2008-10-04, 21:23
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostigspik
Rondellen körs i motsols vilket innebär -> Vänster
Ju men du kör fortfarande rakt fram, även om vägen svänger.
Citera
2008-10-04, 21:31
Medlem
KattenMyss avatar
- Folk som inte använder blinkers förens precis innan h*n ska svängaSpeciellt när man står och väntar i 5minuter på att fanskapet ska "åka förbi" mig men istället blinkar precis innan och svänger.

Sådana brukar ofta få fingret och det konstiga är att alla ser lika förvånade ut varje gång. Ungefär som "vafan gjorde jag för fel nu då?"

- Personer som skyndar sig till övergångsstället och sedan slöar dom över: Brukar ofta slå till på tutan vid det läget.

- Folk som försöker trängas genom rondellen även om jag blinkar och visar exakt vart jag ska åka.

-Audi: Folk med audi kan fan inte köra. Har märkt att många volvoåkare har börjat ta efter den körstilen lite "om gud vill"
Citera
2008-10-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenMys

-Audi: Folk med audi kan fan inte köra. Har märkt att många volvoåkare har börjat ta efter den körstilen lite "om gud vill"

Varför kan då inte audi-förare köra? Kan hålla med om äldre modeller, men nya modeller tycker jag rullar som andra bilar, om nu inte bättre. (jag vet att det är föraren du pratar om)
Citera
2008-10-04, 22:25
Medlem
Mopedister med sitt nya trimrör, eller sin nya cylinder. Såpass att de kan dra om en bil i stan som ligger i 50. Och självklart betyder det ju även att mopedisten måste dra om bilen, samtidigt som han känner sig allmänt cool och sneglar med sin crosshjälm på bilföraren i omkörningen. Nu har jag inte jag körkort men när jag har vill jag se vad de gör när man själv trycker på gasen lite.
Citera
2008-10-04, 23:48
Medlem
JabbatheHut360s avatar
E4:an.
En s60 kommer upp och kör om, ligger runt 140 km/h. Kör om. Släpper av framför, kommer ikapp, jag kör om. Han gasar på och kör om, släpper av framför,kommer ikapp. jag kör om.
Osv.

Slutar med efter 1,5 mil att jag tröttnar, kör upp brevid ger en arg blick. Den resan slutar med hastigheten 270 km/h för att få slippa den jäkeln.

Men tame fan får jag se honom igen på en parkering
Citera
2008-10-04, 23:55
Medlem
KattenMyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
Varför kan då inte audi-förare köra? Kan hålla med om äldre modeller, men nya modeller tycker jag rullar som andra bilar, om nu inte bättre. (jag vet att det är föraren du pratar om)

Men jag har lagt märke till att så fort det är nån som gör någonting dumt i trafiken så är nästan alltid en audi som "är orsaken"

Men på senare tid har jag noterat en och annan volvo och merca också

Fast det kanske bara är här där jag bor som folk äger en audi och kör som kukhuvuden.
Citera
2008-10-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenMys
Men jag har lagt märke till att så fort det är nån som gör någonting dumt i trafiken så är nästan alltid en audi som "är orsaken"

Men på senare tid har jag noterat en och annan volvo och merca också

Fast det kanske bara är här där jag bor som folk äger en audi och kör som kukhuvuden.

Det vanligaste jag sett är andra tyska märken, läs Merca/BMW som kör som idioter, eller värre än så.

Sen är det ju oftast där vi har folk som kör förbi i 130 för att sedan sänka till 90 igen.

Som tur var så slipper man ju de värsta idioterna när man börjar jobba 7.
Citera
2008-10-05, 11:43
Medlem
Folk som fiskör i 75-80 på 90-väg och dessutom ligger och slickar mittlinjen, allra helst om det finns väggren som de inte fattar att man kan gå ut på.
Citera
2008-10-05, 11:55
Medlem
Cyklister.

Vad tänker ni med?
Citera
2008-10-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparxan
Cyklister.

Vad tänker ni med?

Så, är mer rädd för bilister än cyklister faktiskt. Speciellt när man är ute och tränar med cykel. Finns inget värre än folk som passerar på 70 eller 90-väg 20-30 cm ifrån mig. Visst finns det rötägg bland cyklister, men knappast fler än vad det finns i fordon.
Citera
2008-10-05, 12:39
Medlem
Sweemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparxan
Cyklister.

Vad tänker ni med?

Ja dem är fan inte roliga! särskilt nu när man bor i en lite större stad, ungjävlar som kommer från ingenstans och tvärnitar precis efter att de kommit ner på trotoaren!! och en fitta rejsade mot mig på en 50 väg!! visste inte om han skulle fortsätta på vägen eller cykelvägen som fortsatte rakt på medans jag svängde höger.. så fick köra i utkanten av skitvägen.. sen var de möte.. var så jävla nära på att köra omkull idioten och sedan hoppa på hans cykel!!!
Citera
2008-10-05, 12:55
Medlem
Hastiiiifans avatar
Folk som för nära bilen!

Om någon bil slickar mig i röven så brukar jag sakta ner för min egen säkerhet. En gång på en 2+1väg med hastigheten 110km/h så var det en dåre som körde skitnära mig, så när vägen blev enfilig så saktade jag ner från 110 till 50km/h . Han tutade som faaaaaaaaaan så jag saktade ner ännu mer fast när jag såg att det kom fler bilar så körde jag snabbare. Jag trodde han skulle stanna min bil för att slå ihjäl mig men han körde snabbt iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in