2008-11-06, 03:15
Medlem
Vid köbildning gillar jag att ha lite avstånd till bilen framför, mest för att det är bekvämt men också för att jag ogillar stenskott. ALLTID ska någon jävel tränga sig emellan och lägga sig i den lilla luckan på 20-30 meter. Lägg av!
Citera
2008-11-06, 03:35
Medlem
arneanka1s avatar
Hade folk bara följt lagen hade det inte varit något att störa sig på i trafiken. Men visst, vi kan ge fan i alla andra lagar här i landet också
Citera
2008-11-06, 10:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneanka1
Hade folk bara följt lagen hade det inte varit något att störa sig på i trafiken. Men visst, vi kan ge fan i alla andra lagar här i landet också
Det finns tillfällen då det är trafikfarligt även om man följer lagen. Varför är det så mycket viktigare för er att er bil aldrig går ens en kilometer i timmen över tillåten hastighet än att trafiken flyter bra och säkert?
Citera
2008-11-06, 12:25
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
men vad är du för skräp? dig vill man juh bara ha bort från både vägar som Tellus.

"seg med att blända av" ? Är du den som verkar tro att mörkerkörning går ut på att blända av med f-1 förares reflexer , även om det är 1200 meter till mötande bil....
bländar du mig ska jag sladda runt & preja dej av vägen,tro mig jag kommer ifatt dig
"sladda runt och..." Ja,ja.. Vid ett möte så bör man blända av antigen när man ser att den andre gör det(h#n blir bländad) eller när du tycker att nu vill inte jag ha h#ns helljus i nyllet längre(du blir bländad)
Alltså:Bländar jag av utan att mötande gör det,drar jag på helljuset igen!(har den andre tur/bländar av i tid och inte har sina djävla dimljus tända) så bländar jag också av..
Citera
2008-11-06, 12:40
Medlem
njuttos avatar
Jag irriterar mig på alla jävla idioter med b körkort som ska försöka tränga sig i rondeller mm.
Att dom ens törs fattar jag inte, fattar dom inte att det bara blir kaffeved kvar av deras fordon om rävsaxen går i lås.
Sen har vi ju alla andra som absolut ska förbi när 2+1 fältet är på väg att upphöra.
Jag kan säga som så att jag brukar bara sitta med ett lömskt leende på läpparna och hoppas på det ska skita sig samtidigt som jag tänker hur hade du tänkt dig nu lilla gubbe, bromsa in ingår inte i min repertoar.
Fick man inte lära sig när man tog körkort att tung trafik behöver lite plats och utrymme för att ta sig fram och att trafiken flyter lite bättre om man ger dem det.
Nä det är nog många som hittat sitt körkort i det berömda cornflakespaketet.
Citera
2008-11-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njutto
Jag irriterar mig på alla jävla idioter med b körkort som ska försöka tränga sig i rondeller mm.
Att dom ens törs fattar jag inte, fattar dom inte att det bara blir kaffeved kvar av deras fordon om rävsaxen går i lås.
Sen har vi ju alla andra som absolut ska förbi när 2+1 fältet är på väg att upphöra.
Jag kan säga som så att jag brukar bara sitta med ett lömskt leende på läpparna och hoppas på det ska skita sig samtidigt som jag tänker hur hade du tänkt dig nu lilla gubbe, bromsa in ingår inte i min repertoar.
Fick man inte lära sig när man tog körkort att tung trafik behöver lite plats och utrymme för att ta sig fram och att trafiken flyter lite bättre om man ger dem det.
Nä det är nog många som hittat sitt körkort i det berömda cornflakespaketet.
Precis, som vanligt när jag skulle in i en ganska tight rondell la jag mitt mellan filerna tydligt en bit innan rondellen och precis när jag ska börja svänga i rondellen (och slå igen rävsaxen) slår jag en snabb titt i spegeln och visst är där en taxibil precis vid framaxeln på släpet som är centimetrar från att bli påkörd, jag blir tvungen och tvärnita och släppa förbi han först innan jag kan fortsätta... Man borde stängt in han helt och sen gå ut och ta en liten snackis..
Citera
2008-11-06, 17:59
Medlem
njuttos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Precis, som vanligt när jag skulle in i en ganska tight rondell la jag mitt mellan filerna tydligt en bit innan rondellen och precis när jag ska börja svänga i rondellen (och slå igen rävsaxen) slår jag en snabb titt i spegeln och visst är där en taxibil precis vid framaxeln på släpet som är centimetrar från att bli påkörd, jag blir tvungen och tvärnita och släppa förbi han först innan jag kan fortsätta... Man borde stängt in han helt och sen gå ut och ta en liten snackis..

