2023-02-04, 21:20
  #5629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
För att du kommer snabbt bakom och vill att man ska flytta på sig?


Inte exakt snabbt…90 där det är 110.

Men regler, trafikvett…..
Citera
2023-02-04, 21:21
  #5630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Inte exakt snabbt…90 där det är 110.

Men regler, trafikvett…..


Folk kör om på insidan. Det är inte bra
Citera
2023-02-04, 21:23
  #5631
Medlem
Pinoputchins avatar
Det jag alltid retar mig mest på är stressade män som tror att de är kungen på vägen.
Citera
2023-02-04, 21:23
  #5632
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Inte exakt snabbt…90 där det är 110.

Men regler, trafikvett…..

Ok.. tror inte riktigt att jag förstår situationen.
Trodde först att du menade att typ blinka till med helljusen när man kör i omkörningsfilen i hög hastighet och vill att framförvarande ska flytta på sig.

De flesta ligger ju inte i omkörningsfilen för skoj skull. Värre där det finns mittenfil.
Citera
2023-02-04, 21:27
  #5633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
Ok.. tror inte riktigt att jag förstår situationen.
Trodde först att du menade att typ blinka till med helljusen när man kör i omkörningsfilen i hög hastighet och vill att framförvarande ska flytta på sig.

De flesta ligger ju inte i omkörningsfilen för skoj skull. Värre där det finns mittenfil.


Ok.

Människor som inte ligger i rätt fil ( 3 oftast ) hos mig, som inte byter när bilar ligger bakom i omkörningsfil.

Blir slalom och strul 🙂
Citera
2023-02-04, 21:32
  #5634
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Ok.

Människor som inte ligger i rätt fil ( 3 oftast ) hos mig, som inte byter när bilar ligger bakom i omkörningsfil.

Blir slalom och strul 🙂

Ja ok då förstår jag. Trefiliga vägar har många svårt för.. de ligger i mitten alldeles för länge.
Men att passera på höger sida är väl ok när man ser tydliga skyltar mot avfart, eller när linjerna är bredare, eller kö då
Citera
2023-02-04, 21:34
  #5635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
Ja ok då förstår jag. Trefiliga vägar har många svårt för.. de ligger i mitten alldeles för länge.
Men att passera på höger sida är väl ok när man ser tydliga skyltar mot avfart, eller när linjerna är bredare, eller kö då


Självklart!
Låter som du håller på med teorin. Lycka till!
Citera
2023-02-04, 21:39
  #5636
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Självklart!
Låter som du håller på med teorin. Lycka till!

Hehe nä jag har haft körkort ganska många år nu, men ville bara färska upp minnet tack ändå.
Innan fick jag för mig att man inte fick passera på höger sida om inte linjerna blivit tjocka, men det räcker tydligen att man ser skyltad avfart.
Citera
2023-02-04, 22:09
  #5637
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Om du är så livrädd för att bli dödad i trafiken är det kanske bättre att du åker buss eller tåg.

Bälteslagen är frihetskränkande. Din fars instinkt var riktig medan din är felaktig.
Nej, det är den förstås inte. Om du inte kan gå med på kraven som ställs på en bilförare så är det du som bör åka buss.
__________________
Senast redigerad av Generalknase 2023-02-04 kl. 22:22.
Citera
2023-02-04, 22:29
  #5638
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
🤢
Om du kommer i min närhet så kommer jag bromsa in fronten på dig, speciellt på 40 sträckorna. Du utsätter alla i närheten för större fara än nödvändigt, speciellt de gående oskyddade i närheten av låghastighetsvägar.
Om du kan ta in information så läs på om skillnaderna i olyckor i olika hastigheter.

Uppvigling till medveten trafikolycka är straff enligt lag, såna typer som du återkommer i trådarna, förmodligen samma typ som springer och tjallar till chefen istället för att fronta personen själv.

Oavsett kan jag berätta att min polare för många år sen tröttnade på en sån person som tvärbromsa, dock inne i stan runt 20-30km/h men blev förbannad och körde rakt in i honom, föraren framför fick whiplash skada.

Så gärna, det är du som skadar din nacke för att du vill spela duktiga allan.
Citera
2023-02-04, 22:32
  #5639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Nej, det är den förstås inte. Om du inte kan gå med på kraven som ställs på en bilförare så är det du som bör åka buss.


Mycket OT, men hur ocoolt är det inte att lura bilen med att bältet är på?

Ingen blodshämnd direkt.
Citera
2023-02-04, 22:32
  #5640
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Jag var i Stockholm en gång och där var nästan varenda jävel stressad, såg vid flertalet tillfällen människor som spragn för att hinna med ett tunneltåg när nästa går om 3 minuter liksom. Aldrig mer åker jag dit.

Kan hålla med dig om det, folk i Sthlm är dock mestadels inflyttade lantisar, de tror det hör till att springa till tunnelbanan, stört folk som du säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in