Citat:
Ursprungligen postat av David86
Hur menar du nu? Även om motorn är svagare och kanske varvar lite högre än motsvarande bil med starkare motor så är ljudkomforten ungefär densamma, är inga problem att ligga i 170 i en BMW 523 med behaglig komfort. Är nog mer därför det händer oftare i såna bilar, ligger man och cruisar i 170 med någon skitbil får man nästan ha självmordstankar.
Det är alltid en Audi. Audiförare är generellt ena j-vla svin i trafiken. På en 110-väg har jag en laglig rätt att i 110 km/h använda vänsterfilen till att köra om någon som ligger i 90 km/h i högerfilen. Jag har däremot inte en laglig rätt att göra den omkörningen i 130 eller 140. Därför gör jag den i 110. Och varje jävla gång kommer en Audi upp bakifrån och lägger sig två meter ifrån min kofångare, blinkar med helljus, svänger ännu mer ut åt vänster etc, och försöker på alla vis få mig att flytta mig. Trots att det inte är möjligt, jag har ju en bil i högerfilen som jag håller på att köra om. Och jag tänker absolut inte köra 111 km/h eller fortare eftersom det är mot lagen.
Vad är det som gör Audiägare så j-vla blåsta?
Och varför tar polisen aldrig folk för att de ligger för nära bakom? Det är också olagligt (vårdslöshet i trafik).