2018-08-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Ja, nej så är det inte, då hade man förstört sitt nervsystem ganska snabbt. Jag blir ofta omkörd och har inga problem med det, ifall den personen som kör om mig inte visar agg. Det är då det kan tända till. Sen vet jag inte ifall jag övertolkar vissa signaler, men hänt är hänt sen.

Nej, jag blockerar ingen i trafiken, kör jag om någon på vänsterfilen ger jag lite extra gas ifall jag har någon kommandes snabbare än mig bakom mig. Har däremot varit med om flertalet gånger att på vägar där det endast finns 1 fil åt varsitt håll, så kommer någon jävel och slickar arslet, jag körandes i laglig - eller över- hastighet. Lägg därtill att det många gånger är fritt fram att köra om; inga mötande fordon.

150km/h i det 50 området jag talar om (inte i Sthlm) krävs nog ett antal år bakom ratten, dock var det nattetid så förutom jag och den andra bilen så var det öde då.

Haha ja man det är väl kul med lite snabbare race ibland!

150km/h i det 50 området jag talar om (inte i Sthlm) krävs nog ett antal år bakom ratten, dock var det nattetid så förutom jag och den andra bilen så var det öde då.

Jag använder mig ibland utav välkända Flashback synonymer så att själva budskapet ska gå hem, och du - i uppenbar egenskap av att vara just beta - tydligen tog åt dig.

Så jag tror vi har svaret på första funderingen här; ja, du hade blivit infrånåkt ifall vi möttes. Så har vi det avklarat och vet förhoppningsvis hädanefter vart skåpen står.

Det vet jag inte om jag är, men med din inställning så spelar du åtminstone inte i samma liga som mig, det kan jag ju säga. Vad i min text antyder på att jag skulle tro mig vara Gud när jag kör? Snarare är det väl just det beta folket ser mig som, innerst inne, efter blivit omkörda eller på annat sätt fått erfara min skicklighet gällande körkunskaper.

Konstaterar bara efter att ha läst dina inlägg att du tillhör kategorin "Farliga förare".
Sådana som du är oftast den direkta eller indirekta anledningen till att tillbud i trafiken sker.

Du vet att ca 80% av svenska bilförare anser att dom kör bättre än genomsnittet?................
Citera
2018-08-05, 15:03
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ja, nej så är det inte, då hade man förstört sitt nervsystem ganska snabbt. Jag blir ofta omkörd och har inga problem med det, ifall den personen som kör om mig inte visar agg. Det är då det kan tända till. Sen vet jag inte ifall jag övertolkar vissa signaler, men hänt är hänt sen.

Nej, jag blockerar ingen i trafiken, kör jag om någon på vänsterfilen ger jag lite extra gas ifall jag har någon kommandes snabbare än mig bakom mig. Har däremot varit med om flertalet gånger att på vägar där det endast finns 1 fil åt varsitt håll, så kommer någon jävel och slickar arslet, jag körandes i laglig - eller över- hastighet. Lägg därtill att det många gånger är fritt fram att köra om; inga mötande fordon.

Haha ja man det är väl kul med lite snabbare race ibland!

Jag använder mig ibland utav välkända Flashback synonymer så att själva budskapet ska gå hem, och du - i uppenbar egenskap av att vara just beta - tydligen tog åt dig.

Så jag tror vi har svaret på första funderingen här; ja, du hade blivit infrånåkt ifall vi möttes. Så har vi det avklarat och vet förhoppningsvis hädanefter vart skåpen står.

Det vet jag inte om jag är, men med din inställning så spelar du åtminstone inte i samma liga som mig, det kan jag ju säga. Vad i min text antyder på att jag skulle tro mig vara Gud när jag kör? Snarare är det väl just det beta folket ser mig som, innerst inne, efter blivit omkörda eller på annat sätt fått erfara min skicklighet gällande körkunskaper.
Nja. Då förstår jag. Du har problem med att skilja på mötande o omkörandes.
Citera
2018-08-08, 16:23
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Efter Södertälje är det inga problem tycker jag. Sträckan mellan Nyköping och Norrköping var dock förut känd för sina stränga och täta poliskontroller. Det kanske sitter fast i folks minne och de kanske inte vågar gasa på. Likaså Tierp-polisen. Men problemet med såsiga vänsterfilskörare är mer runt städerna och dess närhet. Ute på landet är det mindre trafik och där kan de inte förstöra flödet på samma sätt.

