2008-11-05, 15:57
Medlem
huggans avatar
Personer som kör som Gunilla.
Citera
2008-11-05, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siberia2
Idioter som blinkar ut ur Rondeller!

Varför ska man inte blinka? Blinkar man så uppfattar övriga trafikanter ens handling och olycksrisken minskas.
Citera
2008-11-05, 17:47
Medlem
Bad_ass_Saints avatar
Har tant-Gunilla kört ihjäl sig nu?
Citera
2008-11-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firstblood
Hans fru kanske ska föda? Hans föräldrar kanske ligger på dödsbädden? Det kanske var kungen?

Jag tycker inte att jag kör vådslöst, men såna som dig kör jag om i högerfilen i kanske 120, men vet du vad? oftast så felar hastighetesmätaren 5-10% så det är nog mer du som ligger i 100km/h. Vf kan du bara inte hålla dig till höger? om du ser att det kommer ngn i bilen bakom, se min första mening.
Med tanke på att hon regelbundet verkar komma bakom lastbilar som håller 100 knyck frågar jag mig detsamma, nog för att det finns chaufförer som rycker säkringen osv men det är inget man stöter på regelbundet precis... Och kör lastbilen i 90 knyck tar det knappt nån tid innan en bil i 110 kmph kommer förbi, då borde ingen audi i 150 knyck ta illa upp om hon inte kastat sig ut precis framför. Brustit sin väjningsplikt med andra ord.

Undrar vad som händer dan en ambulans kommer i 180 knyck...
Citera
2008-11-05, 18:38
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad_ass_Saint
Snälla lilla tanten. Det är ok att du kör bil och känner dig som laglydig och god medborgare i landsbygden.

I helvete heller.

/landsbyggdsbo
Citera
2008-11-05, 18:56
Medlem
huggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustgasad
Varför ska man inte blinka? Blinkar man så uppfattar övriga trafikanter ens handling och olycksrisken minskas.

Han skrev ju "Idioter som inte blinkar ut ur Rondeller!"
Citera
2008-11-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunilla66
Gör man det och det smäller, gissa vem som får stå med röda öron framför domaren då. Den som gjort rätt enligt lagboken eller den som brutit mot trafikreglerna från början?

Att inte smälla alls är bättre än att stå inför domaren och ha rätt efter en smäll, tycker du inte?

Citat:
Det finns många som vill tränga sig i köer också. Släpper du förbi dem bara för att de vill förbi och tror du att samhället blir bättre om folk anpassar sig efter det beteendet och skiter i köer och annan ordning bara för att enstaka vill det? Det är INTE de som håller hastighetsbegränsningarna som förstör trafikrytmen, det är de som bryter mot trafikreglerna och kör för fort som förstör trafikrytmen för alla andra. På samma vis som det är de som snattar som gör att priserna går upp för alla andra och på samma vis som det är de som tränger sig i köers fel att det blir kaos framme i kassan. Inte de som betalar för sina varor eller står i kö enligt konstens alla regler. Fatta någon gång.

Snatteri och att tränga sig i köer har inget med saken att göra och de jämförelserna håller inte. Du förlorar inget på att öka hastigheten tillfälligt för att göra en omkörning snabbare och smidigare. Du kommer om snabbare och de som vill om dig kommer om snabbare. Om nån kör mot rött är det direkt farligt och då kan man gott svära åt idioten som gör det, men man stannar ändå och släpper fram puckot för att undvika en olycka. Den stora skillnaden är att i en kassakö kan du ge idioten som tränger sig en utskällning och säga åt honom att ställa sig sist, men ingen blir skadad om du gör det. Om nån kör mot rött och du hävdar din rätt och kör ändå så smäller det och du kan bli skadad eller i värsta fall dö.

Och jag förstår hur trafiken fungerar alldeles utmärkt tack. Om ditt nick syftar till din ålder så borde du ha körvana nog att inse att trafiken flyter bättre om man tänjer lite på reglerna ibland.
Citera
2008-11-05, 20:16
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustgasad
Det där brukar jag göra, men enbart om idioten, som jag möter, har varit seg med att blända av, eller om den kör volvo. Hämden är, som man brukar säga, ljuv.

men vad är du för skräp? dig vill man juh bara ha bort från både vägar som Tellus.

"seg med att blända av" ? Är du den som verkar tro att mörkerkörning går ut på att blända av med f-1 förares reflexer , även om det är 1200 meter till mötande bil....
bländar du mig ska jag sladda runt & preja dej av vägen,tro mig jag kommer ifatt dig
Citera
2008-11-05, 20:22
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Man har INTE väjningsplikt gentemot någon som kommer BAKIFRÅN. Det är i själva verket HAN som har väjningsplikt gentemot mig i det fallet. Gör om, gör rätt.

det har man visst.
ex från väggrenen & om du ska ut på primära körfilen igen.

Snälla kan inte någon ta reda på vem denna kossa är! DU är förmodligen sveriges värsta jävla trafikant gunilla usch. Vi måste stoppa henne med alla medel.
Citera
2008-11-05, 22:17
Medlem
OnkelMorras avatar
Vart tog Gunilla vägen? hehe
Citera
2008-11-05, 22:48
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelMorra
Vart tog Gunilla vägen? hehe
Förhoppningsvis var det en obstinat jävel som inte släppte in henne när hennes fil försvann och hon parkerade sin bil rakt ut i en åker. Inga personskador får jag hoppas, men en totalsabbad bil så hon inte är på vägarna ett tag framöver vore bra.
Eller så pratar hon bara med sina vänner om alla idioter på ett forum hon brukar hänga på. Kriminella hela högen.
Citera
2008-11-05, 23:30
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ja, jag har väjningsplikt för trafik som kommer i den filen så långt bakåt som är rimligt att anta krävs för att jag ska kunna köra om i lagstadgad hastighet om bilarna i den filen håller lagstadgad hastighet.
Ursäkta, men i vilken lagstiftning har du läst detta? Inte i Trafikförordningen i alla fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in