samma hastighet som i högerfilen, de hindrar ju alla andra som vill köra om.

Så där tycker jag att man bör snabba på lite och köra om. Sedan sänker jag min hastighet och håller nära den skyltade hastigheten. Detta för att trafiken ska kunna flyta smidigt och inte vara en bromskloss som skapar onödiga köer.
Citera
2025-10-14, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Nej, jag kör extremt sällan i väldigt hög hastighet. Däremot vill jag inte vara en stoppkloss i trafiken, så kör jag om så gör jag det snabbt så att andra hinner om också. Speciellt på 2-1 vägar där det är en begränsad sträcka som man kan köra om på. De som glider förbi resten av kön så långsamt att det nästan är samma hastighet som i högerfilen, de hindrar ju alla andra som vill köra om.

Så där tycker jag att man bör snabba på lite och köra om. Sedan sänker jag min hastighet och håller nära den skyltade hastigheten. Detta för att trafiken ska kunna flyta smidigt och inte vara en bromskloss som skapar onödiga köer.

Jag gör samma. det är 110-väg på E4 norröver på 2-1 men lastbilarna som kör ut varor får inte hålla 110 så det fyller ingen funktion utöver att man blir tvungen att bryta trafikregler och köra för fort för att säkerhetsavstånden inte ska bli farliga.

på 2-1 så stannar man av hela huvudpulsådern på Sverige om man kraschar i singelfilen.
Citera
2025-10-14, 14:00
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Hade någon före mig i kön på Ica lastat upp en vara i minuten på bandet så hade det oxå irriterat mig ja. Precis som det oxå är irriterande när nåt jävla miffo stannar med kundvagnen mitt i utgången från butiken och blockerar den totalt.

För övrigt ska du inte lägga dig i vad som irriterar mig, definitivt inte din sak.
Ligger du i min röv och hetsar så är det min sak. Men sånt begriper inte såna som du.

Aggressivt körbetende är nåt poliserna bötfäller allt oftare för. Ni orsakr många olyckor pga dessa aggressioner
Citera
2025-10-14, 14:53
Medlem
Har jag någonsin skrivit att jag ligger och slickar röv? Har däremot varit övertydlig ned vad jag tycker om det beteendet.

Citat:
Innan diskussionen spårar mer än den redan gjort ska jag tillägga att slicka röv 2m bakom någon på motorväg är ett helt vansinnigt idiotiskt tilltag. Man tigger ju om att skapa en masskrock med sånt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Ligger du i min röv och hetsar så är det min sak. Men sånt begriper inte såna som du.

Aggressivt körbetende är nåt poliserna bötfäller allt oftare för. Ni orsakr många olyckor pga dessa aggressioner

Är det så svårt att ta in att man kan irritera sig på saker i trafiken utan att gå bananas med massa dumma påhitt?

Polisen har tidigare gjort riktade insatser mot bilister som fisåker i vänsterfilen, hoppas verkligen på mer av den varan.
Citera
2025-10-14, 15:45
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Har jag någonsin skrivit att jag ligger och slickar röv? Har däremot varit övertydlig ned vad jag tycker om det beteendet.

Är det så svårt att ta in att man kan irritera sig på saker i trafiken utan att gå bananas med massa dumma påhitt?

Polisen har tidigare gjort riktade insatser mot bilister som fisåker i vänsterfilen, hoppas verkligen på mer av den varan.

Vi har trafikregler och maxhastighet. Ligger nån i ytterfilen och kör om, så är det bara att sakta ner bakom och gilla läget. Kör man dessutom i maxhastigheten så ska du inte om ändå. Så är det med det.
Citera
2025-10-14, 15:55
Medlem
Citat:
Vi har trafikregler och maxhastighet. Ligger nån i ytterfilen och kör om, så är det bara att sakta ner bakom och gilla läget. Kör man dessutom i maxhastigheten så ska du inte om ändå. Så är det med det.

Du kan stoppa upp din moralpredikan där solen inte skiner, det irriterar mig ändå.
Citera
2025-10-14, 16:09
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Du kan stoppa upp din moralpredikan där solen inte skiner, det irriterar mig ändå.
och andra irriterar sig på dig som vill bryta mot lagen för att du "blir irriterad annars"
Citera
2025-10-14, 16:24
Medlem
Citat:
och andra irriterar sig på dig som vill bryta mot lagen för att du "blir irriterad annars"

Totalt omöjligt då jag aldrig är den som slickar röv, tutar eller på annat sätt lever rövare i den situationen. Ska de vara tankeläsare menar du?
Citera
2026-01-24, 18:54
Medlem
Stör mig rejält på människor som sitter i bilen, på tomgång, med musik, öppen bildörr och väntar mer än 5 minuter. Förstår epa-barnen, men vid 40+?
Citera
2026-03-25, 13:31
Medlem
I Stockholm är det många bilister som velar och inte riktigt vet var de ska och helgarderar sig genom att lägga sig mitt emellan två körfält.

Det finns också idioter som byter körfält flera gånger och i sista stund korsar tre filer samt den heldragna linjen innan de svänger av leden.
Citera
2026-03-26, 15:08
Medlem
Folk som tror att det är stopplikt in i rondeller ( cirkulationsplatser )
Kanske finns sådana men när det inte är det och ingen är i rondellen finns det dom som stannar ändå.
Citera
2026-03-26, 15:10
Medlem
Cyklister i city ( stockholm ) som tror att bara för att de har rätt så är de odödliga.
När de sedan blir överkörda, skadade för livet säger "ja men bilisten fick böter hehehehe "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in