Jag har sedan Januari förra året, åkt förbi den sträckan 2 gånger i veckan, och har inte sett en endaste kontroll någonstans på den sträckan. Har åkt på varierande tiden och dagar på veckan.
Citera
2018-08-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Jag har sedan Januari förra året, åkt förbi den sträckan 2 gånger i veckan, och har inte sett en endaste kontroll någonstans på den sträckan. Har åkt på varierande tiden och dagar på veckan.
Tidigare, på den tiden när polisen hade tid att ha fartkontroller menar jag. Sista åren har jag inte sett en enda fartkontroll någonstans. Förut hade dom ju alltid kontroller kring Lucia och Valborg för att kontrollera folks nykterhet plus vanliga fartkontroller lite då och då. Nu sker det aldrig.
Citera
2018-08-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Tidigare, på den tiden när polisen hade tid att ha fartkontroller menar jag. Sista åren har jag inte sett en enda fartkontroll någonstans. Förut hade dom ju alltid kontroller kring Lucia och Valborg för att kontrollera folks nykterhet plus vanliga fartkontroller lite då och då. Nu sker det aldrig.

Det är väl grymt bra det - varför vill man ha den skiten liksom?! Har själv varit lite nojig på den sträckan, men då vet jag att det förmodligen är lugnt. Nykterhetskontroller är väl inte fel, men fartkontroller (och speciellt då särskilt på motorväg, som det var frågan om här) - fy fan!
Citera
2018-08-08, 17:18
Medlem
StormaktRods avatar
De som slår på blinkers och byter fil utan att se sig för. Antingen har de aldrig kört på flerfilig väg eller så har de enbart använt sidospeglarna för att sminka sig och döda vinklar är ett helt främmande begrepp. Bli inte allt för förvånad om er spegel får "hälsa" på en endurostövel.
Senast redigerad av StormaktRod 2018-08-08 kl. 17:24.
Citera
2018-08-09, 22:06
Medlem
CygneRouges avatar
Har alla människor i Sverige glömt hur man kör på smala vägar på landsbygden? Folk verkar tro att två bilar kan mötas precis överallt utan att någon saktar in.
Det känns som att det bara jag som förstår att se 2-300 meter framåt och hela tiden veta var de speciella mötesfickorna eller påfarter ut till åkerskiften finns.
Nej, krampaktigt tag i ratten och blicken stint 15 meter framför motorhuven.
Citera
2018-08-09, 23:06
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Konstaterar bara efter att ha läst dina inlägg att du tillhör kategorin "Farliga förare".
Sådana som du är oftast den direkta eller indirekta anledningen till att tillbud i trafiken sker.

Du vet att ca 80% av svenska bilförare anser att dom kör bättre än genomsnittet?................

Nej, varför skulle skickliga förare bidra till olika tillbud i trafiken? Visst, många blir kränkta när man sätter dom på plats, men det är ju snarare dom, dvs sådana som du, som tenderar tända gnistan till olika diverse trafiktillbud.

80% av svenska bilförare som anser sig köra bättre än genomsnittet klarar inte av att hantera stora tunga, långa fordonsekipage, har inte erfarenhet av snabbkörning, har inte de olika utbildningar inom olika trafik och fordon kunskaper som jag har. Vilka har det? Några få procent...
Citera
2018-08-11, 07:56
Medlem
Citat:
Nej, varför skulle skickliga förare bidra till olika tillbud i trafiken? Visst, många blir kränkta när man sätter dom på plats, men det är ju snarare dom, dvs sådana som du, som tenderar tända gnistan till olika diverse trafiktillbud.

80% av svenska bilförare som anser sig köra bättre än genomsnittet klarar inte av att hantera stora tunga, långa fordonsekipage, har inte erfarenhet av snabbkörning, har inte de olika utbildningar inom olika trafik och fordon kunskaper som jag har. Vilka har det? Några få procent...

Tycker man att man är en skicklig förare för att "man sätter dom på plats" då......................är man en farlig förare.
Jag inser att du inte kan ta till dig det eftersom du tillsammans med 80% andra bilförare tycker att du är en bättre bilförare än alla andra.............
Citera
2018-08-11, 19:10
Medlem
calamatos avatar
Citat:

Kan sätta hundra spänn på att jag är myyycket skickligare än du är för jag kör faktiskt BUDBIL!!!
Citera
2018-08-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Kan sätta hundra spänn på att jag är myyycket skickligare än du är för jag kör faktiskt BUDBIL!!!
Då skulle jag sätter dig tillsammans med dina kollegor i kategorin farligaste bilföraren.
Jag skall säga att ni ä nog värst gällande risktagnng och orsakande till olyckor.
Citera
2018-08-12, 01:44
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato

..Jag kör lastbil+ släp.. Så där sköt du nog dig själv i foten lite... Och som ovan skrev, oftast är budbilsförare ganska dåliga i trafiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in