2009-09-10, 22:49
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkasse
Håller med. Är det några trafikfrågor på moppekortet nuförtiden?
Typ 1X2-frågor...
Citera
2009-09-11, 10:43
Medlem
DigitalAngels avatar
Förbannade idioter som inte klarar av att blinka i tid, och på ett rätt sätt. Framför allt om man står och väntar på att de skall köra förbi, och sedan skiter i att blinka precis innan, så man bromsat och stannat i onödan.
Sen är det rätt störigt med folk som kör om lastbilar i typ 93 när lastbilen kör 90. Helst på 2+1-väg. Nötter.
Citera
2009-09-11, 10:54
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalAngel
Sen är det rätt störigt med folk som kör om lastbilar i typ 93 när lastbilen kör 90. Helst på 2+1-väg. Nötter.

Det är ju olagligt att köra för fort, även vid omkörning...
Citera
2009-09-11, 17:27
Medlem
Som övningskörare tycker jag det är rätt irriterande med alla bilister bakom som får syn på den gröna skylten och det kvittar om jag själv ligger 20 km/h över hastighetsgränsen, de ska alltid ligga 2cm bakom för att sedan köra om.
Citera
2009-09-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Råkade ut för en riktig miffo kärring nyligen, jag kör i vänster fil , där det är tänkte att människor som kör lite fortare åker , kärringen ligger strax under hastighetsgränsen. När hon är 30 cm från korsningen med trafikljus som slår om till gult, trycker fanskapet bromsen i botten. Jag hade OK säkerhetsmarginal och fick ochså panikbromsa, tur att jag inte hade någon bil bakom mig, då hade det vart pankaka av röven.

kärringjävel

Det är det inte alls det. Bland det mest irriterande som finns är sannolikt förare som tror de vet så jävla mycket och tycker de är guds gåva till biltrafiken, när de i själva verket inte har en susning. Som du, typ.
Citera
2009-09-11, 18:36
Medlem
dwgs avatar
1 Dom som kör 5-10 km/h för sakta
2 Blinkar 1m innan dom svänger (när man ska köra ut)
3 Dom som inte kan köra ut när det kommer en bil 100m längre fram.
4 Dom som svänger på motorvägen i 70 ,och för tidigt.
5 Dom som ligger i mitten filen (3st) och för sakta
6 Dom som inte kan högerregeln
Citera
2009-09-11, 18:43
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Råkade ut för en riktig miffo kärring nyligen, jag kör i vänster fil , där det är tänkte att människor som kör lite fortare åker , kärringen ligger strax under hastighetsgränsen. När hon är 30 cm från korsningen med trafikljus som slår om till gult, trycker fanskapet bromsen i botten. Jag hade OK säkerhetsmarginal och fick ochså panikbromsa, tur att jag inte hade någon bil bakom mig, då hade det vart pankaka av röven.

kärringjävel

Har varit me om det me fick panik bromsa.
Bilen bakom mig me, men han bakom han inte så det small riktigt bra.
Där kan vi prata om intryckt röv, han i bieln bakom mig mådde inte så bra.
Lite avtuppad.

Tror inte att kärringen framför mig vet vad hon fixade. Hon drog när det blev grönt.
Citera
2009-09-11, 19:13
Bannlyst
Folk som TROR att man kör med helljus och slår på sitt som hämnd...
Citera
2009-09-11, 19:32
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercedesbenz
Folk som har felinställda halvljus.
Citera
2009-09-11, 20:13
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercedesbenz

Jag skiter högaktningsfullt i om det är ditt dimljus, helljus eller halvljus som bländar.
Citera
2009-09-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Har varit me om det me fick panik bromsa.
Bilen bakom mig me, men han bakom han inte så det small riktigt bra.
Där kan vi prata om intryckt röv, han i bieln bakom mig mådde inte så bra.
Lite avtuppad.

Tror inte att kärringen framför mig vet vad hon fixade. Hon drog när det blev grönt.

det var ju inte kärringen som fixade,det var ju ni som låg efter henne, som inte höll avstånd
Citera
2009-09-12, 00:53
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velocity007
Som övningskörare tycker jag det är rätt irriterande med alla bilister bakom som får syn på den gröna skylten och det kvittar om jag själv ligger 20 km/h över hastighetsgränsen, de ska alltid ligga 2cm bakom för att sedan köra om.

Det störde jag mig som fan på också när jag övningskörde!! men trots att det gått många år nu så tänke jag alltid på att hålla ett snällt avstånd för att inte stressa på! Lycka till med kortet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in