Slå igen saxen och sen vänta på att han kommer på att det här var ju ingen bra ide så han sen får backa därifrån eller lösa problemet bäst fan han vill, taxiförare är dom största jävla idioterna.
Citera
2008-11-06, 18:01
Medlem
njuttos avatar
Jag väntar bara på första rondell incidenten, kommer bara kliva ur bilen och fråga, varför, varför gjorde du sådärför, det var väl ingen bra ide eller hur. om jag sen blir skyldig så ska jag gladeligen betala självrisken.
Citera
2008-11-06, 18:43
Medlem
Carlzones avatar
Jag blir riktigt förbannat trött på alla idioter som tror att högst hastighet in i en rondell har företräde. Detta speciellt vid rondellen gamlestans fabriker vid e20 göteborg. Man kommer från "bakgatan" ska rakt fram, (mot påfarten till e20 göteborg) då kommer bilar från vänster, dvs från olskroken i en jäkla fart och kör ut rakt framför en (från vänster) ibland kan man få stå och vänta in en 20 bilar som bara kör och ligger äkligt nära bilen framför.

Tillslut så tröttnar jag och brukar köra ut hyfsat säkert, även om de flesta brukar tuta. Fast jag stod nästan mitt i rondellen och de inte alls var i den.

Det är ju även blixlåsprincip i rondeller även om få verkar fatta detta.
Citera
2008-11-06, 19:08
Medlem
arneanka1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det finns tillfällen då det är trafikfarligt även om man följer lagen. Varför är det så mycket viktigare för er att er bil aldrig går ens en kilometer i timmen över tillåten hastighet än att trafiken flyter bra och säkert?

Varför? För att en människa inte är konstruerad att färdas snabbare än typ 20 blås. Finns väl ingen säker bilkörning. Även om det går långsamt så händer det saker. Så länge folk kör bil kommer folk att dö i trafiken
Citera
2008-11-06, 21:41
Medlem
Biatchs avatar
Jag har kommit på en grej jag bara HATAR!

Som ni alla har sett så har vi fått nya hastigheter.
Bland annat 40 km/h inne i city och hela 100 km/h på vajerväg / 2+1.

Inne i stan så kör ALLA 40km/h..
Inte en käft vågar köra i 50 som man gjort i alla år innan..

Vajerväg/2+1
Flera skyltar som visar 100 km/h.
Men INTE EN JÄVEL kör fortare än 90!
Okej, lastbilar går inte fortare än 90 så det kan jag lungt ta, men alla jävla idioter i en personbil som inte vet vart gaspedalen sitter!

Dra åt helvete jävla idioter. Borde fan vara nackskott på er och nästa gång jag har bråttom så kommer jag personligen knuffa på er bakifrån så ni kanske får upp hastigheten till den lagliga 100 km/h.
JÄVLA IDIOTER! (fanns det en smiley som drog finger så skulle den ha visas här!)
Citera
2008-11-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njutto

Hehe, lätta på gasen lite kan du väl iaf? Att ligga och puttra bakom en lastbil i en halvmil är inte så kul.

När jag precis fått körkort höll jag på att krocka med en långtradare på Huddingevägen. Han blinkade höger men för att kunna ta den rätt trånga svängen så var han tvungen att köra ut i vänsterfilen först. Jag kom farandes i 80 och tvingades stå på bromsen. Jag hängde på tutan och var förbannad. Så här i efterhand borde jag nog räknat ut att han behövde mycket plats för att svänga men sådant fick man inte lära sig på körskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in